N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
http://www.mnm-computers....6eba0cd4ad8fec03c2a62078a
zoeen verloop is ook handig maar dan krijg je toch weer dat probleem van 150w terwijl het maar 75w geven kan?
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
En je hebt twee PCIe 6-pins nodig om één PCIe 8-pins te maken.
Ja, ik weet dat er verloopjes zijn die van 1 molex een PCIe 6-pins maken.
Ja, ik weet dat er verloopjes zijn die van 1 PCIe 6-pins een PCIe 8-pins maken.
Maar met die verloopjes loop je ALTIJD het risico dat je je kabels, je voeding of beide overbelast.
En dat is dus bullshit. Als iets 3 van de 3 keer werkt, kan is dat geen reden om aan te mogen nemen dat het 4 van de 4 keer werkt.
[ Voor 24% gewijzigd door kalizec op 02-01-2010 23:22 ]
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
dan zou ik weer 2x molex naar 1x pci-E 6p moeten gaan aansluiten omdat beide 6p pci-E van de PSU naar die 8p verloop gaan?!
kan die 2x molex naar 8p pci-E verloop 150w geven over één of 2 voedingskabels met molexen, dat is de vraag?
Als die voeding volgens de ATX-standaard gebouwd is, dan nee. Molexen doen ongeveer 40 watt per molex. En PCIe 8-pins moet tot 150 watt kunnen leveren.sain onez schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 23:27:
kan die 2x molex naar 8p pci-E verloop 150w geven over één of 2 voedingskabels met molexen, dat is de vraag?
Ze bestaan toch echt hoor.sain onez schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 23:27:
hoe wil je van 2x 6p 1x 8p pci-E maken, die adapters heb ik nooit gezien?
Als alternatieve oplossing zou je nog kunnen overwegen om een 2 molex naar 1 PCIe 8-pin verloop te halen, maar als je die aansluit dan zijn er een paar zaken waar je rekening mee moet houden.
- Twee molexen van twee aparte kabelbomen aansluiten.
- Twee molexen reserveren (zorgen dat ze nooit gebruikt gaan worden), een per kabelboom.
- Controleren of beide kabelbomen op dezelfde op verschillende rails zitten.
- Controleren dat alle rails hun (deel van) belasting aan kunnen.
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
zie me first post daar staat in dat in dat ik juist zo een verloop heb...kalizec schreef op zondag 03 januari 2010 @ 00:27:
[...]
Als die voeding volgens de ATX-standaard gebouwd is, dan nee. Molexen doen ongeveer 40 watt per molex. En PCIe 8-pins moet tot 150 watt kunnen leveren.
[...]
Ze bestaan toch echt hoor.
Als alternatieve oplossing zou je nog kunnen overwegen om een 2 molex naar 1 PCIe 8-pin verloop te halen, maar als je die aansluit dan zijn er een paar zaken waar je rekening mee moet houden.
- Twee molexen van twee aparte kabelbomen aansluiten.
- Twee molexen reserveren (zorgen dat ze nooit gebruikt gaan worden), een per kabelboom.
- Controleren of beide kabelbomen op dezelfde op verschillende rails zitten.
- Controleren dat alle rails hun (deel van) belasting aan kunnen.
en indd verschillende rails, leek me ook het veiligst, nouja morgen even kijken of ik er extra kabels aan moet hangen, maar ik ben alweer wat verder! thnx