MSI K7T Turbo

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DaRKoNe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik ben sterk aan t overwegen dit mobo te kopen.
En heb dus een paar vragen:
Is t stabiel?
Hoe staat t met de overclockbaarheid?
Is t een mobo om tevreden mee te zijn?

Iemand die deze vragen kan/wil beantwoorden??
En kan iemand eventuele plus of min punten noemen??

Alvast bedankt voor jullie moeite ;)

Verwijderd

Ik heb dit bordje sinds enkele weken en heb zojuist waterkoeling gemonteerd en mijn TB 1200 overgeklokt op 1482 (12.5 x 118.55 wcpuid). Ondanks Mushkin geheugen, boot mijn systeem niet op de 133 jumper stand. Van alles geprobeerd, maar ik krijg hem dan niet aan de praat. Bordje draait stabiel.

• Anachronoa
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-11-2004
Zelfde hier. Heb K7T Turbo Raid.
Bord op zich draait goed. Heel stabiel.
Krijg 'm alleen met geen mogelijkheid op een FSB van 133.
Wellicht dat het aan de processor ligt. Hij is wel unlocked, maar wat voor multiplier je ook instelt, op het moment dat je wil booten op 133 FSB, zwijgt ie in alle talen

MSI K7T Turbo-R / XP1800+ / 512 Mb PC133 Dane-Elec Infineon / 2 * IMB DTLA 30 Gb / Geforce 2 Ti / SB-Live ! Player

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

Moet je op dat bord niet een Jumper om zetten om hem tot 133 te kunnen zetten?
Ik meen daar iets over te hebben gelezen. Met die jumper kun je de FSB omzetten van 100-132 naar 133-166.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• Anachronoa
Dat is juist het probleem.
Als je de jumper in de stand 100-132 zet is er niets aan de hand.
Op het moment dat de jumper wordt verwijderd (133-150) is er dus niets meer met het mobo te beginnen, ook al heb je een lage multiplier ingesteld. De vier ledjes lichtten rood op en het mobo wil gewoon niet posten.

MSI K7T Turbo-R / XP1800+ / 512 Mb PC133 Dane-Elec Infineon / 2 * IMB DTLA 30 Gb / Geforce 2 Ti / SB-Live ! Player

Verwijderd

Heb je al het laatste bios wk7t_turbo 10b16
Je moet er alleen een /F achter zetten.
Hiermee kan je wel de MP laten zakken.
A:/AWFL789.exe/F ,w6330vsp.10q ,w6330vms.220 ,F1 ,load opti.default ,save&exit , del ,(...)x133 ,doorstarten ,afsluiten ,jumper eruit ,opstarten en het draait op 266mhz. 8-)

• Mechaniker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-07 19:18
DaRKoNe,

ik ben zeer blij met dit bordje, voor mij de eerste ervaringen met AMD en MSI. Ik heb de K7T Turbo-R met 2 IBM's 45GB 7200rpm schijven in Raid 0 config, supersnel. Overclocken gaat prima, mijn Duron 750 loopt nu op 9*104=936 stabiel. Ook op 133Mhz bus is goed te draaien met het nieuwste bios 10b16. Eerst muliplier naar beneden, jumper eraf en dan starten maar. M'n proc krijg ik echter niet zo hoog als op 100 bus, dus vandaar dat ik nu op 104 bus draai. Stabiliteit is uitstekend, ik vind het een bord om tevreden mee te zijn!! Pluspunt is natuurlijk raid, stabiliteit, prijs (toch een van de goedkoopste KT133A bordjes), goede(lees grote/betrouwbare) fabrikant, genoeg ruimte om socket voor grote koeler (heb een Alpha PAL6035). Minpunten vind ik een slechte handleiding (in vergelijking met mijn 3 mnd oude AOpen AX34 Pro II, echt veel beter)er staat naar mijn mening te weinig info in en sommige dingen zijn niet juist, en ik vind de bios settings wat mager, met name voor het geheugen tov bv Abit, wat ik wel mis is ook een mogelijkheid om je bios settings in een Eeprom te saven, zodat je na een bios reset snel je oude bios kan terugzetten (dit heeft m'n AX34 Pro II wel.
Voor de rest geen minpunten, het draait verder super en is zeker sneller als mijn Intel systeempje met bovengenoemd mobo en P3 700. Kopen die hap. Succes verder.......

• Anachronoa
Ik heb het laatste bios geladen W6330vsp.10g geladen, zonder problemen met de /f switch. Dat lukt ook allemaal.
Alleen als ik du een lagere multiplier kies, doorstart, afsluit, jumper eraf haal, boot het hele zakie dus niet meer.
Of mijn processor heeft problemen met de 133 FSB of de 133 FSB van het mobo is gammel.
Ik kan het helaas niet testen met een andere CPU, want die heb ik niet (alleen een slot A Athlon, maar dat past dus niet).
Ik weet ook niet of alleen de 133 FSB kapot zou kunnen zijn zonder dat het invloed heeft op de rest van het mobo ?

Verwijderd

Heb je ook 6 of 6.5 x 133 geprobeerd.

• Anachronoa
Ik heb alle multipliers vanaf 5 geprobeerd, zonder resultaat.
Het is gewoon frustrerend te zien dat het blijkbaar wel kan, maar steeds niet wil lukken |:|:|:

Verwijderd

Heb je wel je geheugen op terug op 100mhz gezet,voordat je jumpertje verwijdert, anders staat ie op 166mhz.

• Anachronoa
Ja, hij is wel unlocked.
Op een 100 FSB pakt ie ze namelijk wel. Zo heb ik m'n T-bird al op 500 Mhz laten lopen, alleen dat is niet echt de bedoeling. Hij loopt nu op een multiplier van 10,5.

Verwijderd

Heb tip verandert.
Zie hier boven.

• Anachronoa
Ook al gedaan.
Zelf CAS weer teruggezet op 3 (draait nu op 2), maar ook dat mocht niet baten.

Verwijderd

Anachronoa: Ik ook....zelfde resultaat als jij hebt!!!! Noppes op FSB 133....no boot!

Verwijderd

zijn er mobo's die de 133 FSB wel halen . Want ik ben van zin te gaan upgraden en als ik dit hoor enerveer ik me wel wa

• durkagain
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04 16:38
Op dinsdag 06 maart 2001 21:19 schreef M_G_ het volgende:
A:/AWFL789.exe/F ,w6330vsp.10q ,w6330vms.220 ,F1 ,load opti.default ,save&exit , del ,(...)x133 ,doorstarten ,afsluiten ,jumper eruit ,opstarten en het draait op 266mhz. 8-)
/F??
Hmpz maat van mij heeft een Turbo Raid. Beta bios V1.0B16 geflashed met /nbl, omdat op de pagina dit stond:
Special Note:
During BIOS flashing procedure on K7T Pro2 or K7T Pro2A. Screen will show "The program file's BIOS lock string does not match with your system"
answer : Use /nbl parameter
For example: awdfl789 w6330vms.240 /nbl
Resultaat opstarten met piepen en 2 lampje rood. Geen beeld.
Oke er staat dan wel in de quote, pro2 of pro2a, maar hij kreeg de zelfde error melding, dus daarom die /nbl maar geprobeerd. Nog gekeken wat voor commando dat was, maar stond nergens in awfl789 /?. Dus ja dan maar proberen... Dus dat was dus wel lekker fout..
Oke waarschijnlijk, bios verkeerd geflashed. Diskettestion wordt niet geinit. Dit betekent hotswappen of bios opsturen?

edit:

dit zal ik ff public posten, want dis best wel off-topic...

Verwijderd

Ik heb de MSI K7T Turbo-R en kan perfect draaien op 266MHz FSB ondanks dat ik een 1200MHz AMD heb die gemaakt is voor 200FSB (typenummer eindigd op B i.p.v. C).

Multiplier hiervoor op 9x ingesteld rest in fail-safe en jumper verwijderd en dan weer de instellingen correct instellen voor wat meer snelheid. Werkt perfect :)

• DaRKoNe
edit:

Hmmm vaag gelul wat ik hier neer had gezet...
Werd er zelf ook niets wijzer van...

Verwijderd

Op dinsdag 06 maart 2001 22:49 schreef Anachronoa het volgende:
Ook al gedaan.
Zelf CAS weer teruggezet op 3 (draait nu op 2), maar ook dat mocht niet baten.
Zal dit topic ff omhoog halen.

Anderen een tip voor Anachronoa????

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Ik heb dit mobo gekocht ter vervanging van een defecte MSIK7T, en bij mij werkt de fsb van 133 perfect, mijn DURON 600 boot perfect op 800Mhz. Ik moet nog verder proberen of hij nog hoger kan...

• DaRKoNe
Ik was dus eerst van plan een Soltek SL75KAV-X te halen... Die heeft dus ook een VIA133A chipset. Een kameraad van me heeft dus die soltek... en hij draait vrolijk op 143 x 6.5 (Duron 600@930)
Eigenlijk is t toch allemaal één pot nat?!
133A = 133A en zouden dus allemaal evengoed te overclocken moeten zijn...
Maar van sommige mensen hoor ik dat ze met geen mogelijkheid die FSB op 133+ kunnen krijgen...
Nu begin ik toch ernstige twijfels over dit mobootje te krijgen

Verwijderd

Ik heb nu werkelijk alles geprobeerd om mijn K7T Turbo met m'n TB 1200 (unlocked) op 133 FSB te laten draaien....WIL NIET...NO BOOT!! Draait perfect op 100 FSB (12.5 x 118), maar als ik hem terug zet op FSB 100, afsluit en het jumpertje voor de 133 stand er af haal....NO BOOT! In het forum van http://www.overclockers.com las ik over soortgelijke problemen met TB 1200 en dit mobo

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik heb dit bord ook gekocht ,als opvolger van me pro 2 a
Het is net zo rete stabiel als de 2a en hij doet echt niet moeilijk om naar 133mhz te gaan :)
zie sig
Greetz

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:34

MartNL

Special Note:
During BIOS flashing procedure on K7T Pro2 or K7T Pro2A. Screen will show "The program file's BIOS lock string does not match with your system"
answer : Use /nbl parameter
For example: awdfl789 w6330vms.240 /nbl

Dit heb ik dus geprobeerd maar het lukte niet eerst wou die niet maar opstarten maar na een paar keer reseten is doet ie het gelukkig weer pfff... maar hoe krijg ik hem er wel in?
Ik heb trouwens msi k7tpro2

• stylezzz
  • Laatst online: 13:09
Op dinsdag 06 maart 2001 21:19 schreef M_G_ het volgende:
dat optimize defaults laden haalt ook geen &*^#*@$ uit......:(

Blijkbaar geld dit probleem alleen voor CPU's 1GHZ and up.....

Verwijderd

Die nieuwe BIOS heb ik er ook in zitten. Helpt bij mij ook niks!! Ik heb een mailtje naar MSI in Taiwan gestuurd. Eens even afwachten hoe ze reageren!

Verwijderd

Op woensdag 07 maart 2001 17:33 schreef App het volgende:
Ik heb een mailtje naar MSI in Taiwan gestuurd. Eens even afwachten hoe ze reageren!
Ik hoop voor je dat het in engels is,of je moet taiwanees kunnen lezen.;)

BTW jullie hebben toch wel de MP laten zakken.:?
Zodat je hem met 9x133 laat opstarten.

• stylezzz
Op woensdag 07 maart 2001 18:23 schreef M_G_ het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat het in engels is,of je moet taiwanees kunnen lezen.;)

BTW jullie hebben toch wel de MP laten zakken.:?
Zodat je hem met 9x133 laat opstarten.
Dat probeer ik juist te doen. Maar als ik eerst 7,5X100 probeer dan krijg ik 1150Mhz....

De multiplier werkt dus niet zo goed.

Kijk maar eens in de anandtech forums, daar staan ook nogal wat threads over dit probleem.

Verwijderd

Even terzijde: Nee, het mailtje naar MSI heb ik in het chinees gedaan, kunnen ze daar in Taiwan ook wel lezen.

Multipliers vanaf 5.5 heb ik geprobeerd!!!!Noppes! No boot op de FSB 133 stand

Verwijderd

DaRKoNe,

Ik zou zeggen halen dat bordje, ik heb er gisteren nog eentje in elkaar gezet en niks geen problemen. Werkt perfect zelfs op 133MHz(met standaard 2.2bios). Overclocken wil perfect duron 800@1066 lijkt me toch redelijk. Wordt wel licht warm, ongeveer 47graden(met een Titan Chrome Orb).

Ik zie je van de week wel weer >:)

THeRuLeR

• Xandrios
  • Laatst online: 23-08 23:19
als je hem op 134 mhz fsb zet, dan pas springt de divider voor het geheugen in werking.....
Je geheugen draait dus met 133 mhz fsb gigantisch snel, en trekt dat niet.
op 134 loopt het weer gewoon op 133 (100) mhz!!!

• DaRKoNe
Hmmmm
Nu sta ik op t punt naar de winkel te rijden en t mobo te kopen...
Alleen jammer dat de winkels dicht zijn...
Mede dankzij de reply van THeRuLeR (niet omdat ik 'm persoonlijk ken) maar ik heb een aantal mensen gehoord die hun mobo wel perfect konden laten draaien op 133+ dus durf ik best een gokje te wagen...
Zeer binnenkort ben ik in t bezit van een MSI K7T Turbo (hoop ik >:))

• stylezzz
Op woensdag 07 maart 2001 21:48 schreef DaRKoNe het volgende:
Hmmmm
Nu sta ik op t punt naar de winkel te rijden en t mobo te kopen...
Alleen jammer dat de winkels dicht zijn...
Mede dankzij de reply van THeRuLeR (niet omdat ik 'm persoonlijk ken) maar ik heb een aantal mensen gehoord die hun mobo wel perfect konden laten draaien op 133+ dus durf ik best een gokje te wagen...
Zeer binnenkort ben ik in t bezit van een MSI K7T Turbo (hoop ik >:))
Gewoon doen! aangezien je toch een CPU op 750Mhz hebt zul je weinig problemen hebben.(denk ik)

• stylezzz
Op woensdag 07 maart 2001 20:51 schreef Cutebritney het volgende:
als je hem op 134 mhz fsb zet, dan pas springt de divider voor het geheugen in werking.....
Je geheugen draait dus met 133 mhz fsb gigantisch snel, en trekt dat niet.
op 134 loopt het weer gewoon op 133 (100) mhz!!!
Sorry, dit werkt dus ook niet. Had ik bij voorbaat al kunnen weten aangezien ie op 6x133 perfect post op 800Mhz. 'T zit hem volgens mij echt in die mulitplier handel. 7,5 word herkend als 11,5 en dat is het hele probleem.......:(

Verwijderd

Soortgelijke problemen staan beschreven bij het forum van anandtech.com
http://forums.anandtech.com/messageview.cfm?start=1&catid=29&threadid=353127

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:03

Shuriken

Life is all about priorities

Ik ga nu ff de nieuwe bios proberen die in duitsland staat. De versie 2.5. of was die er al?

Ik heb in elk geval mijn board net binnen er zat een 2.4 in.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Mijn multiplier gaat niet op 7, 7.5 en 8, heel raar is dat. Ik draai nu een t-bird 850 op 6,5x145 en dat gaat voorlopig goed. Ik wil eigenlijk 7,5 of 8 als multilplier :(

Hopen dat er een biosupdate voor komt, heeft iemand die 2.5 uit Duitsland al geprobeerd?

• mibl
  • Laatst online: 13-08 16:27
Op woensdag 07 maart 2001 11:35 schreef App het volgende:
Ik heb nu werkelijk alles geprobeerd om mijn K7T Turbo met m'n TB 1200 (unlocked) op 133 FSB te laten draaien....WIL NIET...NO BOOT!!
Ik had hetzelfde probleem met mijn Duron 700 op een K7T Turbo-R. De oplossing bleek het opvoeren van de _default_ spanning van de processor te zijn. Vcore in bios op 1.825V in de bios = NO GO, maar Vcore van m'n Duron default op 1.825V zetten (door L7 bruggen met potlood te verbinden, zie http://www6.tomshardware.com/cpu/00q3/000711/amd-03.html ) en NO PROBLEMO :D Loopt sindsdien superstabiel op 7x133Mhz, en dat alles met PC100 geheugen :7

• Shuriken

Shuriken

Ik heb de 2.5 Bios geprobeerd. Maar ik zie geen verschil.

Er staat op de website dat er problemen met de CPU Core voltage detectie zijn verholpen. Dus de mensen met een Tbird die veel en veel te warm word..........probeer deze bios eens. Want ik denk dat de vorige bios dus het voltage gewoon niet goed herkent. Mijn Duron werd standaard op 1.7 V gezet. Dat moet volgens mij 1.5 V zijn toch?

Voor de rest nog steeds geen lagere multipliers beschikbaar.
Ik ga ook maar ff de overclock bios er in flashen. 1 Ghz was met mijn Duron 800 Mhz in elk geval geen enkel probleem.

• Shuriken

Shuriken

Ik heb mijn Duron 800 geunlocked. Bios versie 1.0g erin geladen.
Toen de multiplier op 7.5 x 100 gezet. De processor kwam netjes op op 750 Mhz. Weer uit gezet. Jumper op 133 Mhz gezet. Weer booten en voila 7.5 x 133 ofwel 1 Ghz.

Alleen de raid doet het zeker nie in deze bios versie? ff kijken of dat niet te hacken valt.

Verwijderd

Het lukt mij maar niet om de bios te flashen op mijn K7T Turbo-R.
ik start hem op door awfl789.exe/f/nbl w6330vsp.10g in te typen en dan start het programma gewoon op. Hij vraagt dan om de oude bios op te slaan en dat doet hij ook goed. En daarna zegt hij 'are you sure you want to program' Ja natuurlijk.
En daarna doet hij niks meer en de computer werkt naar opnieuw opstarten nog wel.

Verwijderd

ik heb een msi k7t turbo en ik wil waterkoeling monteren is dit makkelijk op dit mobo kwa gaten of moet ik zon blok duw ding kopen bij de oc-shop?

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 20:54

Copyman

Dode muis

Ik vind het idd een zeer stabiel bordje, ik zou hem daarom ook zeker kopen. :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Verwijderd

Het is echt een vet bordje, dit is mijn 2e, want ik had eerst een uit een verkeerde serie van VIA, want er scheen een stepping te zijn die niet altijd goed bootte, maar deze wel! Dus dat was niet de fout van MSI maar van VIA, maar de nieuwste KT133a stepping heeft die bug niet! Hij is ook gewoon perfect te klokken, je kan heel simpel alles aanpassen, vcore, bus, multiplier, gewoon echt een gefixt bord! Ik kan gewoon met een SUPERORB (jaja, lozerkooler) mijn 1200 op 1466 laten lopen op een AVIA! :7

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 15:18 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Mijn multiplier gaat niet op 7, 7.5 en 8, heel raar is dat. Ik draai nu een t-bird 850 op 6,5x145 en dat gaat voorlopig goed. Ik wil eigenlijk 7,5 of 8 als multilplier :(

Hopen dat er een biosupdate voor komt, heeft iemand die 2.5 uit Duitsland al geprobeerd?
Duh! Je AMD is gewoon gelokt OF je hebt BIOS 2.4 ofzow zoals ik al kan lezen! Donder een keer 3.1 erop! Dat loopt veel beter!!! Met 2.4 kan je echt NIX! Dan kan je nog net zogoed je AMD in een FCPGA bord smijten!!! :?

Verwijderd

Ow sjit! Dit is een topic van al 8 maanden oud! SORRY!!!

Verwijderd

Op dinsdag 06 maart 2001 18:07 schreef Deddiekoel het volgende:
Moet je op dat bord niet een Jumper om zetten om hem tot 133 te kunnen zetten?
Ik meen daar iets over te hebben gelezen. Met die jumper kun je de FSB omzetten van 100-132 naar 133-166.
Momentje ik heb het boekje voor mijn neus.

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 10:36 schreef Dimmo het volgende:

[..]

Momentje ik heb het boekje voor mijn neus.
Je moet jumper J17 van het bord halen en dan staat op 133Mhz FSB, maar let wel op, er zijn twee MSI K7T turbo moederborden versie:1 en 3. En 3 moet hebben, want daar zit de goede chipset op, de KT133A.

Verwijderd

Zijn er speciale proggies van MSI om de bios te kunnen flashen :?

Lijkt me wel handig eigenlijk :)
Pagina: 1