Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-04 14:39

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Vanavond is mijn laptop uitgevallen omdat de accu leeg geraakt was.
Nadat ik de laptop weer op de netspanning had aangesloten werkte alles weer, en kon normaal inloggen in Windows XP.
Maar........, ik mis ongeveer rechts 7 cm van mijn scherm. De volledige taakbalk en de rest van het scherm staat wel normaal op het scherm.
Ik heb de videokaart drivers gedeinstalleerd en ook de Windows XP drivers van het lcd panel zelf, na herinstallatie van de drivers is het probleem nog steeds daar..
Het ligt niet aan de resolutie, die staat op maximaal wat dit lcd ondersteund (1024x768@60hz).

Ook wanneer ik in de bios ben, is het scherm niet schermvullend, wat normaal wel het geval zou moeten zijn.
Last good known profile heefft ook geen succes gehad, ook veilige modus niet.

Heb de search gebruikt, maar kon geen topic's vinden waarin dit probleem behandeld geweest is (of ik kan niet overweg met de search O-) )

Helpppppp :+

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gebeurt het ook als je opstart van een BartPE of Knoppix Live CD? Zo weet je of het een hardware of een software probleem is (ik verwacht hardware).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:50
Je probleem is me nog niet helemaal duidelijk. Mis je 7cm van je scherm in de zin dat er gewoon een deel niet zichtbaar is, of is het beeld in de breedte samengedrukt en blijft er rechts nog 7cm over?
Heb je al gekeken naar een simpele oplossing als de zoom-instellingen en beeldpositie?

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:38

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Heb je het zelfde op een extern scherm? Als je het ook in het BIOS hebt moet het haast wel een hardware probleem zijn. En dan is het gewoon een garantiekwestie.

Mijn 6710b heeft trouwens een maximale resolutie van 1280x800@60hz, dus weet je zeker dat 1024x768 de maximale resolutie van jouw 6710b is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-04 14:39

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Ten eerste allen bedankt voor het reageren.
Het probleem was er ook met opstarten van Windows XP installatie cd.
Ik miste geen beeld, maar het beeld was samengedrukt en 7cm rechts was gewoon zwart.
De maximale resolutie die ik gisteren kon draaien was 1024x768@60Hz.

Ik heb gisteren de netspanning en de accu uit de laptop gehaald, en de laptop dus volledig spanninsloos weggelegd.
Wonderbaarlijk heeft dat geholpen, de laptop start nu weer normaal op en in XP zelf heb ik ook weer volledig beeld. De resolutie draait nu ook weer op 1280x800@60Hz.

De reden waarom dit gebeurd is weet ik niet, maar gezien het nu allemaal weer werkt heb ik een vermoeden in een hardware storing icm warmte van de laptop.

And The Only One