Toon posts:

SSD RAID0 (en HDD RAID5) en Intel TRIM tool

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik zit nog te twijfelen of ik in mijn systeem 2x80GB Intel SSD's in RAID0 via de onboard Intel ICH10R RAID controller zal gaan gebruiken of gewoon 1 160GB SSD. Voor de rest van de HDD's komt er een RAID controller kaart (wsl. Adaptec 5805). Kan iemand met gebruikerservaring aangeven of RAID0 voor SSD's ook daadwerkelijk nut heeft en niet alleen in de benchmarks, maw. merk je het verschil in de praktijk?
Bovendien weet ik dat je de TRIM functionaliteit kwijt raakt zolang Intel de drivers niet aanpast om ook onder RAID te functioneren, maar draait de TRIM tool uit de Intel toolkit wèl op een RAID0? Of zijn er andere manieren/tools om de SSD's als ze onder RAID0 draaien zo goed mogelijk te laten functioneren?
RexBo

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Met een beetje zoek werk moet je deze informatie prima kunnen terug vinden hier op het forum, aangezien er reeds veel vaker over gesproken is, begin er eens meee dit topic door te nemen: Het grote SSD topic ~ Deel 6

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.