• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-03 20:55

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Jullie zullen hem wel weer aan horen komen.
Nu bier bijna duurder is dan een GeForce 8 wil ik eens kijken naar die patch waarmee je Ati en NVIDIA drivers tegelijk kan gebruiken. Nu vraag ik me dingen af. Als je wil gaan gamen kan de GeForce 6200 van mijn vader echt niet meer. Dat is gewoon te sloom.
Is op dezelfde manier bijvoorbeeld de 8400 al compleet verouderd als ik deze als dedicated PhysX kaart wil gebruiken, of voldoet deze nog prima voor dergelijke dingen?
Ik ben dus niet van plan hier graphics op te gaan draaien, alleen PhysX/CUDA.

Ikzelf heb een HD4870. Mijn processor is een E8400 @3,5 GHz :$ .
Ik heb een p43a met twee PCIe sloten. Het ondersteund in principe Crossfire, als je er een tweede videokaart bij prikt de PCIe 2.0 x16 lanes zich van x16/x0 naar x16/x4 gaan schakelen. Mijn eerste slot zal dus wel op volle snelheid blijven draaien. Crossfire wordt dus compleet waardeloos op mijn bord, maar ik zou misschien wel een GeForce 8 erin kunnen prikken om in ieder geval PhysX van mijn CPU af te halen. In Mirror's Edge maakte het aanzetten van PhysX me niet heel vrolijk.
Zal de x16/x4 snelheid goed genoeg zijn om PhysX te draaien?
De PhysX komt dus natuurlijk in de x4 snelheid, de videokaart blijft x16.

EDIT: nog even zeggen voordat ik opmerkingen hierover krijg: mijn voeding is zwaar genoeg om twee keer mijn PC aan te drijven, en is dus zeker in staat om een goedkoop videokaartje extra prik te geven.
En ja, het zijn echt twee x16 sloten, zelfs al draait er één van op een max van x4-snelheid, er past een videokaart in.

[ Voor 11% gewijzigd door Amanoo op 02-01-2010 17:07 ]

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:13

g0tanks

Moderator CSA
Wil je nou een 8400GT als PhysX kaart gaan gebruiken? De 8600GT is volgens mij het minimum voor PhysX, dus ik weet niet of die 8400GT het wel gaat doen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-03 20:55

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Dat was dan ook mijn vraag.
Bedankt voor het lijstje. De GF8400 staat er niet op, dus ik zal maar op zoek gaan naar wat beters.
Tienduizend tabs open staan in FireFox, behalve net die ene die mijn vraag kan beantwoorden.

Nu vraag ik me alleen nog af wie er ervaring heeft met PhysX in een PCIe 2.0 slot op x4 snelheid.

[ Voor 44% gewijzigd door Amanoo op 02-01-2010 17:10 ]