Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Backup maken (met toucan) in 7zip formaat

Pagina: 1
Acties:

• iivvvii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-11 16:43
Sinds kort heb ik het programma toucan van portableapps ontdekt en het werkt wel goed volgens mij. Ik had alleen wat vraagjes over de veiligheid van de backup die ik daar nu mee gemaakt heb.

De backup wordt in zijn geheel weggeschreven in een 7zip bestand. Na het backuppen van een hele externe harde schijf heb ik dan een file van misschien wel 200 gig. Maar wat gebeurd er als die 7zip file corrupt raakt, dan ben kan ik nergens meer bij? Dus dan zou je zeggen dat je misschien beter de bestanden gewoon kan kopieren in plaats van de backup die in een zip bestand geplaatst wordt. Als er dan iets corrupt raakt dan je ten minste niet alles kwijt. Is dat een logische conclusie of is het zip bestand even veilig?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:54
Meerdere backups maken, is normaal. Je hardware kan kapot gaan.
Backupppen met controle achteraf of de backup gelijk is met het origineel.(zou jammer zijn als je backups maakt waar dan niks op staat). Zoals vroeger de floppy, erop schrijven maar niet weten of er iets op staat. Tegenwoordig is dit met de cd/dvd hetzelfde, je weet dus niet of er iets op staat.

Wat voor backups?
Wil je de hele schijf terugzetten?
Probeer eens andere backup software? xxcopy xcopy clonezilla etc.
Zoeken op deze forum.

[ Voor 5% gewijzigd door jan99999 op 03-01-2010 12:50 ]