Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een LCD TV die HD ready is maar hij heeft alleen een DVI ingang en daarnaast zit een 3.5mm DVI audio ingang.
Maar nu heeft de Humax iRHD-5000c dus een HDMI uitgang en mijn TV een DVI ingang.
Nu zijn er wel HDMI naar DVI kabels maar DVI geeft geen geluid door.
Ik had al bedacht om deze (http://kabeltje.com/optische-adapter-toslink-35mm-p-51.html) in mijn DVI audio ingang te steken en dan met een Toslink kabel de TV en de Humax iRHD-5000c te verbinden.
Dus:

Humax iRHD-5000c beeld --> HDMI naar DVI kabel
Humax iRHD-5000c geluid --> Toslink kabel naar Toslink to 3.5mm adapter

Denken julle dat dit gaat werken? Of hebben jullie betere oplossingen?

Alvast bedankt :)

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-11-2025
als je TV toslink/optical over 3.5mm ondersteunt dan is dit een prima oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie,

Hoe weet ik dat mijn TV dat wel ondersteunt met die adapter?
En denk je dat het geen probleem is om HDMI in combinatie met Toslink te gebruiken?
Kun je dat op de decoder zo instellen?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:54

FeaR

In GoT we trust

Hallo DannyQ en welkom op GoT :w,

Dit forum is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent. Dus niet zo maar lukraak vragen stellen en op het antwoord wachten.

Want zo kan je het antwoord op de laatste vraag zelf gemakkelijk uitvinden door de manual van de iRHD-5000c er bij te pakken of het menu in te duiken van de decoder.

Zie ook de De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid voor waar ik op doelde met eigen inzet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
FeaR1986 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 16:41:
Hallo DannyQ en welkom op GoT :w,

Dit forum is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent. Dus niet zo maar lukraak vragen stellen en op het antwoord wachten.

Want zo kan je het antwoord op de laatste vraag zelf gemakkelijk uitvinden door de manual van de iRHD-5000c er bij te pakken of het menu in te duiken van de decoder.

Zie ook de De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid voor waar ik op doelde met eigen inzet.
Bedankt,

Ik beschik nog niet over de Humax iRHD-5000c.
Maar ik ben wel van plan om hem te kopen.
Ik wilde gewoon weten of hij op mijn TV werkt voordat ik hem aanschaf.
Ook heb ik al op het internet gekeken als hier een oplossing voor was, maar ik heb geen gevonden.
Ik dacht dat er misschien wel meer mensen met dit probleem zijn.
Dus daarom heb ik een topic geopent.

gr. Danny

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 14:33 ]

Verwijderd

De Humax heeft toch ook gewoon een analoge (rood/witte) geluidsuitgang? Die kan 100% zeker naar je tv op die 3.5mm input. De optische uitgang kan je naar je receiver sturen.
Pagina: 1