Thomson Speedtouch 716 wil niet draadloos!

Pagina: 1
Acties:

• henry1st
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Het lukt me niet om mijn VOIP router/modem Thomson Speedtouch 716 draadloos te maken (het is nl. onmogelijk het netwerk een SSID-naam te geven, d.w.z. je kunt wel een SSID-naam intypen, maar zodra je op toepassen klikt, wordt de naam niet onthouden [Broadcast Network Name is toegestaan] - ook de helpdesk met Telfort wist me niet verder te helpen). Wie weet dit op te lossen?

Als het niet lukt draadloos internet op dit modem te installeren, zit ik aan een andere oplossing te denken: ik heb een (van de vier) netwerkaansluitpunten op dit router/modem over. Dit aansluitpunt wil ik dan gebruiken om een los draadloos internetverdeelapparaat (heb geen idee hoe zoiets heet ) aan te hangen. Wie weet of dit kan wat ik wil; bestaan deze apparaten ook met 802.11n-aansluiting, 2,4 + 5 Ghz en kan ik daardoor mijn draadloze netwerk snel (+ goed beveiligd) aansluiten en hopelijk ook met een redelijk grote afstand (20 meter) door betonnen muren laten gaan?

Alvast dank voor een antwoord!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:42

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Heb je het ook geprobeerd in andere browsers, en zo ja: welke? En welke browser gebruik je nu? Probeer het met een andere browser. Je zou eventueel het SSID kunnen instellen via Telnet.

En heb je uberhaupt wel rechten om die instellingen aan te passen? Ik heb een keer een kennis moeten helpen met een Experiabox (=SpeedTouch 780) en die konden vrijwel niks instellen.

En het antwoord op je tweede vraag: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

• henry1st
Dank voor je antwoord! Ik heb met Explorer/Firefox/Maxthon geprobeerd de instellingen te wijzigen. Wijzigen lukt wel, alleen wil het modem de instellingen nog steeds niet onthouden!

Wat je tweede antwoord betreft, geweldig, alleen gaat dat enorm ver mijn kennis te boven... Is er niet een of ander wifi-apparaatje dat ik aan mijn routermodem kan hangen en 'zichzelf installeert'?

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 18:24
henry1st schreef op zondag 03 januari 2010 @ 17:27:
Dank voor je antwoord! Ik heb met Explorer/Firefox/Maxthon geprobeerd de instellingen te wijzigen. Wijzigen lukt wel, alleen wil het modem de instellingen nog steeds niet onthouden!

Wat je tweede antwoord betreft, geweldig, alleen gaat dat enorm ver mijn kennis te boven... Is er niet een of ander wifi-apparaatje dat ik aan mijn routermodem kan hangen en 'zichzelf installeert'?
Volgens mij lukt het wijzigen dus niet.
Welke firmware heb je op de speedtouch?
welke rechten heeft de user?
wat geberut er via telnet? in een dosbox typen telnet <ip van de speedtouch>.
Voor verdere telnet instructies zie de manual op de speedtouch website.

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Dan heb je een Access Point nodig. Maar waarom kan de helpdesk je niet helpen? Heb je die SpeedTouch zelf gekocht in de winkel of heb je die gekregen van Telfort?

Verder is de snelheid van je draadloze netwerk afhankelijk van tig factoren. Als snelheid en veiligheid belangrijk zijn zou ik sowieso geen WiFi nemen, maar lekker kabeltjes trekken of een stel PowerLine adapters kopen (LAN via het stopcontact).

Off-topic: Maxthon is toch gewoon Internet Explorer in een ander jasje?

• henry1st
Klopt, helaas! De router/modem heb ik via het opgeheven Speedlinq (ben nu dus bij Telfort). Ik heb wel de 'nieuwste' firmware: 6.1.7.2.

Kabeltjes trekken voor mijn netbook wil ik niet, want ik wil het ook ooit :P buiten in de tuin kunnen gebruiken. Ik denk dat ik dus voor een Access Point zal moeten gaan. Heb je toevallig een voorbeeld van een aan te schaffen apparaat?

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Je kunt ook gewoon inloggen op je modem via Telnet en zo het SSID aanpassen, is een stuk goedkoper dan een Access Point aanschaffen.

Eenmaal ingelogd:
wireless ifconfig ssid [naam v/h netwerk]
saveall
exit

Maar dan heb je wel admin rechten nodig, en als je Vista/Win7 draait een telnet progje. Voordat je Google induikt: PuTTy praat ook Telnet :)

Mocht je toch voor een AP gaan, koop iets leuks van D-Link/Linksys/3Com/Belkin/Zyxel en je zit goed.

• henry1st
Ik vrees dat het draadloze deel van de modem kapot is; ik heb nu een Access Point SCB-3220 besteld, daarmee moet het probleem verholpen kunnen worden. Bedankt allemaal voor je medewerking
Pagina: 1