Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Operating memory - Win32/Olmarik trojan

Pagina: 1
Acties:

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:14
Na een hoop gekloot (AVG free 9.0 was verdwenen -door Trojan?-) eindelijk Nod32 erop gekregen.. Na een scan kom ik maar met 1 ding eruit:

Operating memory - Win32/Olmarik trojan - unable to clean

Basis gezien opent het een hoop reclame -op de achtergrond- verder weet ik niet wat het doet.
Hoe kwam ik achter dit reclame gezooi:
1, Constant word mijn venster "de-selected" het balkje word ineens lichtblauw zonder enige reden*
2, De AVG installatie vroeg mij constant programma's te sluiten -die ik niet aanhad- O.A:

"Chinaadds4u - Internet explorer"
"Getfreestuff - Internet Explorer"

Hoe het paardje op de computer gekomen is ... Hoogstwaarschijnlijk ouders/zusje die op reclame ofzo klikt.. Aangezien ik niet op ongewenste sites rondspook.

Vlak voordat het gekloot begon trof ik wel een programma in taakbeheer aan wat ik nog niet eerder had gezien: Stub.exe -User: SYSTEM-

Kleine dingetjes:
Windows XP SP3 - Alle updates gedownload
AMD Sempron 1.6ghz - Overclocked naar 2.0ghz
1GB ram
AVG Free 9.0 - Deze was plots verdwenen (miste componenten / kon niet updaten & scannen ect)
ESET NOD32 Antivirus - Full version trial 30 dagen, geinstalleerd nadat ik AVG niet kon installeren

Mogelijkheden:
- Complete format / Clean install -Problematisch omdat ik geen audiodrivers/videodrivers kan vinden voor dit Mobo (ouderdom).
- Het virus eraf krijgen (Maar ikzelf heb geen idee hoe)

*Dit viel mij op omdat ikzelf nogal een Age of Empires 2 fanaat ben.. Ineens werden alle kleuren 8 bits.. Dit gebeurt alleen als AoE2 gedeselecteerd word..

Edit: Zojuist een 2e infectie melding gekregen -ik post dit terwijl NOD32 nog scanned- Deze word alleen NIET in het report weergeven -Automatisch verwijderd? ben zelf niet zo bekend met NOD32-)

[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 03-01-2010 17:57 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Probeer ook eens Hitman Pro (SurfRight), dit is een exe bestand wat je download, uitvoert en je PC in enkele minuten scant, ben hiermee wel voorzichtig wat je verwijderd, bij voorkeur geen bestanden die als suspicious worden aangegeven.
Of de PC starten met een bootable CD-Rom (BartPE, Knoppix) met netwerk ondersteuning en dan een online virusscanner als Housecall je PC laten scannen? Voordeel hiervan is dat er geen bestanden in gebruik zijn op het moment dat je PC wordt gescand, dit vergroot de kans dat het virus/malware/spyware etc, succesvol kan worden verwijderd.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:14
vinniel83 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:02:
Probeer ook eens Hitman Pro (SurfRight), dit is een exe bestand wat je download, uitvoert en je PC in enkele minuten scant, ben hiermee wel voorzichtig wat je verwijderd, bij voorkeur geen bestanden die als suspicious worden aangegeven.
Of de PC starten met een bootable CD-Rom (BartPE, Knoppix) met netwerk ondersteuning en dan een online virusscanner als Housecall je PC laten scannen? Voordeel hiervan is dat er geen bestanden in gebruik zijn op het moment dat je PC wordt gescand, dit vergroot de kans dat het virus/malware/spyware etc, succesvol kan worden verwijderd.
Eerste Reply, Meteen raak :+

Hartelijk bedankt! _/-\o_

Ik had ondertussen het volgende allemaal al geprobeerd :X :
- Ad Aware
- A-Squared Free
- A-Squared Anti Malware 30 day Trial
- AVG Free 8.5 / 9.0
- NOD32 30 day Trial
- Malwarebytes Anti-Malware

En dan komt er een persoon met een andere scanner (De snelste van allemaal nogwel!) meteen de goede!

Nogmaals bedankt! :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Ben blij voor je dat het is opgelost. :)