Op Saturnus in "Daar zijn ze dan: Onkyo TX-SR607 507 en..." heb ik geen antwoord gekregen. Gezien het ook meer Windows 7 Audio gedeelte gerelateerd is, een apart topic:
Nog even de omschrijving.
Een Onkyo TX-SR606 zit via HDMI aagesloten op een Sapphire HD5770. Geluid gaat hier dus ook overheen.
In Windows 7 moet je instellen wat voor setup je hebt. 5.1 in dit geval.
Het stomme is dat wanneer ik dan stereo (2.0) content afspeel, Windows blijkbaar de lage tonen filtert en uitzend als subwoofer signaal waardoor het eigenlijk 2.1 wordt.
Staat de subwoofer uit, dan heb je veel te weinig bass.
Staat de subwoofer aan, dan moet je een tussenweg vinden tussen te weinig en teveel laag. Behalve dat wil je als je naar muziek luistert meestal die sub niet aan.
Wat ik natuurlijk wil is dat 2.0 gewoon 2.0 blijft en dat Windows met zijn poten van het signaal afblijft.
In de speakersetup zijn de speakers ingesteld op full range.
Hoe te fixen?
Nog even de omschrijving.
Een Onkyo TX-SR606 zit via HDMI aagesloten op een Sapphire HD5770. Geluid gaat hier dus ook overheen.
In Windows 7 moet je instellen wat voor setup je hebt. 5.1 in dit geval.
Het stomme is dat wanneer ik dan stereo (2.0) content afspeel, Windows blijkbaar de lage tonen filtert en uitzend als subwoofer signaal waardoor het eigenlijk 2.1 wordt.
Staat de subwoofer uit, dan heb je veel te weinig bass.
Staat de subwoofer aan, dan moet je een tussenweg vinden tussen te weinig en teveel laag. Behalve dat wil je als je naar muziek luistert meestal die sub niet aan.
Wat ik natuurlijk wil is dat 2.0 gewoon 2.0 blijft en dat Windows met zijn poten van het signaal afblijft.
In de speakersetup zijn de speakers ingesteld op full range.
Hoe te fixen?