Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XBOX360] Wel Xbox Live maar geen netwerk verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Sinds deze week kan ik niet meer videobestanden streamen vanaf mijn PC naar mijn Xbox 360. Van de 1 op de andere dag werkte dit niet meer zonder dat ik iets heb veranderd aan mijn opstelling (PC - router - Xbox).

Het rare is echter dat ik nog wel gewoon connectie heb met Xbox Live, kan gewoon online gamen.
Ik heb het al opnieuw proberen te installeren op mijn PC (mbv WMP11) maar dat werkt ook niet.

Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Verwijderd

Je weet zeker dat alle portfowarding nog goed staat in je router? Ik heb eens gehad dat mijn portsettings spontaan werden gereset, terwijl de WPA key nog ingesteld was.....

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Heeft je xbox wel een fixed ip? Zo nee, dan kan het zijn dat deze veranderd is en dan slaan je port forwards in je router nergens meer op.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 16:31:
Je weet zeker dat alle portfowarding nog goed staat in je router? Ik heb eens gehad dat mijn portsettings spontaan werden gereset, terwijl de WPA key nog ingesteld was.....
Ik weet niet hoe ik dit zou moeten checken.. Ik kan wel op mijn router komen maar zou niet weten wat ik hier eventueel zou moeten veranderen. Ook weet ik niet wat een WPA key is eigenlijk :). Beetje n00b op dit gebied, hehe.
Tjoekie schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 16:40:
Heeft je xbox wel een fixed ip? Zo nee, dan kan het zijn dat deze veranderd is en dan slaan je port forwards in je router nergens meer op.
Volgens mij wel een fixed IP. Als ik bij instellingen op de xbox mijn IP delete (hij staat op auto) en daarna weer instel krijg ik telkens hetzelfde IP (eindigend op .64)

Verwijderd

WPA is gewoon je netwerksleutel indien je een router hebt die wireless ondersteund.
Dit staat overigens redelijk los van je probleem, ik vroeg het me alleen af.

Zoek eens op "portforwarding <type router>" op Google.

Je geeft ook aan niets aan je opstelling gedaan te hebben, maar hoe zit het met de instellingen? Hangt je router ook vóór je PC, of zit hij echt tussen je PC en Xbox zoals je schetst?

Dit lijkt me de beste verdeling:

code:
1
2
3
Internet >> Modem >> Router (kan ook in je modem zitten)
                     /  \ 
                    PC  360

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2010 19:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Internet komt binnen, gaat direct naar de router. In de router zit mijn xbox, mijn pc en de pc van mijn huisgenoot.

Heb even uitgezocht wat voor router ik heb, een Speedtouch ST706 van Thomson. Nu heb ik dit ook gegoogled maar snap ik nog niet helemaal wat ik precies moet doen. Ik moet dus ports forwarden, maar op m'n xbox of m'n router?

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-10 14:58
Voor xbox live moet je deze poorten openen:

# UDP 88
# UDP 3074
# TCP 3074
# UDP 53
# TCP 53

Zorg dat je een statisch IP opgeeft in je XBOX zodat je de porten kan toewijzen aan dat adres. Echter zit je nu lokaal in je LAN netwerk en lijkt het me dat de poorten geen invloed hebben op de werking tussen je XBOX en je PC. Het kan zijn dat je firewall bepaalde pakketten blokkeert, zorg er dus voor dat elke firewall uitgeschakeld staat tijdens het testen. (hiermee bedoel ik dus de firewall op je PC)

Om bepaalde dingen uit te sluiten zou je eventjes kunnen kijken of je via de PC van je huisgenoot jouw PC kan pingen. Zorg er ook voor dat je PC een statisch IP krijgt.

Mocht dit geen oplossing bieden dan zou je ook kunnen kijken of je router UPnP ondersteund, dit zou je kunnen aanzetten en misschien werkt het hiermee dan wel. Leg ook eventjes gedetailleerd uit welke software je allemaal gebruikt en hoe je instellingen precies staan. Anders is het voor ons ook gokken hoe je het verder zou kunnen oplossen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Verwijderd

Je moet in de router kijken bij 'Het spelen en delen van toepassingen'.
Hier kan je aangepaste port forwarding gebruiken, UPnP uitschakelen.

Het is mogelijk om een aangepaste service te maken (zie post met ports), en deze te koppelen aan het IP van Xbox 360. Op dat moment 'open' je alleen die port voor je Xbox. :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reply's. Heb even gekeken op mijn router en vond het volgende ook nogal raar; 3 apparaten (waaronder mijn xbox) met hetzelfde IP adres. Dat kan toch helemaal niet?

toshibapro
192.168.1.64 ethport1

WIM
192.168.1.64 onbekend

Unknown-00-1d-d8-6a-e5-82
192.168.1.64 ethport1

Software die ik verder gebruik;
- Xbox 360 is volledig upgedate tot nieuwste update
- Windows XP met WMP11
- Bitdefender Total Security 2009 voor virusscan en firewall

UPnP staat nu wel aan, maar moet dus uit? Het portforwarding kan ik niet vinden bij 'Het spelen en delen van toepassingen', althans ik zie het niet.. Het heet waarschijnlijk anders? Het enige waar ik wel kan komen is een soort gigantische lijst waarin voornamelijk spellen/spelservers staan (westwood online, call of duty, etc etc) en deze hebben bepaalde ports openstaan. Maar hoe weet ik welke voor mijn xbox is? Onderaan staat wel xbox live, maar die doet het gewoon dus daar geen problemen mee.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu wel bij het volgende, de toe te voegen toepassing heb ik zelf 'Xbox360' genoemd. So far so good?

Afbeeldingslocatie: http://img40.imageshack.us/img40/6417/xboxws.th.jpg

Nu weet ik alleen niet wat ik in welk vakje moet invullen; waar komen bijvoorbeeld de cijfers van de poorten en wat moet er in die grotere vakken te staan komen? Ik bedoel met name; Omzetten naar ... , Triggerprotocol, Triggerpoort. Protocol en Poortbereik snap ik denk ik wel, maar een bevestiging is nooit weg natuurlijk :).

Het enige rare is, dat zodra ik een apparaat toevoeg (mijn xbox, die 00-1d-d8-6a-e5-83 heet) dan springt ie daarna meteen op Toshiba, de laptop van mijn huisgenote. Heeft dit te maken met het zelfde IP adres verhaal?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2010 12:36 ]

• CaVeFiSh
Probeer eerst voor je zelf duidelijkheid te verschaffen hoe je eigen netwerk in elkaar steek en voer voor de verduidelijking in ieder apparaat een handmatig IP toe (statisch). Op deze wijze voorkom je dat er dubbele IP's in je netwerk voorkomen. Daarna zou ik pas beginnen met de portforwarding. En als je portforwarding doet, dan moet UPnP UIT! UPnP en portforwarding conflicteren anders elkaar.

Verwijderd

Topicstarter
Elk apparaat wat niet meer bestond heb ik er uitgegooid en de rest heeft nu allemaal een uniek IP adres. Nu kan ik dus beginnen met portforwarden, maar daar heb ik nog wel even hulp bij nodig denk ik.. Ik weet namelijk niet wat ik moet invullen bij de verschillende dingen (zie mijn vorige post met het plaatje op imageshack).

Erg bedankt voor de hulp tot dusver, we're getting there! :D

• CaVeFiSh
# UDP 88
# UDP 3074
# TCP 3074
# UDP 53
# TCP 53

Type: UDP
Van Port: 88
Naar Port: 88
Op: IP van de XBOX (bijvoorbeeld: 192.168.0.30)

Type: Any (zowel UDP als TCP)
Van Port: 3074
Naar Port: 3074
Op: IP van XBOX

Type: Any (zowel UDP als TCP)
Van Port: 53
Naar Port: 53
Op: IP van XBOX

Kon je imageshack plaatje niet goed uitlezen omdat die klein is maar het zou er zo ongeveer uit moeten zien :)

Verwijderd

Topicstarter
Komt het IP van mijn xbox dan in het kopje 'triggerpoort' of in het kopje 'omzetten naar...'

Edit: beter plaatje; http://img513.imageshack.us/i/naamlooszb.jpg

Of komt dat misschien pas als ik de zgn. 'toepassing' (zo noemt Thomson het hele portforwarden geloof ik) heb gemaakt en dan klik op 'Een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen' en dan mijn xbox selecteren?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2010 19:22 ]

Verwijderd

Kan je plaatje niet zien, maar volgens mij kan je het IP van je Xbox niets eens bij de 'triggerport' invullen, omdat daar max 5 tekens in kunnen. Het is geloof ik omzetten naar > IP Xbox... :)

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie het inderdaad.. Eens kijken of dit werkt;

Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/4030/naamlooswl.th.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Nu zat ik net op een Engelstalige site te kijken met soortgelijke problemen en daar pakken ze het iets anders aan, met andere poorten e.d. Dit komt geloof ik omdat de poorten die hier genoemd zijn in dit topic zijn voor Xbox Live. Maar Live doet het gewoon. Het gaat volgens mij om de connectie tussen Xbox en WMP11, toch?

Hier is wat Engelstalige vrienden er over zeggen; http://forums.techarena.in/media-player/1176506.htm
Pagina: 1