[Java] incompatible types - found....

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Hallo,

In mijn klasse heb ik een ArrayList<BankRekening> aangemaakt. De
bedoeling van de volgende methode is om de index van een opgegeven bankrekening retourneert.

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
 public int getIndex(int rekNummer)
    {
        int index = 0;
        boolean found = false;
        while(index < rekLijst.size() && !found) {
            String note = rekLijst.get(index);
            if(note.contains(rekNummer)) {
                found = true;

System.out.println(note);
            }

else {

index++;
            }
        }

}

Dit geeft echter de foutmelding: incompatible types - found BankRekening but expected java.lang.String
De types veranderen veranderd niets aan de foutmelding. Tevens diverse fora via google gevonden welke voor niet exact omschrijven wat (in deze situatie) aan de hand is. Mochten jullie nog code missen ter aanvulling dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Moet het niet 'BankRekening note = rekLijst.get(index)' zijn :?

Overigens zou ik zelf een Map<Integer, BankRekening> ipv een ArrayList<BankRekening> maken voor je zoekopdracht naar bankrekeningen... maar ik weet natuurlijk niet wat je verder er nog mee doet.

[ Voor 61% gewijzigd door ACM op 03-01-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik kom het hele "BankRekening" niet terug in je code, dus kan je iets vollediger zijn (qua variabele typen) en heb je ook al kunnen pinpointen op welke regel het fout loopt? :)

edit:
Of ACM schiet 'em er meteen in :P

[ Voor 11% gewijzigd door BtM909 op 03-01-2010 14:59 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:50

momania

iPhone 30! Bam!

ACM schreef op zondag 03 januari 2010 @ 14:58:
Moet het niet 'BankRekening note = rekLijst.get(index)' zijn :?

Overigens zou ik zelf een Map<Integer, BankRekening> ipv een ArrayList<BankRekening> maken voor je zoekopdracht naar bankrekeningen... maar ik weet natuurlijk niet wat je verder er nog mee doet.
Ik zou bankrekeningnummer gewoon als string doen. Je hoeft er niet mee te rekenen en er bestaan rekeningnummers met voorloop nullen, koppel tekens, etc... :Y)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:16

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat ACM zegt is zeer waarschijnlijk de oplossing echter als je niet precies aangeeft wat rekLijst voor type is en op welke regel precies de foutmelding optreed is dat niet precies te zeggen. De foutmelding op zichzelf is erg duidelijk en jij krijgt ook te zien voor welke regel die precies geld. Met wat basiskennis van Java zou je hier dan ook prima zelf uit moeten kunnen komen. Lukt dat dan niet dan kan je een nieuw topic openen maar geef dan een wat vollediger beeld van je code en geef precies aan wat er fout gaat, waar in de code, en wat je precies hebt geprobeerd om dat zelf op te lossen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.