[VPN] Shrew Soft en universiteitsvpn

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skatespeare
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 10:40
Ok, ik probeer in te loggen op de vpn van mijn universiteit. Normaal gebruik ik daar Cisco VPN met ipsec voor, maar dat wordt niet ondersteund in 64-bit. Nu heb ik dus een ander programma, Shrew Soft, dat wel zou moeten werken met Cisco ipsec. Het probleem is alleen dat ik niet zo thuis ben in de configuratie van het programma. Cisco VPN is heel simpel en daar heb ik alleen een vpn-adres, groupusername- en password en persoonlijke username- en passwoord nodig. Dit programma is wat gecompliceerder, maar in principe zou het gewoon moeten kunnen volgens mij. Heb even een paar screens gemaakt ter illustratie. Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen want ik moet nogal dringend op dat netwerk zien te komen. Mijn dank is bij voorbaat groot. Als ik belangrijke informatie vergeten ben te vermelden hoor ik het graag.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2i9s47c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/20zw5ti.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:07
Ik weet niet meer hoe dat bestand heet maar meestal krijg je een klein bestandje die je zo in dit programma kan importeren. Hiermee staan gelijk alle instellingen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je zult dan toch echt het systeembeheer of de helpdesk om de exacte instellingen moeten vragen. Als het echt dringend is, via een andere PC werken of een dualboot maken met een 32-bits OS?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:14
Ja waarschijnlijk heb je ergens een *.pcf file gekregen. Mocht dit VPN programma niet werken kun je NCP nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skatespeare
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 10:40
Ik denk inderdaad dat ik wat essentiele informatie mis. Heb contact opgenomen met de sysadmin, maar de UvA kennende gaat het nog wel even duren voordat hij mij verder helpt.

Ik kan inderdaad ergens een pcf- bestand invoeren en ik zat dus ook al te kijken of ik dat op een of andere manier zelf kon maken met de authentificatiegegevens. Maar dat gaat me de pet te boven. Ik ga vanmiddag NCP even proberen... dat ziet er wel belovend uit. Bedankt allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartvP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-12-2024
@ Skatespeare

Toevallig al een oplossing gevonden om verbinding te maken met het UvA VPN vanaf een 64bit systeem? Ik ben al de hele avond een beetje aan het kloten om een oplossing te vinden, maar ben nog niet echt opgeschoten.

Ik zag dat Cisco nu wel een nieuwe client heeft voor 64bit systemen, genaamd AnyConnect VPN Client. Ik snap niet waarom ze die niet gewoon beschikbaar maken voor gebruikers. Of dat de UvA die zelf gewoon even zou aanbieden op de download site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaashoofd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 08:52
Ik ben vandaag ook aan het kloten geweest met UvAvpn op 64-bits Windows 7 en het is me uiteindelijk gelukt met de software van Shrew Soft. Ik heb het configuratiebestand gebruikt dat Cisco VPN Client aanmaakt. Als je deze import in Shrew Soft kan je gewoon verbinding maken.
Zie ook: http://uvavpn.grasveld.net !

Kaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaashoofd
Heb de handleiding aangepast, nu is het ook mogelijk verbinding te maken zonder extra software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hier heb ik de volgende settings voor de VPN op mijn werk (welke connect naar een Cisco VPN firewall):

Auth method: Mutual PSK + XAuth

Local identity
> Identification type: Fully Qualified Domain Name
> FQDN string: groepsnaam
Remote identity
> Identification type: IP Address
Credentials
> Pre shared key: de key die bij je groepsnaam hoort

Wanneer je verbinding wil maken zal er vanzelf gevraagd worden om de credentials voor je user login.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Zo te zien helemaal geen IPSEC maar gewoon PPTP dus. Waarom al dat geklooi met Cisco, Shrew Soft en NCP clients?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45
Er is een beta van de Cisco IPSec VPN client die onder x64 werkt (maar wel 32bit software is)
FF kijken, ik heb hier W7 x64 met de Cisco VPN client versie 5.0.07.0240

[ Voor 28% gewijzigd door paella op 10-04-2010 20:14 ]

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaashoofd
RolfLobker schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 18:09:
Zo te zien helemaal geen IPSEC maar gewoon PPTP dus. Waarom al dat geklooi met Cisco, Shrew Soft en NCP clients?
Ik heb de informatie over PPTP gekregen van de ICT-afdeling van de UvA. Ze mailden me ook dat deze manier officieel niet ondersteund wordt: "Deze manier van verbinden wordt verder niet door ons ondersteund, maar zal vooralsnog moeten werken.", vandaar dat geklooi met Cisco denk ik.
Pagina: 1