Toon posts:

Welk moederbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via mijn werk 190 euro tegoed ontvangen voor de website www.loveno.be. Nu is mijn computertje niet de snelste meer en dus zit ik er aan te denken om er een nieuw moederbord + chipset in te steken. Na een korte zoektocht op de site kwam ik uit bij de ASUS P7P55D PRO LGA1156 Intel P55 Quad CFX & SLi PCIe DDR3 ATX. Ik heb echter niet bijzonder veel verstand van moederborden en ik vroeg mij dus af wat is het verschil tussen de P7P55D Evo, Pro, LE en Deluxe (hier past toch sowieso Intel Core i5 750 2.66GHz LGA1156 op)? En is het wel verstandig om mijn moederbord te vervangen, of kan ik beter ergens anders mijn geld in stoppen? Past zo'n moederbord uberhaupt wel in mijn simpele Dell kast (Dell Dimension 5150), of moet ik ook een nieuwe behuizing kopen?

Mijn systeem:
Besturingssysteem: Windows XP Professional
Moederbord: Dell 0KF623
Processor: Intel Pentium 4 3,20 Ghz
Geheugen 3 x 1 Ghz Kingston DDR 2
Videokaart: ASUS Ati Radeon EAH3850
Voeding: Coolermaster Real Power M520

• mushia
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-03-2024

mushia

In a World of LCD

Je wilt dus gaan voor een upgrade set?
Nieuwe mobo/RAM/proc?

Alleen met dit mobo haal je het niet, je proc en mem zullen niet passen.

Q6600@3,2GHz (8*400) || Tuniq Tower 120 || Gigabyte P35 DS4 || Antec 900 + NeoHE Power 550 Watt || 4*1GB Kingston HyperX 4-4-4-12 || HD3850 || 2*WD-Raptor 74GB (Raid-0) || 2*Samsung Spinpoint F4 - 2TB (Raid-1) || 1*Samsung Spinpoint F1 - 1TB

Verwijderd

Topicstarter
Idd alle drie moeten een upgrade krijgen, enkel de mobo wil ik bij die webshop kopen. De rest ben ik van plan ergens anders vandaan te halen (waar t een stuk goedkoper is).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welk moederbord je moet kiezen hangt natuurlijk af van je eisen en wensen. Er zijn over de P55 borden meer dan zat reviews te vinden, dus kijk daar eens (http://tweakers.net/pricewatch/reviews/).

Voor wat betreft de rest van de hardware is het zinnig om eens naar de BBGs te kijken in Complete Systemen & Laptops. Dit topic ga ik in elk geval sluiten, omdat we verwachten dat je met behulp van bovenstaande links zelf je hardware kunt uitzoeken.

Dit topic is gesloten.