Tweakers,
Ik ben bezig om gebruikers van mijn website die Picasa hebben de mogelijkheid te geven om die fotos te tonen. Hiervoor moeten gebruiks toestemming geven: dit gaat normaal door eerst een token aan te vragen, en vervolgens deze token in te wisselen voor een session token.
In deze laatste stap krijg ik echter een "502 Bad Gateway" (nginx/0.5.35) fout! Het vreemde is dat dezelfde code op andere servers waar ik test geen problemen geeft. Het gaat hoogstwaarschijnlijk dus om een configuratiefout op de server. Ik heb jammergenoeg geen idee wat er fout gaat, en ook op Google kan ik geen antwoorden vinden.
De (relevante) PHP code die ik gebruik om dit te testen is sterk afgeleid van de voorbeeld code die op de documentatie pagina te zien is en makat gebruik van het Zend Framework.
Iemand enig idee wat er mis kan gaan/gaat?
Bedankt!
Ik ben bezig om gebruikers van mijn website die Picasa hebben de mogelijkheid te geven om die fotos te tonen. Hiervoor moeten gebruiks toestemming geven: dit gaat normaal door eerst een token aan te vragen, en vervolgens deze token in te wisselen voor een session token.
In deze laatste stap krijg ik echter een "502 Bad Gateway" (nginx/0.5.35) fout! Het vreemde is dat dezelfde code op andere servers waar ik test geen problemen geeft. Het gaat hoogstwaarschijnlijk dus om een configuratiefout op de server. Ik heb jammergenoeg geen idee wat er fout gaat, en ook op Google kan ik geen antwoorden vinden.
De (relevante) PHP code die ik gebruik om dit te testen is sterk afgeleid van de voorbeeld code die op de documentatie pagina te zien is en makat gebruik van het Zend Framework.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| $session = new Zend_Session_Namespace('picasa'); if( !isset($session->sessionToken) ) { if( isset($_GET['token']) ) { $client = NULL; // Hier geef ik eventueel een andere manier van verbinden op //$client = Zend_Gdata_AuthSub::getHttpClient($_GET['token']); //$client->setAdapter(new Zend_Http_Client_Adapter_Socket()); // De onderstaande aanroep zal een 502 Bad Gateway (nginx/0.5.35) error opleveren, // ongeacht van welke methode van verbinden ik gebruik (socket, proxy, curl) $session->sessionToken = Zend_Gdata_AuthSub::getAuthSubSessionToken( $_GET['token'], $client ); } else { $nextUrl = 'http://' . $_SERVER['HTTP_HOST'] . $_SERVER['REQUEST_URI']; $scope = 'http://picasaweb.google.com/data'; $secure = 0; $session = 1; $authSubUrl = Zend_Gdata_AuthSub::getAuthSubTokenUri($nextUrl, $scope, $secure, $session); header('location: ' . $authSubUrl); exit; } } if( isset($session->sessionToken) ) { // Tot dit punt komt het script dus nooit $client = Zend_Gdata_AuthSub::getHttpClient($session->sessionToken); } |
Iemand enig idee wat er mis kan gaan/gaat?
Bedankt!