PC Start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick1990
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-08 03:29
[probleem opgelost, mijn corsair dominators van 2,2v waren niet compatible met het moederbord]

(Weet niet precies in welk forum dit thuis hoort)

Systeemspecs:

Moederbord: Asus P5E X38 / Asus Striker II Formula 780i SLi
Processor: Core 2 Duo E6600 / Core 2 Duo E8400
Geheugen: 4 x 1GB Corsair Dominators PC-8500 cas5-5-5-15
Voeding: Xilence 700W Gaming Edition / Antec 550W
Grafische kaart: XFX GTX260 SP216 Black Edition / Inno3D GTX260 SP216 iChill
Harde schijven: Samsung Spinpoint T166 500GB / Maxtor DiamondMax 500GB
Kast: AeroCool Engine II
Audiokaart: Extreme FX II
Monitor: Samsung 931BW 19'' / Samsung 2243BW 22''

Geloof dat ik het belangrijkste zo heb opgenoemd...

Ineens startte mijn pc niet goed meer op, alles komt wel op gang maar het laatste 'piepje' ging niet af en mijn monitor bleef op 'Stand-by' status staan, na deze uit te hebben gezet (pc en monitor) en 5 min later weer te hebben opgestart deed hij het ineens wel, een dag later startte hij weer niet op maar sinds dien komt hij helemaal niet meer op gang.

Zoals je kan zien in de lijst boven, ik heb het moederbord getest door ander moederbord erin te zetten, alle mogelijke combinaties dus gedaan met processor/geheugen/moederbord/grafische kaart, ook heb ik systeem van mijn vader op mijn monitor getest en mijn systeem op zijn monitor, en mijn vaders systeem werkt gewoon op mijn monitor maar mijn systeem niet op de zijne, kortom:

Uitgesloten kan worden dat het moederbord/processor/geheugen/monitor/geheugenkaart kapot zijn, ook de voeding heb ik over gezet van mijn vader en gekeken maar toen deed hij het ook niet, ook de voeding is dus nog werkend.

De vraag nu dus: wie o wie heeft de gouden tip wat leidt naar het verhelpen van het onbekende probleem...

Mvg Patrick

[probleem opgelost, mijn corsair dominators van 2,2v waren niet compatible met het moederbord]

[ Voor 5% gewijzigd door Patrick1990 op 05-01-2010 13:44 . Reden: Probleem opgelost ]