[showcase] Seafood

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 11:48
In Mei en Juni van 2009 verbleef ik India en fotografeerde ik in Veraval en de dorpen er om heen. Veraval is een vissersstad, de grootste visproducerende plek van India, en ligt in Gujarat.

Mijn idee was om de vissers in hun omgeving te fotograferen. Over enkele jaren worden de visrechten hoogstwaarschijnlijk verkocht aan Europese vissers, en verdwijnt deze bedrijvigheid, en zal waarschijnlijk de cultuur en het sociale systeem mee nemen. Vis in Gujarat is een moeilijk gegeven, de overgrote meerderheid van de Gujarati is vegetariër en beschouwt vis niet als voedsel.

Het geheel als boek is te bekijken op issuu en het boek is op Blurb te koop. De foto's wijken qua kleur/nabewerking iets af van het boek, omdat ik de raws even niet bij me heb. De kleuren op Issuu kloppen meer. Verder zijn alle foto's gemaakt met een Canon EOS 5D en een Canon EF 35 f/1.4 L. Nabewerking is eenvoudig in Lightroom gedaan.

Of bekijk hier de fotos in 't groter: http://issuu.com/simondelacourt/docs/seafood_thirdsketch

Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/content/int/itemid:492;hsize:600;vsize:600

Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/content/int/itemid:491;hsize:600;vsize:600

Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/content/int/itemid:495;hsize:600;vsize:600

Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/content/int/itemid:497;hsize:600;vsize:600

Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/content/int/itemid:496;hsize:600;vsize:600

Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/content/int/itemid:490;hsize:600;vsize:600

Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/content/int/itemid:489;hsize:600;vsize:600

Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/content/int/itemid:500;hsize:600;vsize:600

Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/content/int/itemid:494;hsize:600;vsize:600

Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/content/int/itemid:487;hsize:600;vsize:600

*klik op de afbeeldingen voor groter*

Hopelijk vinden jullie 't wat, 't is iig begin van groter project, wil meer vissersgroepen fotograferen. De issuu uitgave bevat meer plaatjes (zo'n 80 beelden) en is wat mooier natuurlijk om naar te kijken :) Kritiek (zowel positieve als negatieve) is natuurlijk welkom :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 17:12

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Tja... je thema is 'vissers' maar dat zie ik eigenlijk maar bij 2 foto's echt duidelijk naar voren komen (5 en 8 ). De rest bevat meer 'scheepswerf', of 'mensen' of kunnen ook gewoon in Hoek van Holland gemaakt zijn.

Mij doet het niet zoveel eerlijk gezegd.

Technisch zijn de foto's wel oké, maar misschien wel iets te donker.

[ Voor 5% gewijzigd door Icephase op 03-01-2010 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:16

Matis

Rubber Rocket

Sorry to say, maar ik vind de hele serie een beetje tegenvallen. Mijn persoonlijke voorkeur gaat wel uit naar nummer 5, daar vind ik de sfeer het beste uitkomen.

offtopic:
Het linkje naar de locatie doet het niet, omdat je de url binnen de [url]-tags moet omgeven met "

Werkende link:
Veraval
code:
1
[url="http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=20.905003,70.382538&spn=0.362416,0.452499&t=h&z=11"]Veraval[/url]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSK
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 18:14

YSK

1,6 en 10 vind ik niet heel spannend. Ik heb het idee dat je alles in beeld hebt willen brengen maar hierdoor kunnen de foto's niet echt lang mijn aandacht vasthouden.

De compositie bij 4 had ik anders gedaan, niet zo centraal. Daarnaast vind ik de schaduw erg storend.

Jammer dat bij 5 de focus niet op het gezicht ligt

5,8 en 9 vind ik persoonlijk de sterkere foto's in je serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik vind het toch wel een erg sterke serie simon.
Je brengt je boodschap/mededeling duidelijk in beeld.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Misschien moeten jullie even naar de issuu link kijken, die is wat relaxter kijken, en meer beeld. Zal binnenkort even betere jpegjes showen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad een goede tip Simon,

Ik vind daar een aantal foto's instaan die toffer zijn als welke je hier allemaal laat zien (lees geweldige foto's!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:31

MazeWing

The plot thickens...

ondanks dat er technisch niets mankeerd zou ik dit absoluut geen showcase noemen maar meer een verzameling. De enige foto die mij iets doet is foto 5, alleen is daar de hand gefocused terwijl het gezicht naar mijn mening beter was geweest.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Kun je dat ook uitleggen MazeWing? Zou je ook naar de issuu link willen kijken?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Ik vind 'm nog steeds geweldig, maar dat weet je al.
Moet 'm nog steeds een keer ff bestellen :)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Heh, ik ook :$ Staat al een tijdje op de todo, maarja geld was op.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:28

Milo.

klik

Ik moet zeggen dat ik eerst vooral foto 1 niks vond, maar als ik dan je boek aanklik en hem groter zie gaat het wel leven. Toch moet ik Woelders wel wat gelijk geven, er is in sommige foto's weinig van vissers te vinden, het kan net een gewone haven zijn met havenarbeiders in het algemeen.

"Technisch" (ik ze het maar even zo neer anders gaat er vast weer een eindeloze discussie ontstaan) vind ik het allemaal prachtige platen. De kleurtoning is ook heel passend.
Zelf vind ik het eigenlijk best jammer als iemand recht in de lens kijkt en zelfs gaat "poseren" als op foto 4, ik vind het niet echt bij een reportage horen maar dit is heel persoonlijk.
Maar goed, de foto's in het boek komen echt heel mooi uit met voor mij als uitschieter die van pagina 18/19, echt een schitterende plaat!
Dit is ook zeker een waardige showcase.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Mja, als je vissers laat zien met allerlei vis-vis dingen is 't eigenlijk best simpel, dan ligt 't er echt teveel op, en waarom zou je 't dan eigenlijk laten zien?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:27
Mooie serie Simon (de issuu link). Ik vind het juist goed dat je niet alleen vissers laat zien die met visgerelateerde dingen bezig zijn. Dat is veel te beperkend. Naar mijn idee gaat het meer om het leven als een visser in plaats van de nadruk te leggen op het vissen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:48

Markie

Voorheen BBE

Prachtige serie. In het boek (issuu) komt hij wel veel beter tot zijn recht dan hier op tweakers.
Het valt me trouwens op dat de foto's waar mensen op staan een stuk sterker overkomen.

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Even iets minder positief commentaar van mijn kant, snap ten eerste niet zo goed dat als je betere foto's achter die link staan je die dan niet post, ik ga alleen reageren op wat je hier hebt gepost omdat je hier het label [Showcase] aan hebt gegeven:

#1: Ik heb geen idee waar ik naar an het kijken ben, zie er echt net niks op behalve een strand en wat zee.
#2: Wel aardig, zegt me alleen niks, geen diepte, geen onderwerp.
#3: Er gebeurd een hoop, dat heb je goed op de foto staan. Daardoor is de foto ook te druk om naar te kunnen blijven kijken.
#4: Jammer van de schaduw, voor de rest een van de beste uit deze serie, centraal compositie kan me niet storen, vind het hier wel bij passen eigenlijk.
#5: Eigenlijk niks op aan te merken, leuk standpunt, leuk focuspunt en fijn dat hij de camera in kijtk.
#6: Te donker, zie bijna alleen maar lucht, geen idee wat er voor de rest gebeurd, zie wat topjes van bootjes...
#7: Leuke foto, beetje donker, iets lager had voor mij lekkerder gekeken denk ik.
#8: Gewoon netjes, eigenlijk geen zinnig commentaar.
#9: Goed dat iedereen met z'n eigen ding bezig is en niet allemaal de camera in staren, alleen waarom heb je die persoon links afgesneden en rechts zoveel ongebruikte ruimte?
#10: Uitgebeten stukken tegenover practisch dichtgelopen stukken, geen idee wat er belangrijk op de foto is, zie alleen een windmolen die alles behalve het onderwerp lijkt te zijn.

Over de serie in zijn geheel: ik vind de toning echt verschrikkelijk en helemaal niet bij het thema passen. Ik haal er eigenlijk helemaal niet eens een thema uit.
Ik snap niet zo goed dat je hier zelf een [Showcase] label aan hebt geplakt, het is meer een testcase als ik dit zo zie.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
indrukwekkend werk, Simon! Denk niet dat ik weleens beter heb gezien op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
eerlijk gezegd simon, ik ben toch wel fan van de manier waarop je mensen op de foto weet te zetten altijd, maar dit is naar mijn gevoel minder werk van jouw kant.

Even de motivatie erachter: ik vind je verhaal niet overeenkomen echt met wat je beelden laten zien. Ik krijg een heel ander gevoel van de foto's dan wat het verhaal dat je probeert te vertellen me zou moeten geven.

#1 voegt voor mij niet echt iets toe aan een serie. Vind het allemaal een beetje onduidelijk wat ik zie hier. In het boek lijkt hij wel iets beter over te komen.

#2 mooie foto dit ! heeft uitstraling, lekkere compositie.

#3 ik stoor me hier aan de halve mensen op de voorgrond. Denk dat het moment sterker was geweest als je ze er helemaal mee op had gekregen icm. die boot die ze aan het takelen zijn.

#4 doet me niet echt iets. Mis context. Misschien dat hij sterker is in een boek als er een tekstje bij staat.

#5 mooi gedaan deze ! had wel nog liever gezien dat je net een tikkeltje hoger had gestaan met je camera zodat de onderkant van zijn gezicht niet achter zijn schouder wegvalt, maar dat is mierenneuken :P Deze is erg lekker.

#6 nah. Ten eerste is hij al veel en veel te donker, Heeft voor mij ook geen uitstraling.

#7 ook hier mis ik "iets". De kleuren van het ventje doen me trouwens raar aan, hij lijkt een beetje te gloeien tov. de achtergrond.

#8 yeah, deze is weer heel mooi. Ik zou wel nog even proberen het kapsel van dat linkerventje wat meer los te krijgen van de boten op de achtergrond. Het dreigt nu een beetje in elkaar over te lopen ;)

#9 als losse foto niet, maar in een serie past hij.

#10 nee. Te donker, geen context. Ik sta hier in feite te kijken naar een lichte en een donkere helft op een foto met daarin de omtrek van een windmolen.

Naar mijn gevoel heb je hier toch echt wel de mindere foto's geplaatst van je serie (misschien omdat je zelf aan het twijfelen was over deze 10 :? ). Het boek doet me in ieder geval al meer, al mis ik daar ook foto's. Als je het over visserij hebt, in welke vorm dan ook, dan ontkom je er niet aan om op zijn minst 1 foto te hebben van waar ze effectief met hun netten in het water bezig zijn. Nu heb je wel een heel deel foto's met mensen die bezig zijn met netten te repareren / op te vouwen, maar doordat ik het vaak terugzie maak je daar een standaardplaatje van in je serie. Ik mis ook de link met de Europese vissers die mogelijk gaan komen naar daar en dat was iets dat ik graag had teruggezien omdat ik het onderwerp best wel boeiend vind klinken.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
MazeWing schreef op zondag 03 januari 2010 @ 20:15:
ondanks dat er technisch niets mankeerd zou ik dit absoluut geen showcase noemen maar meer een verzameling.
Daar ben ik het mee oneens. Sowieso vind ik de hele testcase/showcase-benaming gebakken lucht. Ik zie regelmatig betere foto's terugkomen in testcase-topics dan in showcase-topics.

Verder is het wel-of-niet showcase zijn, iets totaal subjectiefs.

Ik heb de gehele serie een tijdje terug al bekeken (via je blog geloof ik), en ik vind dat je niet de sterkste foto's hebt gebruikt om hier te plaatsen. Ik ben bijvoorbeeld erg te spreken over de foto op pagina 14-15, 16-17 en 28-29.

Als serie is het prima, al vond ik je treinserie van je vorige India-bezoek qua beelden beter. Het vertelt een goed verhaal.

Je toning vind ik wat ranzig en naargeestig in veel gevallen, maar als ik het me goed kan herinneren van je blogs was het er ook enorm smerig. Dus die sfeer heb je dan wel goed overgebracht.

Ik mis echter één ding; het daadwerkelijke vissen op zee. Kon je niet mee gaan op één of twee tripjes? Of is het een bewuste keuze geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 16:07

JanvD

Portretfotograaf

Ik ben ook niet onder de indruk van de serie.
Ik moet eerlijk toegeven dat er niets mis is met de foto's, erg mooi en vooral esthetisch mooi, maar je foto's vertellen niet hetzelfde verhaal als wat jij verteld.
Waar zijn de vissers die het straks overnemen? Als ik deze foto's zie dan ben ik eerder blij dan dat ik verdrietig wordt dat ze er straks niet meer zijn. Ik zie daar helemaal geen link naar.
Het lijkt eerder dat het foto's van een vakantie naar een vissersplaatsje zijn.

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
JanvD schreef op maandag 04 januari 2010 @ 12:14:
Waar zijn de vissers die het straks overnemen?
Het lijkt me dat die er nog niet zijn, aangezien Simon schrijft: "Over enkele jaren worden de visrechten hoogstwaarschijnlijk verkocht aan Europese vissers..."

Over enkele jaren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Die vissers zijn er inderdaad nog niet, de contracten liggen wel klaar. Maar dat beeld vind ik nu irrelevant. Ik ben 't overigens eens met sOid dat mijn selectie hier maar matig is, ik verzorg wel een update, dus voor die genen die er nu negatief naar kijken, willen jullie kijken naar de issuu serie?

De visserij staat er ook om een andere reden niet op, het gebeurde niet toen ik er was. Beetje jammer, maar ik ga terug. Tijdens de monsoon is er een absoluut visverbod, ik kwam net aan toen de laatste boot weg was, en de lading al weer terug keerde. Het mee gaan is overigens best te doen, maar is heel seizoens afhankelijk.

Ik bekijk ze nu op een goed scherm (iMac 24") en de toning is wel brak, ik zal ze allemaal even vervangen.

JanvD, ik denk niet dat 't vakantiefoto's zijn, ik vind dat eigenlijk best wat, wat je zegt. En zou daar ook graag onderbouwing van zien. Waarom ik zelf 't geen vakantie foto's vind? Ik heb in 't boek (dat is minder te zien in deze selectie) een verhaal geprobeerd te maken. Daarnaast is 't geen plek voor een vakantie, het is er ziekelijk goor, wat je in mijn mindere selectie hier niet zo ziet.

Voor die genen die 1 en 10 minder vinden, het is in een docu heel normaal om landschapsbeelden als intro te gebruiken, en als afsluiter. De bewerking hier is wat brak, maar in print of mooie grote reso is er veel detail te zien.

[ Voor 9% gewijzigd door simon op 04-01-2010 15:30 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
maar simon, dat het normaal is om ermee te beginnen in een reportage / serie, wil niet zeggen dat je het perse moet doen. Dan zou ik toch een sterkere, qua inhoud, overzichts / landschapsfoto prefereren of misschien een stilleven als je geen beter landschap op de sensor hebt staan.

(je issuu ziet er trouwens idd een stuk beter uit qua kleuren, maar ook daar vind ik de eerste en de laatste foto niet lekker kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
ik vind 't zelf wel mooi namelijk. Ik vind 'm zelf ook bij 't verhaal passen, dus dan is 't moeilijk dat niet te doen als je dat niet vind snap je?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Over eerste en laatste foto: zijn inderdaad niet de sterkste, maar ik snap het nut wel. Het is echter misschien beter om te vervangen door foto's waarop wat meer bedrijvigheid te zien is, maar waarschijnlijk heeft dat ook met de moesson te maken.

Heb je trouwens echt alles met je 35L geschoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ja, alles, ik heb wel wat foto's gemaakt met een 50 mm f/1.4, maar nooit gebruikt, waren portretjes voor de NGO.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, dan is de lering die we hier uit trekken maar dat men voortaan showcases dient te plaatsen vanaf de computer waarop de foto's zijn bewerkt.

Als je overigens toch bezig bent met het vervangen van de foto's: misschien is het leuk om dezelfde crops te gebruiken als in je album. Oa nr 4 vind ik in je album veel krachtiger dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ok, cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:02

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik vind in een aantal gevallen de crops (onder andere 1 en 5) uit de issuu serie beter dan de standaard beeldverhoudingen die je hier hebt gepost. In de issuu serie staan overigens wel een aantal beelden die ik ook graag hier in de serie had terug gezien. De issuu serie vind ik indrukwekkend, de serie hier vind ik niet de meest gelukkige selectie daaruit. Waar ik dan benieuwd naar ben: hoeveel dagen heeft het ongeveer gekost voor je dit bij elkaar kon schieten? Het lijkt me dat je toch eerst op een bepaalde manier bekend / geaccepteerd moet zijn voor je mensen zo op de foto kunt zetten.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik zat er denk in totaal 3 weken, mijn voordeel was dat ik met een NGO mee kwam, een andere reden waarom dit eigenlijk geen vakantiefotos kunnen zijn is dat de haven gewoon no-go is voor buitenstaanders. Ik heb er ook problemen mee gehad, maar ik had een fixer uit de stad zelf, en spreek wat Gujarati (sprak 't ooit als kind vloeiend). Veel met ze praten helpt. Maar 't is idd geen eenvoudige opgaaf om close te komen, complexe maatschappij.

[ Voor 9% gewijzigd door simon op 04-01-2010 15:59 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
als showcase hier doet het me ook niet heel veel, maar hoe het in issuu is gepresenteerd is geweldig. Ik heb er een post over gemaakt op http://www.shuttercrack.com (als je wilt dat ik iets aanpas, verander of het weghaal, dm me even)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Thanks, hoeft niet weg, wel cool dat je issuu kan embedden.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitalp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:26
De issuu serie is fantastisch! Met de selectie hier doe je jezelf tekort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
simon schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:43:
ik vind 't zelf wel mooi namelijk. Ik vind 'm zelf ook bij 't verhaal passen, dus dan is 't moeilijk dat niet te doen als je dat niet vind snap je?
dan is de concensus dat we op een smaakpunt uitkomen ;P Maar point made, ik kan slechts verwoorden wat mijn gevoel is bij een foto.

(nog eens door je issuu gebladerd, maar zitten vreselijk lekkere portretten tussen. Blijf het prachtig mooie mensen vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:16

YellowCube

Wait...what?

even in 2 stukken uitsplitsen.

ik vind de issuu reeks een stuk sterker dan de foto's die je hier neergezet hebt.
Uiteraard speelt het formaat mee, maar als serie vind ik 'm sterker dan wat je hier op het forum neergezet hebt. Enige opmerking daarbij is wel dat ik de laatste 2 van de issuu link daar een beetje afbreuk aan vind doen. Ze zullen allicht een link hebben met het visserij gebeuren, maar ik zie het er niet in terug.

Dan de serie die je hier neergezet hebt:
Foto's nummer 6 en 10 had je hier w.m.b. weg mogen laten. Vooral foto 6, die vind ik echt Simon-onwaardig (te donker en te leeg).

Over het geheel:
ik vind de toning erg fraai.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Je issuu is indd erg mooi! Komt heel anders over dan de foto´s hier op GoT.
Dat fletse, waar sommigen over klaagde, vind ik juist heel goed erbij passen en geeft heel goed de grimmige, oude, armoedige sfeer aan in dat dropje. Mooi gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 10:39
Drie dingen:
1) Je past in het boek continu hetzelfde "truukje" toe qua plaatsing van de foto. Of hij beslaat 2 pagina's, of 1 en 1/3 van de andere. Dit vind ik wél goed werken en zorgt voor een mooi geheel. Het viel me alleen op.
2) Er zitten wel verschillende keren precies mensen op de vouwlijn. Ik vraag me af of dit in de afgedrukte versie niet storend is.
3) Het gaat volgens mij niet zozeer over "seafood", maar meer over de mens in de visserij. En dat heb je prachtig in beeld gebracht. Hoewel ik wel het idee heb dat voor ons westerlingen foto's van mensen in een andere cultuur al snel heel mooi zijn.

Maar niettemin, een mooie serie (op issuu)!

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Pagina: 1