• Johann0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-02 12:47
Ik heb hier een pc tje en die heeft last van random freezes. Meestal als je google earth opstart oid dan freezed hij wat sneller.

Specs:
AMD Sempron 64, 3400+, Socket AM2,
Kingston KVR533D2N4K2/1G, 1024 MB, DDR2, PC4200, 533 MHz, 2 x
Maxtor DiamondMax 10, 200 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300
Asus M2V
Club3D GeForce 7200GS,DDR2, PCI Express x16, 128MB

Zitten 2 reepjes geheugen in en met alletwee reepjes individueel freezed hij.

Nu freezed hij in de veilige modes niet. Zou het een videokaart probleem zijn?

Heb hem net opnieuw geinstalleerd.

[ Voor 32% gewijzigd door Johann0r op 03-01-2010 14:41 ]

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-02 10:06

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

Om je verder te kunnen helpen zou het in ieder geval makkelijker zijn als je je specs post.
Je kan ook eens kijken hoe het is in de pc met de stof bende, het kan wel eens zijn dat de computer terug clockt doordat die te warm word, maar veel kan ik zo niet zeggen.

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
1. Driver probleem
2. Toch brak geheugen
3. Bad Sectors
4. Hitte probleem
5. Windows brak

Dus geef meer informatie want hiermee kunnen we niks we verwachten wel iets meer van een topic start.

Edit: /spuit11

p.s kijk eens hier Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 21% gewijzigd door bobsquad op 03-01-2010 14:23 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:06

Umbrah

The Incredible MapMan

Je zult met wat meer info moeten krijgen, een "pc tje" is wel de meest beknopte beschrijving van hardware die ik ooit heb gezien.

Wat heb je nog meer geprobeert? Hangen & opstartproblemen guide al doorgenomen? Software problematiek uitgesloten? (wat me sterk lijkt als je zegt dat safe mode werkt). Als je het geheugen verdenkt: memtest al uitgevoerd? Kortom:

Vertel eens wat meer, hier kan niemand iets mee. Ik kan in mijn kristallen bol kijken en zegen dat je perpediculaire flux-capacitator defect is, of een capacitator in zijn algemeen, maar daar heb jij weinig aan (hoewel het een goed idee is om de cap's na te kijken, het feit dat je XP draait laat me denken dat het om een oud bakje gaat)

• Johann0r
Sorry vanwege mn impulsieve post zal specs even in startpost plaatsen.

Heb hem net opnieuw geinstalleerd en alle drivers zijn up 2 date.

Edit

Volgends mij is hier in het verleden ook al eens een nieuwe videokaart ingekomen.

[ Voor 60% gewijzigd door Johann0r op 03-01-2010 14:47 ]

• Johann0r
Ik had dus een vermoeden dat het de videokaart betrof, omdat hij wel bleef werken in de veilige modes. Heb de oude videokaart er uit en ik zie dat een condensator geknapt is.

• Johann0r
Met mijn oude geforce 6600GT werktte hij perfect maar videokaart werd wel erg warm waarschijnlijk ook door defecte vinnetje. Na tijdje brandde ook deze videokaart door. Iemand enig idee waardoor het komt? Krijgen teveel spanning oid?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kaart wordt heet door een defecte fan en je vraagt je af waarom hij doorbrandt? Het lijkt me dat je beter eerst eens kan zorgen voor een goede koeler op zo'n ding ipv hem door te laten branden.
Als je gaat testen met hardware die brakkig is dan kun je natuurlijk nooit met zekerheid zeggen waar het probleem zit.

• Johann0r
Dit is al de derde videokaart die deze computer opbrand. Ik vroeg me af, waardoor zou dit kunnen komen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het al de derde is zou ik eens gaan kijken naar de voeding. Als die instabiele voltlijnen heeft dan wil sommige hardware nog wel eens snel doodgaan.

Dat is een kwestie van Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens goed doorlopen om op die manier de problemen te kunnen achterhalen.

• emilionl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-02 09:30
check de sata kabel van en naar mobo eens,
die veroorzaken ook wel eens freezes
ja die kunnen zomaar loszitten na verloop van tijd.

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-02 10:06

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

Johann0r schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:40:
Dit is al de derde videokaart die deze computer opbrand. Ik vroeg me af, waardoor zou dit kunnen komen?
Dat kan er vanaf hangen hoe goed je voeding is, als deze instabiele spanningen heeft dan kan dat vanalles lopen.
Het kan ook zijn dat je de computer op een tapijt hebt staan waardoor er veel stof in komt, en door niet schoon te maken alles oververhit wordt, dit maakt ook veel kapot.
Zo kan je het rijtje nog wel even aanvullen.

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

• discy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-02 20:51

discy

Cloud Architect

Ik zou even een stresstest uitvoeren met everest http://www.lavalys.com/pr...=&page=11&dlid=35&lang=en
en je temperatuur in de gaten houden.

Dan kun je meteen zien waar en of je pc te warm wordt, en of hij daardoor vast loopt.
Pagina: 1