Probleem met internet snelheid op 1 pc

Pagina: 1
Acties:

• Yllnath
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06-2025
Hallo allen,

Ik heb een relatief vaag probleem met mijn internet verbinding thuis.
Ik heb een Thomson SpeedTouch router thuis en een 20mbit ADSL aansluiting. Op de pagina speedtouch.lan staat dat ik 13.670 Kbps heb, wat verder prima is.

Mijn laptop, of deze nu met een draadje, vlakbij de router zit aangesloten, of draadloos, haalt ongeveer 7500 kbps t/m ~10k kbps. Hier heb ik verder vrede mee.
Mijn desktop pc echter, welke verder weg staat en tot op vandaag draadloos was aangesloten op de router heeft 1 keer van de vele 100en speedtesten 5000kbps gehaald, de rest van de tijd 3k-4k kbps. Dat is een grof verschil. Nou dacht ik dat het eventueel aan een combinatie van 11mbps draadloos netwerk + afstand + solide muren e.d. lag, dus heb ik vandaag een devolo dlan 200 starter kit gehaald. Ik haal gewoon netjes de volle 100mbps wat mijn netwerk kaart aankan als ik van pc naar laptop kopieer, dus dat netwerk is stabiel.
Mijn internet snelheid op mijn desktop is echter niet verbeterd. Iets zorgt ervoor dat op mijn desktop mijn snelheid bijna half zo traag is als op de laptop (en bijna 3 keer zo traag als de 13k die mijn router effectief doorkrijgt van mijn 20mbps aansluiting).

Hebben jullie tips over wat ik kan doen om mijn internet sneller te laten zijn?

Alvast bedankt!