Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-07-2024
Mijn computer loopt vast binnen ongeveer 1minuut gamen:
- Dan krijg ik een blue screen of death waarna ik mijn computer opnieuw moet opstarten. Na het opstarten geeft hij een error code 43 aan bij mijn videokaart in apparaat beheer. Als ik de computer dan weer opnieuw opstart is de foutmelding weg. Dit gebeurt bij crysis.
- Bij modern warfare 2 bevriest het spel en zegt hij dat er een DirectX fout is. Daarna kan ik gewoon weer naar windows of hij blijft evengoed vaststaan zodat ik de computer evengoed opnieuw moet opstarten.
- Ook zegt hij af en toe na het vast lopen dat er een nv4_disp niet goed reageerde (werkte).
- of ten vierde blijft het beeld gewoon de hele tijd vast staan. zodat ik hem evengoed opnieuw moet opstarten.

Ik heb zelf een MSI N9800GX2.
Hier voor draaide hij op een asrock alivedual-esata2 moederbord. Toen heb ik mijn moerderbord vervangen en een MSI K9N2 sli platinum gekocht. Maar het probleem blijft precies het zelfde. :( (voor windows XP als 7 (32bit)

Is dit een driver probleem? Heb zelf al dagen op internet rond gekeken voor een oplossing maar de oplossing zelf is nergens te vinden!
weten jullie wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik zou zeggen, probeer de drivers opnieuw te installeren. Alles er af en dan de nieuwste er op, misschien is er iets corrupt.

Kan evt ook nog een overhittingsprobleem zijn. Check je temperaturen in windows eens voordat je gaat gamen, en na een crash to desktop.

[ Voor 35% gewijzigd door Angeloonie op 02-01-2010 23:56 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Op internet rondkijken lost je probleem natuurlijk niet op, al is het een begin ;)

Heb je die error code al opgezocht en zo ja: wat is het?
Drivers al eens opnieuw geinstalleerd / andere driver geprobeerd?
Testen met een ander PCIe kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:13
9800GX2 is een kaartje wat wel wat stroom lust. Wat voor voeding heb je, en hoe is dit alles aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien kun je eerst eens aangeven wat je al geprobeerd hebt?

Heb je al wat geprobeerd?

Drivers? Bios? Koeling? Temps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik had ooit een 8800GTX die dezelfde problemen vertoonde, continue vastlopers en code 43 in device manager. Heb de kaart geswapt voor een andere 8800GTX en daarna geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukker
Ik heb zelf windows xp en 7 al meerdere malen opnieuw geinstalleerd. met verschillende soorten videokaart drivers zoals de 175.xx, 190,xx en 191,xx en nu de 195.62 maar bij alle drivers blijft het probleem.

de temperatuur is idle 55 graden ongeveer. (stond bij gpu-z) Dus daar zal het denk ik niet aan liggen. want als ik naar andere met deze kaart kijk is dat zeker niet heet.

en mijn voeding is een tacens valeo II 600
op de doos staat 550W met 600W peak vermogen. hier zaten twee 6+2 pci-e connectors bij waarvan ik één keer een 6pin en 8pin erin in de videokaart heb gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukker
Ik heb de 9800GX2 ongeveer 2weken geleden gekocht. En ik heb weer contact opgenomen met de genen waarvan ik hem heb gekocht. Hij zegt dat de kaart waarschijnlijk met de verzending kapot is gegaan. :'(
valt zeker dan ook niet meer te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashwin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-08 09:35
Ja, of diegene heeft je gewoon een defecte kaart verkocht. Kan ook natuurlijk.

Maar goed, zie dat maar te bewijzen. Kut voor je

Asus Premium Vista // E6600@3,6GHz // PNY nVidia 295GTX // 4GB Kingston HyperX@800Mhz DDR2 // OCZ Vertex Turbo 32 GB // Logitech G35 // Thermalright AXP-140 // Coolermaster M620 // Antec Skeleton

Pagina: 1