windows 7 beeldscherm reageert niet?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb sinds kort een probleem met mn pc. Hij draait normaal windows 7 ultimate 64bit.
maar sinds gister heb ik een probleem. Als ik de aan-knop druk start de pc op, maar het beeldscherm reageert niet. Ik heb het beelscherm ook aan en het lampje brand op oranje( stand-by stand) maar het lijkt alsof ze niet meer kunnen communiceren. Ik heb van ales geprobeerd. Stroom afgehaald. alles snoertje weer af en weer op. opstart-cd's er. Maar te vergeefs. Ik heb dit probleeem nooit eerder gezien. gister-ochtend ging die wel paar keer scherm ook aan, maar liep dan vast, moest ik hem weeruitdoen en weer aan . en daarna weer geen beeld meer.

de pc hebben wij al 6 jaar bijna en heeft nooit problemen gehad.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ofwel scherm dood ofwel videokaart vrees ik... Kan je een smet een ander scherm proberen? Wat zijn de componenten van je systeem? Dat helpt altijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou ook eens naar je voeding gaan kijken :)
Ik heb het wel vaker zien gebeuren dat de voltages net even iets te laag waren om de videokaart van voldoende sap te voorzien waardoor het beeld niet aanwezig of zeer slecht was.

Maar goed, dit is meer een hardware vraagstuk dan. >> PMG dan maar.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geef sowieso eens volledige specs van het systeem en neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door om gestructureerd te achterhalen waar het probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik he helaas geen andere scherm die ik kan proberen. Maar de PC start normaal op dat kan ik aan de PC horen. Alleen het beeldscherm reageert niet meer. eerst nog een paar keer wel tussendoor en nu helemaal niet meer. Ik heb de voeding gecntroleerd was ook helemaal in orde, dus daar ligt het ook niet aan.

productspecs:

Processor/cooler: AMD Athlon™64 3400+ with HyperTransport technology, 512KB L2 cache, Socket 939 , EKL super silent cooler (copper/ aluminium technology)

Motherboard: Gigabyte GA-K8NF-9-TA (Targa Edition)

Memory: 1.024 MByte DDR-RAM PC 3200 (DDR 400) Dual Channel (2 x 512 MByte), extendable up to 4 GByte DDR-RAM

Graphics: NVISIA® Geforce® 6645 Targa HighSpeed Edition (NV43) with Silent Pipe.
128 MB, Direct X9, Double Monitoring, PCI Express, Analog Out and DVI-I out, YUV component out, S-Video and composite out

Harddisk: 300 GByte Maxtor® with 7.200 rpm, 16 MB cache, SATA connection, fluid bearing

Optical drives Toshiba® DVD-ROM
16-speed DVD, 48-speed CD-ROM
Toshiba® multi-standard DUAL Layer 16x DVD+R, 16x DVD-R, 4x DVD+/-RW, 5x
DVD+R Dual Layer, 48x CD-R, 24x CD-RW , 48x CD-ROM, 16x DVD-ROM, 2x
DVD-RAM (read)

Communication/LAN: Analog modem 56K V.90, 10/100/1000 MBit Ethernet, Wireless LAN Stick 54 MBit to the standard IEEE 802.11g**, downwards compatibility to the WIFI standard, Bluetooth USB stick, Webcam and stereo headphones with microphone

Interfaces front: 1x Composite In, 1 x S-Video In, 1 x FireWire IEEE 1394 incl. 1.8 m cable, 2 x USB 2.0, 1 x Audio In, 1 x Line Out, 1 x Mic In

Internal slots: 1x PCIE (16x) / 2x PCIE (1x) / 3x PCI;
4x SATA 2x PATA 1xFDD
Free slots: 1x PCI-E(1x) and 1x PCI; 3x SATA, 1 x PATA and 1xFDD

Als besturinssysteem zat er eerst windows XP Home op, maar heb sinds 2 maanden windows 7 zonder problemen gedraaid.

Beeldscherm:

Display
Diagonale afmeting: 19"

Dot Pitch / Pixel Pitch: 0.294 mm

Max. resolutie: 1280 x 1024

Kleurondersteuning: Tot 16,2 miljoen kleuren

Max. synchr. freq. (V x H): 76 Hz x 81 kHz, 77 Hz x 82 kHz

Videobandbreedte: 135 MHz

Responstijd: 16 ms

Regelingen / Instellingen: Helderheid, contrast, H/V-positie, kleurtemperatuur, fase, klok, Helderheid, contrast, H/V-positie, kleurbalans, fase, klok

OSD-talen: Engels, Duits, Frans, Italiaans, Spaans

Levensduur achtergrondlicht: 30,000 uur/uren

Ingangssignalen: VGA

Functies: iKey, iKey, sRGB kleurmanagement

Weergavegrootte: 19"

Afbeelding
Beeldkleurentemperatuur: Instelbaar

Beeldhelderheid: 250 cd/m2

Beeldcontrastverhouding: 450:1

Max. H-gezichtshoek van beeld: +65 / -65, 130

Max. V-gezichtshoek van beeld: +65 / -65, 130

Video input
Analoog videosignaal: RGB

Uitbreiding / aansluiting
Interfaces: 1 x VGA - 15-pens HD D-Sub (HD-15)

Software / systeemvereisten
Software meegeleverd: Driver

Wat moet ik doen als dit probleem zo blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en ohjja een foutje, hij draait 32BIT ( me laptop draait 64, had door elkaar gehaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:07
Heb je mischien de mogelijkheid om het scherm aan een notebook of andere computer te koppelen? dan kun je in ieder geval het scherm uitsluiten (of als boosdoener aanwijzen).

Hoe heb je de voeding gecontroleerd? ernaar kijken is lang niet voldoende want meestal is er van buitenaf helemaal niets van te zien als het kapot is.
Zonder onderdelen of een donor PC wordt het heel snel heel lastig om goed uit te sluiten waarom je geen beeld krijgt.

edit: hoe weet je dat het systeem verder goed opstart? gaan de fans aan, of komt er een beep of speelt er na een tijdje een windows geluid of gaan de lampjes op je toetsenbord aan?

[ Voor 17% gewijzigd door Aragnut op 04-01-2010 14:13 . Reden: system start ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Omdat dit wel heel erg klinkt als een dood scherm zou ik toch echt proberen er even ergens eentje te lenen, of desnoods even naar de computer winkel te gaan om er eentje te regelen (of daar je PC te testen). Dat is het enige dat je nog kunt doen.

sowieso een schopje naar VB, daar lijkt dit topic me nu beter thuishoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabero_again
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-06-2023
Als je videokaart 2 uitgangen heeft, probeer de monitor eens op de andere uitgang aan te sluiten.
Ik liep hier een paar keer tegenaan bij het installeren van win7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het scherm nu aan me laptop aangesloten en hij doet het perfect, dus dat is het in ieder geval niet. thanx daarvoor

ik heb de voeding alleen met het zicht gecontroleerd heb er verder geen verstand van.

is het niet mogelijk dat ik me laptopscherm aan me pc aansluit of heeft dat ook geen zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Vervang je voeding dan eens. Net als de videokaart of alle andere componenten. Dat is de enige manier waarop je het probleem kan uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De PC heeft ook nog een DVI aansluiting maar ik heb helaas geen juiste kabeld daarvoor. Hij gaat nu via die kleine VGA. Ik heb niet zo heel veel verstand van hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:08

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:31:
De PC heeft ook nog een DVI aansluiting maar ik heb helaas geen juiste kabeld daarvoor. Hij gaat nu via die kleine VGA. Ik heb niet zo heel veel verstand van hardware.
Dan kan je het beste met je pc naar een computerwinkel gaan, dan kunnen ze daar wel zien wat er aan de hand is.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat je bedoelt dat ik de kabel moet vervangen voor stroom naar de PC. Ik zou niet zo snel snappen wat dat ermee te maken zou hebben want de pc start gewoon wel op en het scherm staat ook op standby. maar ik zal naar een computerwinkel gaan. een keer. nu helaas geen tijd. iig thanxxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De stroomkabel zal het vast niet zijn, het gaat om de hardware zelf. Als je die niet hebt kun je inderdaad beter naar de computerwinkel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een computerwinkel gebeld en het probleem voorgelegd. De meneer zei meteen dat het probleem aan de videokaart lag. Toen ik zei dat het van Targa was de pc zei die dat het heel moeilijk wordt, omdat de videokaart aan het moederboord vast zit mij merken. En aangezien de PC 6 jaar oud is bijna zei dat dat ik geen moederborden voor deze PC kan vinden. en de PC eigenlijk niet meer bruikbaar is.

Moet ik deze meneer geloven of niet?, want hij leek weel verstand te hebben. En hij zei dat het niet mogelijk was om een andere moederboord in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
[rant] Ik vind het erg knap van een computer winkel om over de telefoon een dergelijke conclusie te kunnen maken. Het betekent toch dat ik 3 jaar lang voor jan met de korte achternaam bij een servicebalie heb gewerkt. [/rant]

Ik zou toch echt met de PC naar de winkel toegaan, hun laten kijken, en pas als hij weer werkt (zij het met nieuwe zij het met test-onderdelen) accepteren dat ze het probleem hebben kunnen vinden.
De medewerker kan niet weten hoe de PC er van binnen uit ziet op basis van het merk. Er kan ook nog mogelijk een videokaart ingezet worden als de huidige oplossing een onboard is.
(en bij je beschrijving staat dat deze PCI-EXPRESS is wat naar mijn weten betekent dat het een losse kaart is).

Hij heeft wel een punt dat het apparaat 6 jaar oud is: dit betekent meestal dat het duurder is om te laten repareren dan wat het ding waard is. Als je zelf aan de slag gaat (waar je de middelen en know-how voor nodig hebt) kan het nog interesant zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Aragnut op 04-01-2010 15:13 . Reden: layout + extra comment ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als ik het zo hoor is het complete bullshit wat die man je verteld. Zonder iets van je specs te weten kun je dit gewoon niet weten.
Wegblijven bij deze winkel en naar eentje gaan waar ze wel verstand van zaken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb dit probleeem nooit eerder gezien. gister-ochtend ging die wel paar keer scherm ook aan, maar liep dan vast, moest ik hem weeruitdoen en weer aan . en daarna weer geen beeld meer.
Bedoel je dat je de pc een paar keer uit en aan moest zetten en dat daarna het scherm wel aan ging ?
En de pc liep na een tijdje vast ?

Kunnen meerdere dingen zijn, voeding, moederbord, geheugen/videokaart etc.

monitor lijkt me zelf niet.

Zoals al gezegd, dit is op een afstand via internet en ook via de telefoon niet te inspecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja de PC ging gister in het begin 2 keer aan met het beeldscherm ook, maar daarnaa ook helemaal niet meer, wat ik ook deed. En toen het scherm aanwas kwam ik niet verder dan het aanmeldscherm.

ik heb net ander computerwinkel gebeld en die zei ook dat het waarschijnlijk aan de videokaart lag en dat wat die andere man had gezegd bullshit was. Je kun gewoon een andere videokaart inzetten.

Ik ga van de week een keer langs en laat jullie wel weten en hoe en wat en of het wel opgelost is.

Mijn dank is groot aan jullie allemaal!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
ik heb net ander computerwinkel gebeld en die zei ook dat het waarschijnlijk aan de videokaart lag en dat wat die andere man had gezegd bullshit was. Je kun gewoon een andere videokaart inzetten.
No offense, maar ook dit komt weer over als een niet onderbouwde kreet om de andere zaak zwart te maken en je daar langs te laten komen. Er zijn vroeger genoeg computer systemen geweest met een moederbord waar een onboard videokaart op zat en geen expansieslot, dus geen Agp/Pci-E slot.
Dus om zo iets te zeggen zonder het systeem gezien te hebben lijkt me weer apart.

De pc heeft dus nog gewerkt tot aan je windows aanmeld scherm. Dit kan nog steeds betekenen dat het de voeding is, of misschien het geheugen of moederbord zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het deze: http://www.at-mix.de/news/534.html?

Dan zou het inderdaad nog wel eens lastig kunnen worden om een andere videokaart te nemen:
Freie Steckplätze: 1x PCI-E(1x), 1x PCI, 3x SATA, 1 x PATA und 1xFDD
Vziw zijn er geen pci-e x1 videokaarten...

Misschien anders even een fotootje van de binnenkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is precies die PC ja. en ik heb helaas niet zoveel verstand van hardware.

ik weet niet hoe je foto kunt toevoegen aan bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Door de foto ergens te uploaden en dmv de [img][/img]-tags het plaatje in de post te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik35
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-01-2023
Hoi Siep,

ik heb zoiets vergelijkbaars gehad mijn monitor gaf signaal out of range aan. Sluit je computer aan op je lcd tv als die een pc ingang heeft dan de resolutie van het scherm terugzetten en de frequentie dat was mijn probleem.
Als je geen lcd tv hebt leen dan bij de buren even een monitor
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 17:17:
is het deze: http://www.at-mix.de/news/534.html?

Dan zou het inderdaad nog wel eens lastig kunnen worden om een andere videokaart te nemen:
Vziw zijn er geen pci-e x1 videokaarten...

Misschien anders even een fotootje van de binnenkant?
Volgens die link zit er ook een pci-e (16x) slot in.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik lees toch echt:
Steckplätze:
1x PCIE (16x) / 2x PCIE (1x) / 3x PCI, 4x SATA 2x PATA 1xFDD,
Grafik:
nVidia® Geforce 6645 Targa HighSpeed Edition (NV43) mit Silent Pipe.
128 MB, Direct X9, Double Monitoring, PCI Express, Analog Out und DVI-I out, YUV Komponenten-Ausgang, S-Video und Composite Ausgang

Het betreft dus gewoon een losse PCI-E videokaart, deze kan je eventueel gewoon vervangen of testen in een ander systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
het systeem heeft volgens mij gewoon een bord van Gigabyte. Deze heeft 1x een PCe16 slot. Wat je kan proberen is kijken of iemand in de buurt een PCI-e videokaart te leen heeft om te testen.

Als het systeem piepjes geeft dan kun je op de gigabyte site ook nog de handleiding van het moederbord vinden en kijken wat de piepjes betekenen (of geheugen slecht is, of inderdaad de videokaart of iets anders). Als het systeem geen piepjes geeft en de PC speaker is wel aangesloten is mogelijk het moederbord defect. Je kan dan gaan knutselen met een tweedehands moederbord (bijvoorbeeld uit de V&A) met een 939 socket. Als je een losse licentie gekocht hebt voor windows 7 dan zou deze ook op het nieuwe moederbord te activeren zijn (met mogelijk een telefoontje naar microsoft).

Let op: het kan altijd nog iets anders zijn dus een nieuw moederbord is geen garantie dat hij het weer gaat doen. Zo kan ook stiekem het geheugen defect zijn (als je 2 modules hebt kun je ook met 1 module testen, en dan met de andere module testen en memtest86 gebruiken etc) of de voeding niet meer goed zijn.

Volgens mij staan deze stappen ook in de hangen&opstartproblemen troubleshooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net telefoontje van de computerwinkel gehad.

die meneer had nieuwe videokaart ingezet en hij kreeg nog steeds geen beeld. Hij heeft de voeding ook gecontroleerd maar nix werkte. dus hij concludeerde dat de moederbord defect is en daar is niet zoveel aan te doen. Dus me PC is eigenlijk dood.

toch thanx voor jullie hulp.
Pagina: 1