communicatie externe netwerkschijf

Pagina: 1
Acties:

• rayman1977
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-03-2012
Kan iemand mij vertellen wat de spec's moeten zijn als ik een netwerkschijf wil hebben waar ik op wil kunnen schijven (via een laptop) en wil lezen (via een mediaspeler).

Ik heb nu een netw. schijf en ik moet telkens de netwerkschijf uit en aan doen als ik wil wisselen tussen de 2 apparaten.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 11:39

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Waarom heb je dat probleem met je netwerkschijf? Ik kan me niet voorstellen dat dit zo gaat.

Wat voor apparaat heb je nu?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Dysmael
  • Laatst online: 01-08-2019
Niets bijzonders. Netwerkaansluiten en een harde schijf zijn vrij essentiele eigenschappen lijkt mij. Voor de rest is het een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Hoezo ''wisselen tussen de twee apparaten' ? Weet je wel zeker dat je het over een NAS hebt en niet over een externe schijf met USB aansluiting?

• rayman1977
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-03-2012
Ja het is een NAS. Ik heb hem ook draaien op het netwerk.
Wat ik dan wel weer heb gedaan is dat ik de mediaspeler via de usb aan de netwerkschijf heb gekoppeld.
Is het dan wellicht slimmer om de mediaspeler met de nw schijf te koppelen via het netwerk? Ik ben dan bang dat het ten koste gaat van de snelheid bij het afspelen. En hoe kan ik dit dan het beste doen want ik kon hem in de eerste instantie niet terugvinden op mijn mediaspeler. :'(

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:56

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Het gaat er op neer komen dat je alles via het netwerk moet laten lopen, dat gaat wel goed komen. Tevens zul je ook de handleiding moeten gaan lezen van je media speler.

• Dysmael
  • Laatst online: 01-08-2019
Zelfs voor een 1080P HD film is 100Mbit meer dan genoeg.
Je geeft aan dat je de NAS zowel met USB als via netwerk hebt aangesloten maar ook dat je moet 'wisselen' om hem op een ander apparaat beschikbaar te maken. Het is me nog steeds niet duidelijk wat je met 'wisselen' bedoeld.
Zoals Q al aangeeft: gewoon alles via netwerk laten lopen dan zou het helemaal goed moeten komen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik vermoed dat het probleem ligt in het feit dat zowel LAN als USB tegelijk worden gebruikt, dit is namelijk niet mogelijk. Het is het een of het ander. Zoals reeds aangegeven kun je beter alls via het netwerk laten verlopen. Overigens neem ik aan dat dit ook wel in de manual van de NAS staat. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door _Dune_ op 05-01-2010 23:12 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1