• FerdinandeZ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12 11:58
Hey

Heb al een tijdje mijn laptop, maar het begint me behoorlijk te irriteren. Hij loopt namelijk alleen vast wanneer ik een film wil kijken of als ik teken met autocad. Hij begint 1x te knipper met het beeld en dan hangt de laptop vast. Als die vastgelopen is kan ik niks meer als alleen maar opnieuw opstarten. Alles gaat goed totdat ik een film wil bekijken of weer ga tekenen.

Ik heb in me logbestanden gekeken, daar geeft die geen fout melding. Zou het aan de ventilatoren liggen? Ik heb ook een geheugentest gedaan. Geen fouten gevonden wel maar 1x laten zoeken naar fouten.

Ik draai windows xp pro op het moment hiervoor had ik vista met hetzelfde probleem. Bleef de ;aptop ook gewoon hangen

Is er een programma waar ik kan zien of het aan de hardware ligt?

Ik heb een acer aspire 7738G Dual core 2.0

• discy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-12 16:38

discy

Cloud Architect

Geen garantie meer?

Ik zou zeggen dat het ligt aan je geïntegreerde videokaart van je moederbord of inderdaad dat die te warm wordt omdat een ventilator onder het stof zit of niet werkt.

Als je laptop voldoende temperatuur sensoren heeft kun je met Everest een stresstest uitvoeren en de temperatuur van je laptop onderdelen bijhouden. Misschien dat je dan kunt zien of het aan de warmte ligt (en dus aan je ventilator) of aan de onderdelen zelf.

Everest vind je hier:
http://www.lavalys.com/pr...php?ps=UE&lang=en&page=48

[ Voor 15% gewijzigd door discy op 04-01-2010 16:51 ]

• Snyder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-12 15:58
even CPU temp checken inderdaad.
En een cpu stress test uitvoeren. Orthos is een optie.

Knowledge is my Weapon

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

• FerdinandeZ
Ik heb een idee dat het aan de videokaart ligt, ik zie met autocad dat me muis niet precies is. Hiermee bedoel ik dat als ik de muis beweeg dat die 1 blokje opshuift of 1 pixel en dus niet heel precies iets kan selecteren.

Ik weet niet of dit helpt om het probleem te omschrijven.

ps ligt niet aan de muis, want ik heb hetzelfde met een andere muis

[ Voor 11% gewijzigd door FerdinandeZ op 05-01-2010 10:25 ]

• discy

discy

Cloud Architect

Dat heeft meer te maken met je muis instellingen.

In het configuratiescherm kun je de gevoeligheid van je muis instellen, als je muis heel gevoelig staat (weinig precies) kan die theoretisch wel 5 pixels in 1x opschuiven. Om er bij een hoge precisie (lage gevoeligheid) voor te zorgen dat je niet elke keer van je muismat afschuift als je naar de zijkanten van je beeldscherm wilt vink je "Precisie van de aanwijzer verbeteren" aan. (enhance pointer precision). Hierdoor beweegt je muis verder bij een snelle muisbeweging en preciezer bij een langzame muisbeweging.

Heb je wat betreft het uitvallen al geprobeerd wat ik in mijn vorige post heb gezet?

[ Voor 12% gewijzigd door discy op 05-01-2010 12:09 ]

• FerdinandeZ
Ja hij gaf mij geen enkele foutmelding met everest. Ik heb een stresstest van 45min gedaan maar zonder resultaten. Ik heb ook een memtest( wel maar 1x) uitgevoerd zonder resultaat.

Het stomme is eigenlijk dat ik dus niet weet waardoor mijn laptop blijft hangen. Ik begin steeds meer aan de hardware van de laptop te denken aangezien ik eerst dacht dat het aan vista lag, maar dat is niet zo want bij xp gebeurt hetzelfde.

Het liefste zou ik naar een pc zaak willen lopen en of zij mij hiermee kunnen helpen.

Ik som mijn foutmelding en waarschuwingen hieronder. Kijken of het daar ergens aan kan liggen.

Foutmeldingen
toepassingen -> Perfnet id:108
systeem -> NV id: 108
systeem -> Netbt : id:4321
systeem -> server id:2505
systeem -> acpiec id: 1
systeem -> Dhcp id: 1000/1002
" -> win32time id 17/29
'' -> Dcom id:10010/10016

waarschuwingen -> k57w2k id 4
" -> mrxSMB id 3033
" -> Tcpip id 4226

En zo heb ik berichten lang van waarschuwingen

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Sja, windows neigt nogal naar foutmeldingen toe waar je niets aan hebt.

Je gebruikt toch altijd de laatste nieuwe drivers voor die laptop, dus niet van de cd die bij de laptop zat?

• FerdinandeZ
ik heb nog niet eens een cd bij me laptop gekregen.

vind het jammer ik zoek een fatsoenlijke update voor mijn gforce 130M
maar zo snel vind ik er geen

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Deze werkt toch en is van vorige maand?
http://www.nvidia.com/object/notebook_winxp_195.62_whql.html

Wel de 32 bit versie dus kan zijn dat je ff de 64 bit moet opzoeken indien je die draait.

Indien het een customized Acer XP installatie is die bij de laptop kwam en je kan niet via de nvidia website een driver downloaden/installen, dan moet je ff naar http://laptopvideo2go.com/ gaan en daar een driver opzoeken met aangepast .inf bestand.

Edit:

En natuurlijk ook alle drivers updaten van je andere hardware, eventueel eens zien of je BIOS ook mogelijk is maar pas als last resort :)

[ Voor 19% gewijzigd door Graviton12 op 05-01-2010 16:45 ]

• discy

discy

Cloud Architect

Misschien dat je geen cd hebt gekregen, maar dat er een herstelpartitie aanwezig is op je laptop.

Het herstellen kun je activeren door voordat Windows is opgestart op de "herstel toets" te drukken (meestal één van de F toetsen). Welke toets dat is kun je vinden in de handleiding van je laptop.

Maar voor dat je dat doet zou ik eerst de drivers van je laptop even updaten/opnieuw installeren.
De drivers voor jouw laptop kun je hier vinden:
http://www.acer.nl/acer/s...1.att21k=1&CRC=2939325947

Anders toch even langs de computerzaak ja, sowieso als je nog garantie hebt.. dan repareren ze dit als het goed is gratis.

Maar: voordat ze de laptop opsturen naar acer, zorg ervoor dat je eerst die herstelfunctie van je laptop hebt gebruikt. (misschien kunnen ze bij de computerzaak wel uitleggen hoe je jouw laptop herstelt). anders loop je het risico dat Acer het voor je doet, je laptop vervolgens goed werkt en dat je de kosten van de reparatie zelf moet betalen.

[ Voor 18% gewijzigd door discy op 05-01-2010 21:08 ]

Pagina: 1