Toon posts:

Laptop valt uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vaag probleem. Mijn laptop (Samsung R510-XS01) valt uit als ik hem wil opstarten. Ik draai Windows 7 ultimate evaluation copy en heb ook nog Windows vista basic.

Als ik mijn laptop opnieuw opstart dan gaat hij nadat Windows is geladen spontaan uit. Dat is met Windows 7 en Windows vista. Ik heb voor de grap ook memory check gedraaid, na een tijdje ging die ook zomaar uit.

Ik heb daarna mijn accu eruit gehaald en dan opgestart. Dat ging goed want ik kwam in Windows maar na 5 minuten ging die weer uit. Ik heb daarna ook de stroom eraf gehaald voor 5 minuten en daarna aangezet. Hij draait nou zonder accu erin alleen op netspanning en ik heb nergens last van.

Ik heb na een paar uur mijn laptop weer opnieuw opgestart, hij ging weer uit na het laden van Windows. Dus probeerde ik het nog een keer toen deed hij het weer perfect.

Ik snap dus niet echt wat eraan de hand is. Misschien heeft dit er wat mee te maken, ik heb hem in maart van vorig jaar mijn laptop gekocht. Bij het begin had ik wat problemen met de usb poorten. Ik had op internet gelezen dat dat met statisch elektriciteit te maken had en dat je de accu en netspanning voor een tijdje eraf moest halen. Dat had ik gedaan en sindsdien nergens last van gehad.

Wat denken jullie? Anders stuur ik hem op als de problemen blijven.

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-12 18:53
Het klinkt in ieder geval als een hardwarematige storing en aangezien het een laptop is kun je daar zelf vrij weinig aan doen zolang je nog garantie hebt. Advies: contact opnemen met de leverancier van de laptop en je garantie claimen :)

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
zou een temperatuurprobleem kunnen zijn. kun je zien/horen of de fan draait, en misschien hoe warm de lucht is die door de fan wordt weggeblazen?

Verwijderd

Erg apart probleem. Start hij spontaan opnieuw op of krijg je ook heel kort (<1 sec) een BSOD te zien?
Daarnaast lijkt het erg onregelmatig te gebeuren, dus of het nu direct aan de accu ligt vraag ik me af.

Edit: Zodra je het systeem hebt lopen, monitor dan eens met SpeedFan je temps! Of bekijk ze eens in de bios nadat hij een tijd heeft aangestaan. Misschien is de instelling in de bios wel (om welke reden dan ook?) veranderd en sluit hij je laptop automatisch af als hij warmer wordt dan 50 graden.. ;)

Misschien een laptopkoeler kopen :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2010 19:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat het de temperatuur is. Ik heb hem net 3 uur laten scannen voor virussen en hij werd toen erg warm.

Ik krijg geen BSOD zien, scherm gaat meteen op zwart en uit.