Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik al enkele maanden mijn iPhone in combinatie met 2 IMAP-accounts en 1 Hotmail-account. Wanneer ik een e-mail bekijk op Hotmail, dan staat hij nog steeds als ongelezen bij de iPhone.

Indien ik e-mails verwijder van Hotmail, dan moet ik deze nog handmatig verwijderen op mijn iPhone. Gezien ik gemiddeld zo'n 10 e-mails per dag ontvang en deze meestal via mijn computer verwerk, is het storend dat ik steeds alle berichten moet selecteren om ze handmatig te verwijderen.

Hotmail ondersteunt helaas geen IMAP, maar wel POP3. Echter is mijn ervaring dat bij POP3 standaard de e-mail van de server verwijderd wordt, dat mag absoluut niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 17:30:
Ik gebruik al enkele maanden mijn iPhone in combinatie met 2 IMAP-accounts en 1 Hotmail-account. Wanneer ik een e-mail bekijk op Hotmail, dan staat hij nog steeds als ongelezen bij de iPhone.
Dat is correct, komt omdat je via pop3 werkt.
Met pop3 maak je een kopie van de email op je server. Deze kopie heeft dus geen invloed op het origineel.
Met imap maak je geen kopie, maar werk je rechtstreeks met de originele emails.
Indien ik e-mails verwijder van Hotmail, dan moet ik deze nog handmatig verwijderen op mijn iPhone. Gezien ik gemiddeld zo'n 10 e-mails per dag ontvang en deze meestal via mijn computer verwerk, is het storend dat ik steeds alle berichten moet selecteren om ze handmatig te verwijderen.
Dat is correct, dat komt omdat je via pop3 werkt.
Hotmail ondersteunt helaas geen IMAP, maar wel POP3. Echter is mijn ervaring dat bij POP3 standaard de e-mail van de server verwijderd wordt, dat mag absoluut niet gebeuren.
Als dat niet mag, dan moet je je mail client (op je iphone) zo instellen dat hij de berichten niet verwijdert.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 03-01-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk :). Hij staat inderdaad standaard op POP3, ik had verwacht dat hij via een HTTP:// of andere manier de e-mail ophaalde.

Het is wel prettiger om gewoon met IMAP te werken, maar ik stel wel in dat de POP3 e-mail automatisch na 2 dagen wordt verwijderd, dan hoef ik ook niet standaard alles handmatig te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Wat je zou kunnen doen is je hotmail binnen laten halen op je gmail, dan heb je meteen IMAP functionaliteit en de betere zoekfunctie online door je berichten.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een oud topic, maar ik wil er toch even op reageren omdat ik een tip heb en hoop dat iemand het volgende kan verklaren:

Ik heb de volgende problemen ervaren mbt Hotmail op mijn iPhone 4
I. Mail die ik verwijder op mijn telefoon bleef staan op hotmail sessie op de PC
II. Mail die ik verwijder op hotmail sessie op PC, bleef staan op mijn telefoon.
III. Push notificatie werkt niet alleen een fetch sync van 15 minuten

Punt 1 blijkt op te lossen door de volgende setting:
[Settings, Mail] --> Hotmail --> Advanced --> Verwijder van Server --> NA VERWIJDEREN UIT INKOMEND ( default = NOOIT) --> @ Kurt1973: Dit kun je dus per mailaccount instellen!!!

Punt 2 en 3 krijg ik niet opgelost.

Ik vind het een prachtig verhaal over IMAP en POP wat ik overal op internet lees, maar dan ben ik heel benieuwd hoe Windows Mobile (6.5) dit wel voor elkaar krijgt met Hotmail als deze alleen POP ondersteund. Ik kan je garanderen dat daar de synchronisatie alle kanten correct werkt en daarnaast werden mails gepusht naar Windows Mobile device.

Wie o wie kan dit verklaren of heeft een geniale tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 07:11
gewoon omdat windows mobile het protocol dat hotmail gebruikt ingebouwd heeft. apple niet.
je kunt ook mbox mail gebruiken als mailprogramma voor hotmail, dat synchroniseert gewoon prima, alleen heb je dan een aparte mailapp voor hotmail (push werkt ook), en kost het een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, duidelijk. Ik heb vandaag nog even verder gezocht en vanuit meerdere lanten zijn er signalen dat er mogelijk op hele korte termijn een oplossing komt, doordat hotmail eindelijk Exchange ActiveSync (EAS) support gaat uitrollen.

Hier enkele links
http://www.winsupersite.com/live/hotmail_04.asp
http://www.tipb.com/2010/...ushing-activesync-iphone/

Mensen die het vorige week op een beta site hebben aangemeld kregen de volgende melding:

To get Hotmail on-the-go, you recently tried to set up a service called ActiveSync from your mobile device.

We are really glad that you’re interested, but we had so many sign-ups that we had to temporarily stop accepting new ones.

We’re making constant improvements and we should be accepting new requests fairly soon. Please check the following website in about two weeks to see what’s happening: http://www.hotmail.com.

Thanks again for using Hotmail–we’re really sorry about this delay.

Sincerely, The Hotmail Team

Ik zeg: "Dit kon wel eens helemaal goed gaan komen!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
vanaf maandag 30 augustus is het dus zover

instellingen:
exchange server: m.hotmail.com
username: volledige mailadres
wachtwoord: ...
geen domeinnaam

(je kunt het nu al instellen, maar dan blijft ie vragen om een wachtwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

StanTheMan schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:01:

instellingen:
geen domeinnaam

En werkt het al?

Of moeten we wachten totdat het in Amerika maandag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWit
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-01 13:25
Bij mij niet. Hij blijft inderdaad vragen om een wachtwoord.

Edit:
Na instellen ontving ik deze mail van Hotmail:

Hello Jeroen de Wit,

To get Hotmail on-the-go, you recently tried to set up a service called ActiveSync from your mobile device.

We are really glad that you're interested, but we had so many sign-ups that we had to temporarily stop accepting new ones.

We're making constant improvements and we should be accepting new requests fairly soon. Please check the following website in about two weeks to see what's happening: http://windowslivehelp.co...62-4a92-86f2-9d5d52cc477d.

Thanks again for using Hotmail--we're really sorry about this delay.

Sincerely,
The Hotmail Team

[ Voor 85% gewijzigd door DaWit op 30-08-2010 10:31 ]

Asus P5K || Pentium E8200 || 4x 1024 MB PC2 6400 || 1x 350 GB Western Digital || NVIDIA Geforce 8800GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Deze mail werd vorige week ook al verstuurd.
Bij de helpfunctie staat trouwens wel hoe het ingesteld moet worden, dus het zal niet lang meer duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
StanTheMan schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:01:

instellingen:
geen domeinnaam

Bij mij ook....
DaWit schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 10:23:

Edit:

Hello Jeroen de Wit,

We are really glad that you're interested, but we had so many sign-ups that we had to temporarily stop accepting new ones.

We're making constant improvements and we should be accepting new requests fairly soon. Please check the following website in about two weeks to see what's happening: http://windowslivehelp.co...62-4a92-86f2-9d5d52cc477d.

Sincerely,
The Hotmail Team
Ik hoop toch niet dat dit nu twee weken gaat duren....
Als ik het vanochtend had gedaan, had het dan wel gewerkt?

[ Voor 57% gewijzigd door BlakHawk op 30-08-2010 13:13 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen die reeds een exchange mail gebruiken? Ik heb een exchange van mijn werkt reeds ingesteld en als ik nu die hotmail via exchange wil instellen krijg ik melding dat er maar één exchange mail ingesteld kan worden. Moet ik nu via pop3 deze mail instellen?

(Als ik dit opzoek geven ze als uitleg dat Apple activesync gebruikt van MS en dat activesync simpelweg geen meerdere exchange accounts ondersteund...)

Hoe stellen jullie nu hotmail in? gebruiken jullie maar één exchange account of is er een andere manier? Of moet ik gewoon nog even wachten tot als hun update van vandaag in orde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Welke iOS-versie / iPhone gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tha BasZ schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 14:49:
Welke iOS-versie / iPhone gebruik je?
iPhone 3G 16GB, had eerst iOS4 maar wegens traagheid terug overgschakeld naar versie 3.1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Dacht ik al...

Meerdere Exchange-accounts kan dus alleen met iOS 4.0 ->

---
Multiple Exchange accounts

Speaking of multiple accounts, for people who need to access multiple Microsoft Exchange-hosted (ActiveSync) accounts--or who want to set up one or more Gmail accounts using ActiveSync, or even a combination of Exchange and other ActiveSync accounts--perhaps iOS 4 Mail's most-welcome new feature is support for multiple ActiveSync accounts.

In previous versions of iPhone Mail, attempting to set up a second ActiveSync account resulted in an error. Under iOS 4, it's as easy to set up multiple ActiveSync accounts as it is to set up any other type of e-mail account.
---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:05:
[...]

iPhone 3G 16GB, had eerst iOS4 maar wegens traagheid terug overgschakeld naar versie 3.1.3
Heb ondertussen gevonden dat meerdere exchange accounts enkel onder iOS4 werkt wat erop neer komt dat ik moet kiezen tussen push email voor hotmail én mijn werk + trage iPhone OF enkel push voor mijn werkmail.

Opvallend is wel dat mijn hotmail vandaag niet meer werkt (was ingesteld als POP3 account) Wilt dit dan zeggen dat ik zelfs geen keuze heb om verder te werken als POP3 account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tha BasZ schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 10:13:
[...]

En werkt het al?

Of moeten we wachten totdat het in Amerika maandag is?
Ik denk wachten op Amerika, alhoewel je zou verwachten dat het nu al wel zou moeten werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:18

Austin

Uit een boek

Ik heb het nog niet aan de praat gekregen hij blijft om me wachtwoord vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:50

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:16:
[...]

Heb ondertussen gevonden dat meerdere exchange accounts enkel onder iOS4 werkt wat erop neer komt dat ik moet kiezen tussen push email voor hotmail én mijn werk + trage iPhone OF enkel push voor mijn werkmail.
Als dat een optie voor je is, kun je met een jailbreak en AddExchange (uit Cydia) ook een extra exchangeaccount aan je iPhone toevoegen, zonder update naar iOS4.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Kun je dan ook de mappen waar e-mail in komt bekijken met je iPhone? Ik heb namelijk filters ingesteld die bepaalde mail in bepaalde mappen zet, en met de standaard Mail app van de iPhone kan ik die mappen niet zien. Ik zie dan alleen m'n Postvak In.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:35
DaWit schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 10:23:

Edit:

Hello Jeroen de Wit,

Sincerely,
The Hotmail Team
Precies hetzelfde hier... er stond alleen geen Jeroen de Wit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Unbreukable schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:10:
[...]

Precies hetzelfde hier... er stond alleen geen Jeroen de Wit...
Dat is hun standaardmail, denk dat er nog niets is omgezet.

edit: het werkt!!

[ Voor 4% gewijzigd door dog4life op 30-08-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:05
Houd dit nu eigenlijk in dat hotmail vanaf nu soortgelijke functies toestaat als IMAP?
Dus emails wissen of lezen wordt gelijk op de server bijgewerkt?
Het is me niet helemaal duidelijk wat dat ActiveSync nou precies inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Svennos_1990 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:02:
Houd dit nu eigenlijk in dat hotmail vanaf nu soortgelijke functies toestaat als IMAP?
Dus emails wissen of lezen wordt gelijk op de server bijgewerkt?
Het is me niet helemaal duidelijk wat dat ActiveSync nou precies inhoud.
Klopt, en push wordt ondersteund.
Als je extra mappen hebt aangemaakt in hotmail, zie je ze ook.

nadeeltje vind ik dat je tot 1 maand terug kan synchroniseren, of je moet meteen alles doen (of korter natuurlijk, dat kan ook).
Denk alleen dat mijn iphone niet mijn hele hotmailbox aankan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Raar, hier vraagt die wel nog de hele tijd voor wachtwoord...

Krijg de hele tijd die wachtwoord-errors...

Hoe ik het heb ingesteld (klopt volgens mij toch?):

email: blabla@hotmail.com
server: m.hotmail.com
domain: niks ingevuld
username: blabla@hotmail.com
password: goede password

Klopt toch?

[ Voor 96% gewijzigd door Tha BasZ op 30-08-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Werkt hier ook, eindelijk!

Hierboven, klopt zo heb ik het ook ingesteld

[ Voor 49% gewijzigd door SYQ op 30-08-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
ralpje schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:46:
[...]

Als dat een optie voor je is, kun je met een jailbreak en AddExchange (uit Cydia) ook een extra exchangeaccount aan je iPhone toevoegen, zonder update naar iOS4.
Bedankt voor de tip!

Ik houd m'n 3G op 3.1.2. omdat iOS4 echt te traag is.

Ik had al een Exchange account (Gmail, voor agenda sync met outlook, en voor contactensync) en m'n iPhone gaf een foutmelding als ik een 2e Exchange account wou toevoegen, maar met die AddExchange app van Cydia werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Hier werkt het trouwens ook goed...

Even helemaal opnieuw doen werkt blijkbaar ineens wel!

Wel een mooie aanvulling op mijn andere exchange-mailboxen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Laatst online: 21:57
Worden de calendar en de contacten nu inderdaad ook gesynct? Dat zou wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Laatst online: 22:06
dcl! schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:04:
Worden de calendar en de contacten nu inderdaad ook gesynct? Dat zou wel handig zijn.
Je kunt bij het aanmaken van je exchange-account aangeven welke gegevens je wenst te syncen. Naast mail zijn dit inderdaad calendars en contacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Laatst online: 21:57
Fijn, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 21:11:
[...]

Bedankt voor de tip!

Ik houd m'n 3G op 3.1.2. omdat iOS4 echt te traag is.

Ik had al een Exchange account (Gmail, voor agenda sync met outlook, en voor contactensync) en m'n iPhone gaf een foutmelding als ik een 2e Exchange account wou toevoegen, maar met die AddExchange app van Cydia werkt het prima.
Ké, als ik het nu bekijk kan je op een iPhone 3G versie 3.1.3 ENKEL een exchange account + hotmail gebruiken als je die addexchange gebruikt... Dit slaagt toch alles, eerst vond ik dit een vooruitgang maar het is altijd wel iets met MS...

Die addexchange app vind ik trouwens nergens via de app store, gezocht op zowel "app exchange", "appexchange" en "Cydia". Niets gevonden...

Hopelijk gaat die geplande update van iOS4 een oplossing bieden voor die trage iPhone 3G(S)'en. Ik ga die update trouwens ook wat afwachten, enkel indien gebruikers hier positief over zijn komt hij er bij mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
hoezo altijd iets met MS? het is een beperking van de iPhone op iOS3 (niet op iOS4).
de rest van cydia en addexchange is van toepassing op een gejailbreakte iPhone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Het is inderdaad een beperking in iOS 3.0 die ze weer netjes hebben verholpen in iOS 4.0.

Hopelijk binnenkort een iOS 4.1 update met verbeterde iPhone 3G-support (sneller werkend)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Alles goed ingesteld en raar genoeg "mis" ik wat mailtjes.

Ze komen dus niet allemaal door naar mij iPhone.

Net mis ik ook een nieuw mailtje, ander mailtje wat erna kwam stond wel @ iPhone.

Tijdelijke glitch?
Of hebben er meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:07
Tha BasZ schreef op woensdag 01 september 2010 @ 09:00:
Alles goed ingesteld en raar genoeg "mis" ik wat mailtjes.

Ze komen dus niet allemaal door naar mij iPhone.

Net mis ik ook een nieuw mailtje, ander mailtje wat erna kwam stond wel @ iPhone.

Tijdelijke glitch?
Of hebben er meer mensen last van?
Bij mij (iPhone 4 met 4.0.2) werkt het als een trein. Mails komen 1 seconde later op mijn mobiel aan. Zover geen glitch te bekennen.
Pagina: 1