(in mijn vorige topic kon ik helaas niet meer reageren omdat deze al gesloten was, daarom open ik em opnieuw)
In mijn klasse Bank heb ik een ArrayList<BankRekening> aangemaakt. De
bedoeling van de volgende methode is om de index van een opgegeven bankrekening retourneert.
Dit geeft echter de foutmelding: incompatible types - found BankRekening but expected java.lang.String
De types veranderen veranderd niets aan de foutmelding. Tevens diverse fora via google gevonden welke voor niet exact omschrijven wat (in deze situatie) aan de hand is.
ACM stelde voor om het 'BankRekening note = rekLijst.get(index)' te doen. Dit had ik ook al geprobeerd, en daaruit komt de foutmelding: cannot find symbol - method contains(int)
Aanvullende info:
- ArrayList is gedeclareert als: private ArrayList<BankRekening> rekLijst; in de klasse Bank
- Bij deze nog een stukje uit de klasse BankRekening (overige methodes die er nu niet toe doen zijn weggelaten):
In mijn klasse Bank heb ik een ArrayList<BankRekening> aangemaakt. De
bedoeling van de volgende methode is om de index van een opgegeven bankrekening retourneert.
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| public int getIndex(int rekNummer) { int index = 0; boolean found = false; while(index < rekLijst.size() && !found) { String note = rekLijst.get(index); if(note.contains(rekNummer)) { found = true; System.out.println(note); } else { index++; } } } |
Dit geeft echter de foutmelding: incompatible types - found BankRekening but expected java.lang.String
De types veranderen veranderd niets aan de foutmelding. Tevens diverse fora via google gevonden welke voor niet exact omschrijven wat (in deze situatie) aan de hand is.
ACM stelde voor om het 'BankRekening note = rekLijst.get(index)' te doen. Dit had ik ook al geprobeerd, en daaruit komt de foutmelding: cannot find symbol - method contains(int)
Aanvullende info:
- ArrayList is gedeclareert als: private ArrayList<BankRekening> rekLijst; in de klasse Bank
- Bij deze nog een stukje uit de klasse BankRekening (overige methodes die er nu niet toe doen zijn weggelaten):
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| public class BankRekening { private String naam; private int rekNummer; private double saldo; public BankRekening(String naam, int rekNummer, double saldo) { this.naam = naam; this.rekNummer = rekNummer; saldo = 0; } |