Toon posts:

draadloos internet met ver bereik..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb misschien een rare vraag:

ik heb thuis een netgear router draadloos.
nu kan ik door heel het huis en een deel buitenhuis met mijn laptop werken.

nu is de vraag, mijn opa en oma wonen 250 meter verder dan mij, is het mogelijk dat hun ook op mijn internet kunnen ? nu lees ik vaak usb adapters met 400 meter bereik, maar werkt dit ook ?

heeft iemand hier ervaring mee ?
zo ja wat moet ik aanschaffen ?

alvast bedankt

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:16

allure

Titaan fase 2/3

Je zou eens kunnen kijken naar een Outdoor wireless AP?

Om maar een voorbeeld te geven;
http://www.wlanshop.nl/wi...al)oplossingen/index.html

Bedenk wel dat bij zulke verbindingen je beveiliging goed op orde moet zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door allure op 03-01-2010 14:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
en iets goedkopers is er toevallig niet ?
het is voor die mensen om zomaar eens af en toe iets op te zoeken op internet

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 17:08

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Je kan het bereik van je antenne een beetje opkrikken door deze van een reflector te voorzien.
Kijk bijvoorbeeld op de deze site voor zelfmaak templates als je aan een budget gebonden ben, en je geen centen heb voor een goedkope antenne, of gewoon je knutsel talent wilt aanspreken.

Natuurlijk kan je ook gewoon in de weer met repeaters en ander apparatuur, welke je in je zoektocht naar een oplossing logischerwijs hebt gevonden.

[ Voor 16% gewijzigd door Abomination op 03-01-2010 15:06 ]

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Verwijderd

Is er eigenlijk een line of sight? Dus staan er obstakels tussen jouw huis en het huis van je opa en oma of is er vrije doorgang voor het signaal?
Een line of sight is eigenlijk wel nodig, anders kun je een goede verbinding sowieso wel vergeten.

(Je had overigens inderdaad wel iets meer research mogen doen en info mogen geven imo :) )

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2010 15:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
je kunt de huizen zo goed als van elkaar zien

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:17
250 meter is haast niet te doen zonder met richtantennes te gaan werken. In een open ruimte lukt het misschien nog wel, maar 1 muurtje ertussen en je bent je signaal echt kwijt.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-03 13:56
of (pre-pay) UMTS/HSDPA? Kan bij de meeste telecom providers en kost relatief weinig zolang je niet teveel dataverkeer hebt.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Bij ons gebruiken we tranzeo systemen. ook die van Wifi shop. met 3 gebouwen 2 gebouwen 1 op 1 en het derde gebouw wordt gebridged via gebouw 2. (500m) super snel, en altijd verbinding. Werkt perfect.

daarvoor hadden we een laserlink verbinding, maar zodra het ging vriezen deed ie het niet meer omdat het glaasje bevroren was :S

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 14:46:
en iets goedkopers is er toevallig niet ?
Een eigen abonnement afsluiten is geen optie? :?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Pagina: 1