Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Target187
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02-2011
beste mensen ik heb een printer-probleem en heb jullie hulp nodig O-)

Ik heb een netwerk, via router tussen twee pc's.
De ene met windows 7, de andere op XP.
Het netwerk werkt prima, ze vinden elkaar kunnen bestanden uitwisselen... geen probleem.

Maar nu wil ik graag dan beide printers op dezelfde printer kunnen printen.
(voorheen, toen beide pc's nog XP hadden, werkte dit prima...)
De printer is aangesloten op de PC met windows 7.

De printer staat gedeeld en de 'XP-pc' kan de printer ook vinden.
Maar als ik dan de printer wil toevoegen geeft hij problemen....:

- eerst vraagt hij of ik het stuurprogramma voor de betreffende printer wil installeren. (ja natuurlijk)
- dan geeft hij aan dat de 'server' niet over de juiste drivers beschikt. (kan kloppen de printer, Brother dcp-115c, heeft geen windows 7 drivers maar werkt zonder drivers prima in win7)
'....neem contact op met de netwerkbeheerder...en vraag naar de juiste driver'
- Dan wil hij de drivers handmatig installeren en vraagt om een onbekend *.INF bestand.
Zelfs als ik de ??.INF bestanden die bij de driversoftware zitten opzoek werkt dit niet.

- Daarna heb ik nog de (XP) drivers voor de printer gedownload en geinstalleerd, maar het probleem blijft exact hetzelfde...

(als ik de printer rechtstreeks aansluit werkt het prima, de drivers+printsoftware werken dan prima)

Wie weet raad?
(onder XP->XP werkt het, op dezelfde manier, altijd prima :'( )

[ Voor 7% gewijzigd door Target187 op 02-01-2010 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Target187
  • Laatst online: 07-02-2011
niemand een idee?

(als er iets niet duidelijk is, zeg het dan. Dan probeer ik het uit te leggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Installeer de printer op je XP machine gewoon door hem rechtstreeks aan te sluiten.
Daarna hang je de printer weer aan de windows 7 machine en share hem.

Dan ga je op je XP machine de properties nemen van de printer die je zojuist geinstalleerd hebt. Ga dan naar het tabblad "poorten". Klik poort toevoegen, Selecteer local port, druk op nieuwe poort.
Dan geef je het volgende in \\naamvanwin7pc\printersharenaam en druk op ok.

Dan zou het moeten werken. Denk trouwens niet dat je draadje juist staat hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Had zelf een vergelijkbaar probleem deze week.

Heb een printer (HP5700 serie) aan een Windows 2003 machine hangen.
De XP clients kunnen prima met deze printer verbinden.

Echter een Windows 7 niet, ondanks dat de drivers in Windows zitten.

Heb toen de printer handmatig geïnstalleerd op de LPT poort (niet dat die printer er aan zat), en toen de poort op de bovenstaande wijze veranderd en het werkt.

Kwam er echter achter dat de printer in Windows2003/XP HP 5700 series heet en in Windows 7, HP5700 (HPA) oid.. dus ik denk dat er ergens een incompatibiliteit is geslopen in printer drivers tussen Windows 7 en XP generaties.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinniel83
  • Laatst online: 18-01-2024
Probeer eens de XP driver toe te voegen op de Windows 7 PC, optie zit volgens mij op het tabblad delen.
En download en installeer de Windows 7 driver voor je printer, die kun je hier vinden:http://welcome.solutions....=Nederlands&os=92&type2=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Onderstaande werkt bij mij, een canon i865 wilde niet via w7 naar een andere w7 pc over het netwerk printen.
De drivers die ik (na downloaden uiteraard) aanwees waren de laatste van de canon site voor of NT of w2000 dat weet ik niet meer.

"ga naar de printers..

voeg een nieuwe printer toe. KIES VOOR LOKALE printer.. maak een nieuwe poort aan "Local"
hij vraagt naar een portnaam.

dit is

\\<computernaam>\<printersharenaam> van de printerserver op de w7 pc waar het wel werkt en de printer op is aangesloten.

bijv. \\pc1\canon i865

en selecteer daarna de bijbehorende printer driver..

Bedankt allemaal en vooral nIghtorius "

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Pagina: 1