Ik heb sinds eergisteren een HTC HD2, en dat ding werkt goed. Aantal kleine issues opgelost, via dit forum en een ander, maar het ergste, krijg ik niet opgelost.
Ik wil dat, wanneer ik een emailtje krijg in mijn gmail, ik het zie op mijn telefoon. Niet push mail, maar fetching. dat ie om de zoveel tijd gaat kijken of ik mail heb, en als dat zo is, ik 't te zien krijg op mijn telefoon.
Ik heb het op aanraden van dit forum een live-account geprobeerd, en dat werkt wel soepel.. Maar gmail, t werkt niet.
Ik heb in mijn eigen gmail account gekeken, en pop en imap staat aan. Ik zal even aangeven hoe ik door 't menu ga om mijn gmail erin te zetten en/of te configureren. Ik heb overigens een vodafone-branded toestel. Ik weet niet of dat van belang is, maar toch.
-start
-'email instellen/Tik om een nieuwe account in te stellen'
Dan staat er het volgende:
Email instellingen. Ik kan maar 2 dingen invoeren, en dat is mijn emailadres en wachtwoord. Nou, die voer ik dus in
Dan krijg ik de melding: er zijn instellingen gevonden voor: gmail.com. Klik op volgende om de installatie te voltooien en email te downloaden.
Dus, ik klik op volgende.
dan kan ik mijn naam invoeren, en de weergave van de account.
dan weer 'volgende'.
dan staat er, de installatie is voltooid. Klik op voltooien om email te downloaden.
Daaronder staat een dropdown menu: automatisch verzenden/ontvangen: ik kies, elke 10 minuten.
daaronder staat 'alle downloadinstellingen controleren'. en daar klik ik voor de zekerheid ooknog effe op.
automatisch verzenden/ontvangen: elke 5 minuten.
berichten downloaden: van de afgelopen 3 dagen (ook best)
op dit scherm staat 'geavanceerde instellingen'. daar klik ik ook op.
Geavanceerde instellingen:
Verzenden/ontvangen wanneer ik op verzenden klik. (staat aan).
Automatisch verzend/ontvangschema bij roaming (uit)
Bij verwijderen van berichten: van de server verwijderen (vind ik ook best).
dan druk ik op gereed, terug in 't scherm van zojuist, dan op volgende.
Berichtindeling: HTML
Downloadlimiet voor berichten:
alleen berichtkoppen.
dan druk ik op voltooien.
Dan gaat de telefoon (in mijn geval) 408 headers controleren.
dan zegt ie dat er geen mails zijn. Is pure flauwekul omdat ik net nog een mail naar mezelf heb gestuurd, om te kijken wat de telefoon doet!!
Daarna klik ik op menu, extra, opties, gmail, account instellingen.
inkomende mailserver: pop.gmail.com:995
accounttype: pop
gebruikersnaam en wachtwoord klopt natuurlijk
uitgaande (SMTP) mailserver:
smtp.gmail.com: 456
en daaronder de 2 vakjes aangevinkt (uitgaande server vereist bevestiging/ dezelde naam en hetzelfde wachtwoord gebruiken voor het verzennden van email)
daaronder staat: geavanceerde serverinstellingen, en daar klik ik weer op:
SSL vereisen voor in en uitkomende email klik ik aan, net als de netwerkverbinding; internet.
dan klik op volgend, volgende, voltooien, en dan 'ok'.
en dan zie ik, weer, geen emails.
Wat doe ik verkeerd?
Bestaat er anders een programma of applicatie waarmee ik WEL gmail kan bekijken?
Ik wil dat, wanneer ik een emailtje krijg in mijn gmail, ik het zie op mijn telefoon. Niet push mail, maar fetching. dat ie om de zoveel tijd gaat kijken of ik mail heb, en als dat zo is, ik 't te zien krijg op mijn telefoon.
Ik heb het op aanraden van dit forum een live-account geprobeerd, en dat werkt wel soepel.. Maar gmail, t werkt niet.
Ik heb in mijn eigen gmail account gekeken, en pop en imap staat aan. Ik zal even aangeven hoe ik door 't menu ga om mijn gmail erin te zetten en/of te configureren. Ik heb overigens een vodafone-branded toestel. Ik weet niet of dat van belang is, maar toch.
-start
-'email instellen/Tik om een nieuwe account in te stellen'
Dan staat er het volgende:
Email instellingen. Ik kan maar 2 dingen invoeren, en dat is mijn emailadres en wachtwoord. Nou, die voer ik dus in
Dan krijg ik de melding: er zijn instellingen gevonden voor: gmail.com. Klik op volgende om de installatie te voltooien en email te downloaden.
Dus, ik klik op volgende.
dan kan ik mijn naam invoeren, en de weergave van de account.
dan weer 'volgende'.
dan staat er, de installatie is voltooid. Klik op voltooien om email te downloaden.
Daaronder staat een dropdown menu: automatisch verzenden/ontvangen: ik kies, elke 10 minuten.
daaronder staat 'alle downloadinstellingen controleren'. en daar klik ik voor de zekerheid ooknog effe op.
automatisch verzenden/ontvangen: elke 5 minuten.
berichten downloaden: van de afgelopen 3 dagen (ook best)
op dit scherm staat 'geavanceerde instellingen'. daar klik ik ook op.
Geavanceerde instellingen:
Verzenden/ontvangen wanneer ik op verzenden klik. (staat aan).
Automatisch verzend/ontvangschema bij roaming (uit)
Bij verwijderen van berichten: van de server verwijderen (vind ik ook best).
dan druk ik op gereed, terug in 't scherm van zojuist, dan op volgende.
Berichtindeling: HTML
Downloadlimiet voor berichten:
alleen berichtkoppen.
dan druk ik op voltooien.
Dan gaat de telefoon (in mijn geval) 408 headers controleren.
dan zegt ie dat er geen mails zijn. Is pure flauwekul omdat ik net nog een mail naar mezelf heb gestuurd, om te kijken wat de telefoon doet!!
Daarna klik ik op menu, extra, opties, gmail, account instellingen.
inkomende mailserver: pop.gmail.com:995
accounttype: pop
gebruikersnaam en wachtwoord klopt natuurlijk
uitgaande (SMTP) mailserver:
smtp.gmail.com: 456
en daaronder de 2 vakjes aangevinkt (uitgaande server vereist bevestiging/ dezelde naam en hetzelfde wachtwoord gebruiken voor het verzennden van email)
daaronder staat: geavanceerde serverinstellingen, en daar klik ik weer op:
SSL vereisen voor in en uitkomende email klik ik aan, net als de netwerkverbinding; internet.
dan klik op volgend, volgende, voltooien, en dan 'ok'.
en dan zie ik, weer, geen emails.
Wat doe ik verkeerd?
Bestaat er anders een programma of applicatie waarmee ik WEL gmail kan bekijken?