beste mensen ik heb een printer-probleem en heb jullie hulp nodig
Ik heb een netwerk, via router tussen twee pc's.
De ene met windows 7, de andere op XP.
Het netwerk werkt prima, ze vinden elkaar kunnen bestanden uitwisselen... geen probleem.
Maar nu wil ik graag dan beide printers op dezelfde printer kunnen printen.
(voorheen, toen beide pc's nog XP hadden, werkte dit prima...)
De printer is aangesloten op de PC met windows 7.
De printer staat gedeeld en de 'XP-pc' kan de printer ook vinden.
Maar als ik dan de printer wil toevoegen geeft hij problemen....:
- eerst vraagt hij of ik het stuurprogramma voor de betreffende printer wil installeren. (ja natuurlijk)
- dan geeft hij aan dat de 'server' niet over de juiste drivers beschikt. (kan kloppen de printer, Brother dcp-115c, heeft geen windows 7 drivers maar werkt zonder drivers prima in win7)
'....neem contact op met de netwerkbeheerder...en vraag naar de juiste driver'
- Dan wil hij de drivers handmatig installeren en vraagt om een onbekend *.INF bestand.
Zelfs als ik de ??.INF bestanden die bij de driversoftware zitten opzoek werkt dit niet.
- Daarna heb ik nog de (XP) drivers voor de printer gedownload en geinstalleerd, maar het probleem blijft exact hetzelfde...
(als ik de printer rechtstreeks aansluit werkt het prima, de drivers+printsoftware werken dan prima)
Wie weet raad?
(onder XP->XP werkt het, op dezelfde manier, altijd prima
)

Ik heb een netwerk, via router tussen twee pc's.
De ene met windows 7, de andere op XP.
Het netwerk werkt prima, ze vinden elkaar kunnen bestanden uitwisselen... geen probleem.
Maar nu wil ik graag dan beide printers op dezelfde printer kunnen printen.
(voorheen, toen beide pc's nog XP hadden, werkte dit prima...)
De printer is aangesloten op de PC met windows 7.
De printer staat gedeeld en de 'XP-pc' kan de printer ook vinden.
Maar als ik dan de printer wil toevoegen geeft hij problemen....:
- eerst vraagt hij of ik het stuurprogramma voor de betreffende printer wil installeren. (ja natuurlijk)
- dan geeft hij aan dat de 'server' niet over de juiste drivers beschikt. (kan kloppen de printer, Brother dcp-115c, heeft geen windows 7 drivers maar werkt zonder drivers prima in win7)
'....neem contact op met de netwerkbeheerder...en vraag naar de juiste driver'
- Dan wil hij de drivers handmatig installeren en vraagt om een onbekend *.INF bestand.
Zelfs als ik de ??.INF bestanden die bij de driversoftware zitten opzoek werkt dit niet.
- Daarna heb ik nog de (XP) drivers voor de printer gedownload en geinstalleerd, maar het probleem blijft exact hetzelfde...
(als ik de printer rechtstreeks aansluit werkt het prima, de drivers+printsoftware werken dan prima)
Wie weet raad?
(onder XP->XP werkt het, op dezelfde manier, altijd prima
[ Voor 7% gewijzigd door Target187 op 02-01-2010 14:42 ]