WLan naar ethernet

Pagina: 1
Acties:

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:17
Ik zit met het volgende probleem: Ik heb door het hele huis een draadloos netwerk liggen, bedraad gaat hier niet. Nu wil ik graag mijn oude xbox als mediacenter gaan gebruiken, ik heb daarvoor een ethernetkabel nodig met internet naar die xbox, probleem is echter: die komt er niet.

Nu heb ik dus gezocht naar een Wireless Ethernet bridge en ik kwam op het volgende apparaatje terecht: link. Dat ding heeft echter 2 grote problemen:
1. Hij is moeilijk te verkrijgen.
2. Hij is duur (laatste pricewatch vermelding

Mijn vraag: Zijn er alternatieven voor dit apparaat of iets dergelijks wat hetzelfde doet?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Is een wireless adapter voor je Xbox geen idee?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Veel access-points kunnen ook als bridge / wifi-client werken. Even een paar handleidingen downloaden en doorkijken geeft meer zekerheid daarover. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
er zijn volgens mij speciale wireless kaartjes voor de oude xbox op de markt (geweest). effe zoeken levert dit op:

Microsoft's MN-740 Xbox Wireless Adapter.

is volgens mij wel lastig verkrijgbaar. misschien 2ehands?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:39
En anders een gewone router, de meeste kun je wel instellen als wireless bridge (check wel eerst even de handleiding).

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11-2025
Ik heb toevallig recentelijk een zelfde probleem gehad met een humax 5050c, waarop alleen een ethernet aansluiting zit en geen wifi.

Ik heb dit opgelost middels een router (linksys WRT54G) die ik nog had staan. Deze ingesteld als "client bridge" volgens deze handleiding: http://www.wimme.net/wireless-bridge-met-dd-wrt.

Werkt perfect en je hebt gelijk een aantal bedragde aansluitingen op de locatie waar je de router plaatst.
Pagina: 1