Mijn laptop speelt HD .mkv'tjes heel schokkerig af. Ik dacht misschien ligt het eraan dat het een 64 bit processor, 64 bit besturingssysteem, maar dat VLC 32 bit is?
64 bit versie, iemand?
64 bit versie, iemand?
[ Voor 34% gewijzigd door Vanx op 02-01-2010 17:32 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Anoniem: 160587
32 bit moet niks uitmaken, aangezien dat gewoon werkt met je 64 bit besturings systeem.Anoniem: 289736 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 17:29:
Mijn laptop speelt HD .mkv'tjes heel schokkerig af. Ik dacht misschien ligt het eraan dat het een 64 bit processor, 64 bit besturingssysteem, maar dat VLC 32 bit is?
64 bit versie, iemand?
18327
Als je je GPU gebruikt om 1080P af te spelen (zie bijvoorbeeld hier voor een howto), schokt het dan ook? Je HD3200 zou in principe hardware acceleration voor HD moeten ondersteunen.Anoniem: 289736 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 17:57:
Het is de http://tweakers.net/pricewatch/248172/asus-k51ac-sx062v.html .
Ik heb geprobeerd het beruchte bird filmpje af te spelen:http://forums.plexapp.com/index.php?showtopic=3029
Heb geprobeerd de hoogste bitrate versie af te spelen... de laagste bitrate versie... allebei blijven ze bij precies hetzelfde moment hangen!
Ja ik heb de laptop op High Performance staan en hij hangt ook gewoon aan netstroom.
Bij mij stottert het grootste bird filmpje trouwens ook. Terwijl ik dus een i5 processor met Ati 4670 videokaart heb....Anoniem: 289736 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 17:57:
Het is de http://tweakers.net/pricewatch/248172/asus-k51ac-sx062v.html .
Ik heb geprobeerd het beruchte bird filmpje af te spelen:http://forums.plexapp.com/index.php?showtopic=3029
Heb geprobeerd de hoogste bitrate versie af te spelen... de laagste bitrate versie... allebei blijven ze bij precies hetzelfde moment hangen!
Ja ik heb de laptop op High Performance staan en hij hangt ook gewoon aan netstroom.
[ Voor 4% gewijzigd door silmaril8 op 02-01-2010 19:09 ]
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Standaard gebruikt VLC Player dit niet, maar dit zit wel degelijk ingebouwd. Je kan bij instellingen gewoon aangeven wat ie daarvoor moet gebruiken. Voor Windows kan je zelfs kiezen, DirectX of OpenGL, hoe dat bij Linux en Mac versies zit weet ik niet, lijkt me dat daar alleen OpenGL beschikbaar is?kKaltUu schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:10:
Bij mij stottert bij VLC killa.sampla.x264 ook met VLC, en met MPC HC of Zoom niet, komt omdat VLC geen hardwarematige rendering gebruikt.
HD-decoding maakt niet uit het gaat meer over de output die de benodigde bandbreedte vergt. En dan kan je VLC gewoon op DirectX of OpenGL output instellen.mad-dog schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:10:
VLC ondersteunt geen HD-decoding, dus gaat alles over de CPU die te langzaam is. Daarnaast heb je nog het probleem dat de CoreAVC alleen maar CUDA van NVIDIA-GPU's kan gebruiken. ATI schijnen ze mee bezig te zijn. Zou dus wel eens een moeilijk verhaal kunnen worden met deze laptop op dit moment
[ Voor 43% gewijzigd door CH4OS op 02-01-2010 19:42 ]
Zoals je zegt: DX/OGL output. Geen DX/OGL decoding. Dat is iets heel anders. DirectX/Draw overlays zijn zo oud als DirectX zelf. Het decoderen van het H264/Mpeg2/Mpeg4/WMV filmpje naar een goed ogend geheel van 24fps of meer is geheel aan de CPU. Het enige wat de GPU doet in VLC in D3D/OGL mode is het uitrekken van een filmpje naar je eigen resolutie (indouwen doet hij niet, dat gaat ook over de CPU).GJtje schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:17:
[...]
Standaard gebruikt VLC Player dit niet, maar dit zit wel degelijk ingebouwd. Je kan bij instellingen gewoon aangeven wat ie daarvoor moet gebruiken. Voor Windows kan je zelfs kiezen, DirectX of OpenGL, hoe dat bij Linux en Mac versies zit weet ik niet, lijkt me dat daar alleen OpenGL beschikbaar is?
[...]
HD-decoding maakt niet uit het gaat meer over de output die de benodigde bandbreedte vergt. En dan kan je VLC gewoon op DirectX of OpenGL output instellen.
Heb die Media Player Classic Home Cinema hier eens geinstalleerd en die settings ingesteld zoals daar beschreven. Het grootste birds filmpje van die link stottert nog altijd lichtjes en een van mijn cpu cores heeft bijna 100% util in task manager. Is dit normaal op win vista, nvidia 8800GTS 640MB en Intel C2D E6750 @2.66Ghz?18327 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 18:43:
[...]
Als je je GPU gebruikt om 1080P af te spelen (zie bijvoorbeeld hier voor een howto), schokt het dan ook? Je HD3200 zou in principe hardware acceleration voor HD moeten ondersteunen.
Anoniem: 80466
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 03-01-2010 09:57 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq