Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:47

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Hallo,

Voor mijn pas aan geschafte htc ben ik op zoek naar een programma dat op een makkelijke manier mijn uren registratie kan bij houden.
Ik heb nu in mijn werk bus een uitgeprint sheet liggen waarop ik een aantal zaken invul, wekelijks typ ik dat over in de laptop en mail het naar de betreffende afdeling.
Ik wil dit op de mobile gaan doen, maar dan het liefst via een handig programma'tje dat een excel of andere soort van sheet kan exporteren.

Ik heb me al helemaal wezenloos gezocht op het internet:
http://handheld.softpedia.com/
Daar heb ik zo mogelijk al alle programmaatjes zitten door spitten maar niets gevonden dat kan wat ik zou willen.
Wat moet het registreren:
Datum
- klant naam
- postcode of adres
- omschrijving werkzaamheden
- start reis tijd
- start werktijd
- einde werk tijd
- einde reis tijd
- kilometerstand start
- kilometerstand einde.

Ik kan hiervoor natuurlijk gewoon een exel template aanmaken en dit onderweg in gaan zitten vullen op het priegel schermpje..
Maar mijn voorkeur gaat uit naar een programma waarbij het dus via een handigere interface per dag in gevult kan worden, en dan wekelijks geëxporteerd kan worden.

Bestaat dit..??
Kan iemand me in de juiste richting wijzen..??
Kan het niet
ook goed dan stop ik met zoeken, of ik ga een programmeur zoeken.. :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
waar je eigenlijk naar op zoek bent is volgens mij gewoon een simpele database applicatie. De meeste van die applicaties kunnen exporteren naar CSV, wat gewoon weer te openen is in excel.

Voor de iphone is bijvoorbeeld Bento een mooi voorbeeld, maar ik ben niet zo bekend met software op de WM telefoons. Misschien dat iemand hieronder een goed idee daarvoor heeft :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Ik heb wel wat database applicaties gevonden maar vaak houden die op bij enkel tijds registratie en dan een notitie van wat je in die tijd hebt gedaan.
Mij ontbreekt het aan programmeer kennis om de invul velden uit te breiden zeg maar.. :|
Voorbeeldje:
http://handheld.softpedia...acker/Niamara-73302.shtml

[ Voor 15% gewijzigd door Bommes op 02-01-2010 21:51 . Reden: link toegevoegd ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:54
Zit er geen mobiele versie van Excel op? Op mijn X1 (windows 6.1) zit die er standaard bij. Neem aan dat dat aan jou wensen voldoet?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:36

Umbrah

The Incredible MapMan

Hmja, ik doe iets soortgelijks op mijn Diamond, met gewoon een XLS-je.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Excel mobile zit er op ja, en dat gebruik ik nu ook, nou ja word mobile dan, omdat de oude lijsten ook in word waren.
Probleem is dan dat ik die lijsten wel geopend krijg op mijn vaste huis pc maar niet bewerkt.
Heb open office op die pc staan.
Op een of andere manier opent het bestand wel met open office maar wordt het gezien als read only.
De werk laptop met "echt" office pakket kan er overigens wel mee overweg.

Even goed ik was gewoon benieuwd of er een of andere makkelijk programmaatje voor bestond, met een aantal invul velden en makkelijk in te drukken grotere toetsen zodat ik niet keer op keer de stylus er bij hoef te pakken.

Vooralsnog werk ik dus maar in een nieuw excel sheet en dat mail ik dan wekelijks naar de betreffende afdeling.
Maar ik zoek nog wel verder, had gisteren al iets gevonden zodat je zelf zo een soort programmaatje kon maken dat data base file kon exporteren (csv bestand) kan het alleen niet meer terug vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 03-01-2010 17:01 ]

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-10 00:49
Bommes schreef op zondag 03 januari 2010 @ 15:08:
Excel mobile zit er op ja, en dat gebruik ik nu ook, nou ja word mobile dan, omdat de oude lijsten ook in word waren.
Probleem is dan dat ik die lijsten wel geopend krijg op mijn vaste huis pc maar niet bewerkt.
Heb open office op die pc staan.
Op een of andere manier opent het bestand wel met open office maar wordt het gezien als read only.
De werk laptop met "echt" office pakket kan er overigens wel mee overweg.

Even goed ik was gewoon benieuwd of er een of andere makkelijk programmaatje voor bestond, met een aantal invul velden en makkelijk in te drukken grotere toetsen zodat ik niet keer op keer de stylus er bij hoef te pakken.

Vooralsnog werk ik dus maar in een nieuw excel sheet en dat mail ik dan wekelijks naar de betreffende afdeling.
Maar ik zoek nog wel verder, had gisteren al iets gevonden zodat je zelf zo een soort programmaatje kon maken dat data base file kon exporteren (csv bestand) kan het alleen niet meer terug vinden.
Ik zit net wat te browsen hier op tweakers toen http://www.trippad.nl/ onder in beeld kwam (Adsense).
Is dat misschien iets wat je zoekt?

[ Voor 3% gewijzigd door Jerome! op 03-01-2010 19:24 ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
leuke vondst, werkt wel online, maakt de date base op hun servers die je dan dus in kunt kijken en kunt afdrukken of zo iets.
Data abbo is dus vereist en dat heb ik nog niet, tevens zit ik erg veel in het buitenland voor mijn werk en dan loopt het helemaal uit de klauwen met de kosten voor het data verbruik.
Daarnaast kun je enkel een kilometer registratie bijhouden, niet je werk tijden, of werk omschrijving.

Heb vanmiddag nog ff zitten stoeien met excel en heb een nu een nette template gemaakt die ik wekelijks kan invullen op de pda, dan mailen en klaar.
Houd totalen bij van werk tijden, en reis tijden (in mijn geval geteld als normale werktijd), totale kilometers per dag en per week. Klant namen, en werk omschrijving kan ik er allemaal in kwijt.
Ga later als ik wat meer tijd heb er eens in duiken of ik zelf niet een stukkie software kan maken of gemaakt krijgen die kan wat ik wil.

Pagina: 1