Toon posts:

Samenvoegen 2 netwerken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Waarschijnlijk hebben jullie al aardig wat van deze topics voorbij zien komen en waarschijnlijk heb ik ze ook allemaal gelezen. Maar ik kom er niet uit, dus vandaar vraag ik bij deze jullie hulp.

Ik heb op het moment twee routers staan. Een Linksys WRT160N WLAN en een Zyxell Zywall 5.
Alles is zo'n beetje met elkaar verbonden via PLA-400 v2 Homeplugs en deze werken allemaal perfect.
Ik heb nu 2 aparte netwerken; het Mediacenter met als middelpunt de Zywall en het draadloze netwerk met als middelpunt de Linksys (duh :) )

Maar omdat ik alle tv's wil gaan aansluiten op het Mediacenter m.b.v. speciale kastjes (DMA) is het nodig deze twee netwerken samen te voegen.

Het is voor mij een beetje lastig uit te leggen, dus als er iets niet helemaal duidelijk is zal ik dit zovee mogelijk proberen op te helderen.

Ik heb afbeeldingen bijgevoegd voor de duidelijkheid.

Alvast heel erg bedankt,
Bas

Afbeeldingslocatie: http://img694.imageshack.us/img694/6671/netwerkl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img706.imageshack.us/img706/1036/netwerk2.jpg

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-03 22:31
Ik zou de Linksys als AP dienst laten doen, dwz kabel in de LAN ipv de WAN en de DHCP uitschakelen.
De Zyxel deelt dan de IP's uit. Die wordt dan het middelpunt van het netwerk.
De linksys is te benaderen via de webinterface. Let wel op dat je de Linksys insteld in de IPrange van de IP's die de Zyxel uitdeelt want anders kun je er achteraf niet meer bij.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:11

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!
Blijkbaar het enige topic dat ik niet gelezen heb.
Ik zal hem even rustig doorlezen eer ik jullie weer lastig ga vallen |:(

Excuses en bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, het is gelukt :)