Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

4-pin PWM fans en fan controllers...

Pagina: 1
Acties:

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-11 22:37
Hoi!

Ik hoop dat ik het goede subforum te pakken heb. Ik heb een vraag over fan controllers i.c.m. fans die 4 pins connectors hebben (met PWM, geen molex) in plaats van de normale 3 pins.

Ik wil namelijk de "Enermax Cluster" fans gebruiken in mijn nieuwe build. En daarvan wil ik de snelheid kunnen regelen d.m.v. een controller. Ik zie alleen bij veel controllers dat de fan-aansluitingen heel dicht op elkaar zitten. Dus een aantal 4-pins aansluiten lijkt me dan niet werken. Heeft iemand hiervoor een oplossing? Ik heb gezocht naar converters voor 4 naar 3 in maar ik kom altijd uit op molex naar 3-pin (omdat molexen vaak ook 4-pin connectors genoemd worden)

Iemand een idee voor een solutie?

Dank :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:25
Pak een PWM fancontroller zodat er 4-pin aansluitingen opzitten?

• Therapy777
Als jij er een voor me kunt vinden (en ook nog voor een nette prijs, max 30 euro) hou ik me aanbevolen. Als die makkelijk te vinden waren dan was ik hier niet met mijn vraag. Ik zal het even wat duidelijker maken:

Bij zowat alle aangeboden fancontrollers zijn de aansluitingen alleen geschikt voor 3-pins. Heel vaak zitten deze ook zodanig dicht bij elkaar dat 4-pins pwm fans niet aan te sluiten zijn.

Anyways, weet iemand of er uberhaupt 4-naar3-pins converters bestaan?

Hoewel ik denk ik wel een oplossing heb bedacht nu trouwens... een 3pin-3pin verlengkabel kopen met een open aansluiting ipv een gesloten "omringing" zoals in dit plaatje, waar dus geen 4 pin in past.

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_fhBpSNhcQF0/Sz-jik5eiRI/AAAAAAAAAaA/g408gnNeaZk/s800/DSC02295.JPG

• Therapy777
Ik heb nu gewoon de zijkanten van die connector hierboven gesloopt zodat er een 4-pin aan past :P

• linuxguru1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-11 23:46
... en het werkt? Ik heb hetzelfde probleem..

Laat maar... ik heb het dingetje gewoon niet geconnecteerd en de PC werkt :)

[ Voor 47% gewijzigd door linuxguru1 op 08-01-2010 23:32 ]