Toon posts:

[iMovie] Converteren MPEG van Sony HDD recorder?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat raden jullie aan voor het converteren van MPEG bestanden? Ik heb een Sony HDD recorder, hier heb ik in het verleden alles afgetrokken in MPEG formaat en op mijn PC gezet. Op de Mac kan je die bestanden niet in IMovie gebruiken. Ik ben inmiddels aardig wat programma's tegen gekomen en ik denk dat ik naar DV formaat wil converteren of is een ander formaat beter ? Denk dat DV overal werkt, te gebruiken is om DVD van te maken en minimaal kwaliteit verlies heeft (if any). Wie kan mij wat tips geven - betalen is niet erg, gratis beter 8)

Dit pakket heb ik gisteren ff gestest en werkte overigens wel aardig

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2010 12:34 . Reden: Toevoeging ]

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:55
Ik heb je post afgesplitst van Onmisbare tools / software - Deel 5. Daar zijn software requests niet toegestaan.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:08
ffmpegX doet het prima voor mij, en is shareware.

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik gebruik hiervoor MPEG Streamclip, werkt erg prettig.

Je kunt het naar .DV omzetten, maar mijn ervaring was met die Sony camera's dat de MPEG-2 niet goed werkt i.v.m. het hebben van AC-3 geluid. Die combi schijnt blijkbaar niet goed te gaan... (Met die files heb ik dus geen geluid). Maar dat is een kwestie van met dat MPEG Streamclip het geluid demuxen of de audiotrack converteren naar iets gangbaarders als PCM.

[ Voor 59% gewijzigd door ebia op 03-01-2010 20:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
ebia schreef op zondag 03 januari 2010 @ 20:21:
Ik gebruik hiervoor MPEG Streamclip, werkt erg prettig.

Je kunt het naar .DV omzetten, maar mijn ervaring was met die Sony camera's dat de MPEG-2 niet goed werkt i.v.m. het hebben van AC-3 geluid. Die combi schijnt blijkbaar niet goed te gaan... (Met die files heb ik dus geen geluid). Maar dat is een kwestie van met dat MPEG Streamclip het geluid demuxen of de audiotrack converteren naar iets gangbaarders als PCM.
Ok bedankt so far heren!

Je zegt dat DV een probleem kan zijn ... waar zetten jullie het dan naar om ? Mij gaat het erom dat ik het kan lezen en bewerken op de Mac, kwaliteit behoud en DVDs voor opa en oma kan maken :)

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11-2025
Naja, het ligt dus een beetje aan het audiospoor, alles behalve ac-3 moet werken. (Ik heb zelf op de forums van Apple lopen zoeken naar dit probleem, maar het schijnt met de nieuwe Quicktime 10 in Snow Leopard te maken te hebben, het installeren van de Apple ac-3 codec pack verhelpt dat niet). Anyway, probeer het eerst eens uit door je video in dv om te zetten en dan te importeren zou ik zeggen.

Je krijgt wel met elke conversieslag een stukje kwaliteitsverlies, dus als je echt wil editen met je bronmateriaal kun je ook kijken naar de alternatieven zoals Final Cut, Premiere, of Media Composer, maar die zijn verre van gratis.

Verwijderd

Topicstarter
Ok da's een duidelijk verhaal - denk dat ik me dan toch in Final Cut ga verdiepen al is de aankoopprijs wel behoorlijk pittig. Ik heb even de test versie van "MPG Converter for Mac" geprobeerd en die heeft geen issues met de audiostream, maar de conversie kost dus idd kwaliteitsverlies. Bedankt voor de feedback!
Pagina: 1