Ringleiding?

Pagina: 1
Acties:

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:44
Goedemiddag!

Voor ons nieuwbouwhuis heb ik de optie om een ringleiding tbv de speakers aan te laten leggen. Hiermee zou je speakerdraad kunnen wegwerken.
Nu heb ik hier gezocht en op internet, maar ik kan nergens vinden wat een ringleiding nu precies doet cq is...
Is het alleen een leiding waarin je speakerdraad kan wegstoppen of heeft het ook andere functies?

Alvast bedankt!

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:25
Dacht dat een ringleiding voor gehoorapparaten was, en veelal in openbare gebouwen en kerken wordt aangebracht.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik dacht dat een ringleiding was voor mensen met gehoorondersteunende middelen

• kw_nl
Dat vind ik dus ook overal op internet...

Maar de letterlijke omschrijving:
"Het leveren en aanbrengen van een loze ringleiding in de woonkamer (4 aansluitpunten) voor het wegwerken van speakersnoeren."

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:08
is het niet dat ze bedoelen dat ze rondom de kamer een loze leiding aanleggen en die op 4 punten onderbreken zodat je daar dus je speakerkabel in kan wegwerken.
En omdat het rond de kamer gaat in de vorm van een ring noemen ze het een ringleiding

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• kw_nl
lordgandalf schreef op zondag 03 januari 2010 @ 13:57:
is het niet dat ze bedoelen dat ze rondom de kamer een loze leiding aanleggen en die op 4 punten onderbreken zodat je daar dus je speakerkabel in kan wegwerken.
En omdat het rond de kamer gaat in de vorm van een ring noemen ze het een ringleiding
Dat denk ik ook, maar aangezien ze er ruim 500 euro voor vragen 8)7 dacht ik dat het misschien nog iets bijzonders was. Anders werk ik met het zelfde gemak de kabel wel weg achter de plinten...

Verwijderd

Tja, het is schandalig wat ze durven vragen voor het wegfrezen van wat steen en daar een loze pvcpijp in aanbrengen en vervolgens dichtsmeren met kalk. Want meer zal het niet zijn. Hooguit een uurtje of 2 werk. Pvc pijp kost al bijna niets en een paar doosjes aanbrengen is ook de moeite niet. Als je zelf aan een frees kan komen zou ik dat mooi zelf doen. Dan ben je waarschijnlijk met 150 euro helemaal klaar (incl frees huur)

Het is ronduit belachelijk wat ze aan meerwerk durven vragen in projectbouw. :r

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dit is idd een sleuf in de muur, met op 4 plaatsen een aansluitdoos.

Welkom in de wereld van meer- en minderwerk...

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Zo kon ik in mijn appartement een lekbak voor mijn wasmachine laten "installeren" (lees: een plastic bak op een paar plankjes laten zetten) voor slechts €425,-. Of ik kon een lekbak met koppelstukken kopen bij de Gamma voor maar liefst €14,-.

Tja, best een moeilijke keuze... :X

In elk geval is een loze ringleiding voor je speakers niet meer dan dat: een stuk PVC buis door je vloer waar je een speakerdraad doorheen kunt trekken. Eigenlijk ongelofelijk dat ze anno 2010 niet gewoon standaard een zooi kabelgoten in alle kamers inbouwen, maarja.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2010 17:14 ]

• kw_nl
teacher schreef op zondag 03 januari 2010 @ 16:12:
Dit is idd een sleuf in de muur, met op 4 plaatsen een aansluitdoos.

Welkom in de wereld van meer- en minderwerk...
Van minderwerk hebben ze bij onze bouwer niet gehoord.... oplichters...

Een loze leiding per kamer, 180 euro... 3 slaapkamers en een zolder. En je bent 720 euro armer. :(

Maar bedankt voor de antwoorden, een maat van me heeft een frees, dan doe ik het liever zelf...

Pagina: 1