Netwerk met pc op modem, laptop op router

Pagina: 1
Acties:

• xaho
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-02 14:32
Hallo iedereen,

Ik heb me laatst weer eens gericht op ons netwerk probleem, eerst maar eens vermelden wat de configuratie is, deze is alsvolgt:

Wij hebben 1 modem met daarop 1 PC
(Waar ook een printer op zit waar het voornamelijk gaat, ik zal deze PC van beneden noemen verder)
Verder zit er op het modem nog een wireless router aangesloten, daar zit 1 PC op (PC van boven) en een laptop draadloos.

Nou kan ik dus wel met mijn laptop de printer van de PC van boven vinden, ook staat deze PC in het netwerk lijstje, het probleem is dus dat ik de printer van de PC van beneden niet kan zien, deze PC staat oPok niet in het netwerk lijstje, nou heb ik al een beetje lopen zoeken maar kon nog niet zo makkelijk iets vinden, ik hoop dat het geen overdreven actie is om zoiets te posten op een tweakers forum maar het leek me wel de beste plek voor super advies!

Alvast bedankt voor mogelijke reacties.

P.S. Wat mogelijk nodig is of handig voor volgende reacties is dat de PC's allebei XP als OS hebben de laptop W7.

• McMark
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:56
Dat is heel simpel. Doe altijd eerst de Modem --> Router --> Pc, Laptop, Printer, noem maar op!
Jij hebt nu Modem--> PC + Router --> Pc Dat werkt niet!

• xaho
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-02 14:32
Ik had al zo een vermoeden maar hoe het nu zit is i.v.m. kabels het handigst, ene pc staat beneden via het modem omdat dat dichterbij is, dan zullen we het maar of op moeten geven of een hele lange kabel gaan leggen :P
Bedankt voor de bevestiging.

Update: Heb dit opgelost door een VLAN te maken met Hamachi (freeware).

[ Voor 23% gewijzigd door xaho op 29-05-2010 20:07 . Reden: Update ]