VLC media player 64 bit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289736

Topicstarter
Mijn laptop speelt HD .mkv'tjes heel schokkerig af. Ik dacht misschien ligt het eraan dat het een 64 bit processor, 64 bit besturingssysteem, maar dat VLC 32 bit is?

64 bit versie, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-04 17:49
Niemand :)

Heb je de nieuwste?

Die 1.0.3 dus: meuk: VLC Media Player 1.0.3

Op mijn x64 W7 lopen alle mkv'tjes soepel, tot 1920x1080, met VLC. Dus óf het ligt aan je instellingen/drivers als het vroeger wel werkte, óf aan je hardware.

[ Voor 34% gewijzigd door Vanx op 02-01-2010 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Wat zijn de specificaties van de laptop? Het lijkt me eerder een hardware probleem.

Ik draai zelf trouwens zonder problemen VLC (32bit) op Windows 7 64bit. Processor is i5 750 en videokaart een Ati 4670.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-05 14:19

Sebazzz

3dp

Het kan ook komen doordat het videobestand een rare encoding gebruikt die VLC niet goed slikt. In dat geval moet je transcoden of een andere mediaspeler gebruiken.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160587

Anoniem: 289736 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 17:29:
Mijn laptop speelt HD .mkv'tjes heel schokkerig af. Ik dacht misschien ligt het eraan dat het een 64 bit processor, 64 bit besturingssysteem, maar dat VLC 32 bit is?

64 bit versie, iemand?
32 bit moet niks uitmaken, aangezien dat gewoon werkt met je 64 bit besturings systeem.

Probeer anders Media Player Classic Home Cinema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik had hier ook last van. Je moet even zorgen dat de energie instellingen van de laptop tijdens afspelen van de video op max power staat. Toen had ik er geen last meer van ( was een 1080P mkv )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289736

Topicstarter
Het is de http://tweakers.net/pricewatch/248172/asus-k51ac-sx062v.html .

Ik heb geprobeerd het beruchte bird filmpje af te spelen:http://forums.plexapp.com/index.php?showtopic=3029

Heb geprobeerd de hoogste bitrate versie af te spelen... de laagste bitrate versie... allebei blijven ze bij precies hetzelfde moment hangen!

Ja ik heb de laptop op High Performance staan en hij hangt ook gewoon aan netstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18327

Anoniem: 289736 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 17:57:

Ik heb geprobeerd het beruchte bird filmpje af te spelen:http://forums.plexapp.com/index.php?showtopic=3029

Heb geprobeerd de hoogste bitrate versie af te spelen... de laagste bitrate versie... allebei blijven ze bij precies hetzelfde moment hangen!

Ja ik heb de laptop op High Performance staan en hij hangt ook gewoon aan netstroom.
Als je je GPU gebruikt om 1080P af te spelen (zie bijvoorbeeld hier voor een howto), schokt het dan ook? Je HD3200 zou in principe hardware acceleration voor HD moeten ondersteunen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Anoniem: 289736 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 17:57:

Bij mij stottert het grootste bird filmpje trouwens ook. Terwijl ik dus een i5 processor met Ati 4670 videokaart heb....

En het meest kleine bestandje speelt ie vlekkeloos af.

[ Voor 4% gewijzigd door silmaril8 op 02-01-2010 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-04 13:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Bij mij stottert bij VLC killa.sampla.x264 ook met VLC, en met MPC HC of Zoom niet, komt omdat VLC geen hardwarematige rendering gebruikt.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:22
VLC ondersteunt geen HD-decoding, dus gaat alles over de CPU die te langzaam is. Daarnaast heb je nog het probleem dat de CoreAVC alleen maar CUDA van NVIDIA-GPU's kan gebruiken. ATI schijnen ze mee bezig te zijn. Zou dus wel eens een moeilijk verhaal kunnen worden met deze laptop op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

kKaltUu schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:10:
Bij mij stottert bij VLC killa.sampla.x264 ook met VLC, en met MPC HC of Zoom niet, komt omdat VLC geen hardwarematige rendering gebruikt.
Standaard gebruikt VLC Player dit niet, maar dit zit wel degelijk ingebouwd. Je kan bij instellingen gewoon aangeven wat ie daarvoor moet gebruiken. Voor Windows kan je zelfs kiezen, DirectX of OpenGL, hoe dat bij Linux en Mac versies zit weet ik niet, lijkt me dat daar alleen OpenGL beschikbaar is? :)
mad-dog schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:10:
VLC ondersteunt geen HD-decoding, dus gaat alles over de CPU die te langzaam is. Daarnaast heb je nog het probleem dat de CoreAVC alleen maar CUDA van NVIDIA-GPU's kan gebruiken. ATI schijnen ze mee bezig te zijn. Zou dus wel eens een moeilijk verhaal kunnen worden met deze laptop op dit moment
HD-decoding maakt niet uit het gaat meer over de output die de benodigde bandbreedte vergt. En dan kan je VLC gewoon op DirectX of OpenGL output instellen.

EDIT: Heb net die allerhoogste bird demo gedraaid hier met VLC (DirectX output) op een E8400, 4GB ram, wel veel dingen open, en het schokte een paar keer maar, dus het kan wel degelijk!

EDIT2: Net ook even met MPC-HC geprobeerd en die gaat inderdaad helemaal vloeiend.

[ Voor 43% gewijzigd door CH4OS op 02-01-2010 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:32

Umbrah

The Incredible MapMan

GJtje schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:17:
[...]
Standaard gebruikt VLC Player dit niet, maar dit zit wel degelijk ingebouwd. Je kan bij instellingen gewoon aangeven wat ie daarvoor moet gebruiken. Voor Windows kan je zelfs kiezen, DirectX of OpenGL, hoe dat bij Linux en Mac versies zit weet ik niet, lijkt me dat daar alleen OpenGL beschikbaar is? :)
[...]
HD-decoding maakt niet uit het gaat meer over de output die de benodigde bandbreedte vergt. En dan kan je VLC gewoon op DirectX of OpenGL output instellen.
Zoals je zegt: DX/OGL output. Geen DX/OGL decoding. Dat is iets heel anders. DirectX/Draw overlays zijn zo oud als DirectX zelf. Het decoderen van het H264/Mpeg2/Mpeg4/WMV filmpje naar een goed ogend geheel van 24fps of meer is geheel aan de CPU. Het enige wat de GPU doet in VLC in D3D/OGL mode is het uitrekken van een filmpje naar je eigen resolutie (indouwen doet hij niet, dat gaat ook over de CPU).

Ik adviseer je Wikipedia: DirectX Video Acceleration eens te lezen. DXVA is de 'universele' taal om filmpjes naar de GPU te sturen en daar te laten decoderen. ATI en nVidia hebben aan de andere kant van DXVA hun eigen invoer in de vorm van hun driver. Onder linux heb je geen DXVA, maar bijvoorbeeld vdpau van nVidia, en ATI is met een alternatief bezig. Video accelerating van ATI onder Linux staat in z'n kinderschoenen.

Onder een PC met een zwakkere CPU (low-volt Athlon II of Atom achtig iets) maar met een redelijke IGP (Radeon HD3200/4200 of het ION geval) zul je merken dat VLC onafhankelijk van de settings over de CPU gaat, meer dan 4-5mbit doen die niet met h264, waar een gemiddelde 1080p MKV met h264 video al snel 12mbit is. CPU load gaat door het dak heen dan! Zet echter DXVA aan in bijvoorbeeld Mediaplayer Classic Home Cinema, en je CPU blijft lekker op 0 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-05 12:42
18327 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 18:43:
[...]

Als je je GPU gebruikt om 1080P af te spelen (zie bijvoorbeeld hier voor een howto), schokt het dan ook? Je HD3200 zou in principe hardware acceleration voor HD moeten ondersteunen. :)
Heb die Media Player Classic Home Cinema hier eens geinstalleerd en die settings ingesteld zoals daar beschreven. Het grootste birds filmpje van die link stottert nog altijd lichtjes en een van mijn cpu cores heeft bijna 100% util in task manager. Is dit normaal op win vista, nvidia 8800GTS 640MB en Intel C2D E6750 @2.66Ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Is het niet logischer om HD video af te spelen met een mediaspeler die wel standaard al in staat is om je hardware optimaal te benutten.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 03-01-2010 09:57 ]

Pagina: 1