Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-05 16:24
Ik heb een doel die volgens mij niet geheel onbereikbaar is, maar ik wil voorkomen dat ik een dure investering ga maken zonder dat ik zeker weet of het technisch haalbaar is.

Mijn indruk werd gewekt door de Asrock ION 330 HT-BD. Wat ik wou doen is met een Anysee E-30 televisie kijken via de Asrock. Om vervolgens, in de toekomst, HD TV te kunnen bekijken.
Na wat zoeken werd dit sterk afgeraden omdat de aanwezige Atom processor het decoderen (of coderen?) niet aan zou kunnen.

Hier zoek ik dus een waardige vervanger voor. Voordeel van een Windows systeem is dat je gewoon kan internetten op je TV en bijv. gebruik maken van YouTube en Uitzendinggemist.

Kan een Popcornhour mij dit ook bieden? Kan ik daarmee browsen bijvoorbeeld?
Kan iemand bevestigen of de combinatie Asrock + Anysee een slecht idee is? En weet iemand een waardig vervanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-05 19:05
Huh ?
Kun je in gewoon nederlands vertellen wat je nou precies wil ?
Alles via htpc laten lopen, indruk laten wekken ? ik snap er helemaal niets van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
De combinatie Asrock + Anysee maakt het mogelijk om met je Ziggo smartcard TV te kijken op je computer. Hiermee heb je een soort "Interactieve televisie". Dus pauzeren tijdens een uitzending, opnemen etc.

Maar de Asrock en de Anysee gaan niet goed samen, nu zoek ik een waardig (snellere) vervanging voor de Asrock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-01 14:24
Als je een Dualcore Atom hebt moet het wel lukken. Mits Anysee ook aan GPU offloading krijgt je Atom het heel zwaar met HD materiaal, via Anysee dan.

Edit: Wat je nodig hebt is een systeem met een GPU dat 1080i (interlaced) goed kan decoderen en interlacen. En dat doet je ION blijkbaar niet goed. En een DualCore Atom werkt op 100% CPU load met zelfs SD materiaal icm. Anysce E30.
Dus zal je een nieuw htpc systeempje moeten samenstellen die dus wel capable genoeg is. Daar weten andere tweakers wel meer over dan ik.

[ Voor 55% gewijzigd door uname -r op 04-01-2010 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
zeadope schreef op maandag 04 januari 2010 @ 08:00:
Als je een Dualcore Atom hebt moet het wel lukken. Mits Anysee ook aan GPU offloading krijgt je Atom het heel zwaar met HD materiaal, via Anysee dan.

Edit: Wat je nodig hebt is een systeem met een GPU dat 1080i (interlaced) goed kan decoderen en interlacen. En dat doet je ION blijkbaar niet goed. En een DualCore Atom werkt op 100% CPU load met zelfs SD materiaal icm. Anysce E30.
Dus zal je een nieuw htpc systeempje moeten samenstellen die dus wel capable genoeg is. Daar weten andere tweakers wel meer over dan ik.
Bottleneck is dus echt de Atom processor.
Ik zou voor een Popcorn hour kunnen gaan, maar hier ben je OS gebonden, met zo'n Asrock niet, dat is het voordeel wat ik ook echt wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr69
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-03 12:18
Een Asrock Ion Pc moet werken in combinatie met de Anysee. Wanneer je een hoge CPU load hebt is er waarschijnlijk iets niet goed met de drivers.

Wanneer je Windows b.v. XP installeert in combinatie met Mediaportal en de SAF drivers (zie onderaan voor links), kan je gewoon in Full HD tv kijken, omdat Mediaportal de HDTV content met DXVA accelleration offload naar de GPU. Nog een leuke feature is dat alle TV content naar andere Mediaportal Clients gestreamd kan worden.

Hier wat interesante info:

[ Voor 5% gewijzigd door rr69 op 04-01-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
rr69 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:18:
Een Asrock Ion Pc moet werken in combinatie met de Anysee. Wanneer je een hoge CPU load hebt is er waarschijnlijk iets niet goed met de drivers.

Wanneer je Windows b.v. XP installeert in combinatie met Mediaportal en de SAF drivers (zie onderaan voor links), kan je gewoon in Full HD tv kijken, omdat Mediaportal de HDTV content met DXVA accelleration offload naar de GPU. Nog een leuke feature is dat alle TV content naar andere Mediaportal Clients gestreamd kan worden.

Hier wat interesante info:
En daar is de hardware van Asrock dus ook krachtig genoeg voor?
Hoor heel erg wisselende verhalen en wil geen €350,00 foutje maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Hier wordt het dus afgeraden omdat de Asrock geen HD TV signaal aan kan.

Nogmaals ik hoor veel verschillende verhalen en weet niet waarop ik kan vertrouwen, misschien zijn er mensen hier met gebruikservaring?

[ Voor 8% gewijzigd door the-edge op 05-01-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-05 22:14
Geen idee wat de Asrock ION betreft, waarschijnlijk is het een kwestie van de juiste drivers die GPU decoding support leveren.
Hoe dan ook, ik gebruik Windows 7 media center met de Anysee e30-TC op een 780g systeem (dus onboard radeon HD3200) met een 2ghz hypertransport bus processor (x240). Zie hier voor waarom een 2GHz ht bus: http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,5945.0.html
Het werkt nu redelijk goed, af en toe komt ie wat slecht uit standby, en je hebt het probleem dat je bij ned 2 en 3 HD van audiostream moet wisselen. Verder is de kwaliteit goed, en het gemak van live tv pauzeren en programmas opnemen groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-05 08:06

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Titelfix.

PieterPan, als je de htpc FAQ en BBG's op GoT had gevolgd, had je je die vraag kunnen besparen. ;)
Pagina: 1