Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik ben al enige tijd op zoek naar 1 apparaat wat het volgende kan doen:

- Wifi network drive voor Back up's (1TB minimaal)
- Opslag voor muziek, foto's en films
- Directe link naar PC maar ook TV (natuurlijk bij voorkeur draadloos), maar iig wat betreft de TV kan dat ook via HDMI

Ik heb al wat zoekwerk gedaan (natuurlijk ook op dit forum) en ben de volgende apparaten tegenkomen:

- Linksys Media Hub
- Iomega Home Media Network Hard drive
- Iomega Screenplay Pro HD
- Apple TV

Bovenstaande opties hebben of geen hard drive of geen mogelijkheid om aan een TV te koppelen en ze hebben eigenlijk allemaal slechte reviews. Bij Apple TV zit je vast aan iTunes wat ongewenst is.

Weet iemand een oplossing die zo dicht mogelijk bij een all-in-one oplossing komt? Het moet geen duizenden euro's kosten, maar als er een goede oplossing zou zijn, zou ik er best geld voor over hebben.

Groet,

Arie

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:44

Wish

ingwell

Elke PC met bijvoorbeeld Windows 7 geconfigureerd met alles wat je wenst tot je eigen HTPC....

Bijvoorbeeld: [BBG] HTPC-systeem - mei 2009 en dan uitgebreid met je specifieke wensen zoals opslagruimte.

[ Voor 41% gewijzigd door Wish op 02-01-2010 23:42 ]

No drama

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-02 14:42
Mocht je het willen combineren met Sateliet tv / digitenne / kabel, kan je altijd kijken naar bijvoorbeeld een Dreambox 8000 met 1TB of een Azbox premium met 1 TB (heb ik zelf erg goede ervaringen mee) Dit zijn linux ontvangers, die tevens over een mediacenter functionaliteit (foto's, video's (HD geen probleem), Youtube, browser, bestandsserver, tv opnemen) beschikken en alle gewenste verbindingsmogelijkheden hebben (hdmi, spdif, netwerk, wifi, rca, scart enz.)

Let op, hier zit standaard alleen een dvb-s decoder in, maar ze zijn uit te breiden met een dvb-c decoder(kabel) of dvb-t (digitenne).

De Azbox premium met 1 TB hardeschijf blijft kost ongeveer 600 euro, Dreambox weet ik niet precies.
De tip van Wish is ook goed, maar dan moeten wel de onderdelen goed op elkaar afgestemd worden en het is nooit zo energiezuinig(mocht dat wat uitmaken) als een speciale oplossing door mij aangegeven. Zelf een htpc samenstellen is wel goedkoper, dus als je geen gebruik wil maken van tv functionaliteiten zou ik dat doen.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:43

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

AUD > MSH

Wise enough to play the fool