Ik heb een Dell dimension 4400 pc uit het jaar 2002. Deze is uitgebreid met een USB 2.0 PCI card. Een aantal dingen die op de poorten aansluit doet het wel maar een LACie harde schijf USB 2.0 niet! Ik zie dan wel een G: schijf op de LaCie maar de inhoud is niet te zien. Op een USB1 poort dan wordt deze wel herkend met alle inhoud. Help....
Computer heeft de volgende specificaties:
Pentium 4 met 1,8 GHz.
USB 1 poorten direct op moederbord
besturingssysteem : Windows XP SP3
Uitbreiding die ik heb gedaan:
PCI usb 2.0 kaart met 4 externe + 1 internal port van Konig electronic met een VIA chipset. (type :CMP-USBCADR2HS)
Daarnaast wil ik
1 de LaCie harde schijf met 1 TB erop aansluiten. Dit geeft problemen.
Wat lukt wel:
1 aansluiten van nieuwe microsoft head set op USB 2.0
2 na een paar keer proberen lukt het om de USB 2 GB memory stick op USB 2.0 aan te sluiten met de juiste snelheid (die snelheid heb ik gemeten met programmaatje)
3 de bestaande muis van microsoft uit het jaar 2002 die eerst op usb 1 zat doet het op usb 2.0
Wat lukt niet:
1 Directory inzien op de LaCie harde schijf als die is aangesloten op usb 2.0. De directory is leeg. In apparaat beheer gekeken en daar staat dat het goed werkt . Via de USB 1 poort is die welgevuld
Wat heb ik al gedaan:
1 bijgeleverde driver cd geinstaleerd met VIA usb 2.0 driver versie 2.54
2 van internet de driver geinstaleerd van de website met VIA usb 2.0 driver versie 2.7 (lite)
3 snelheid gemeten van mijn USB 2.0 poort met daarop een USB 2 GB memory stick
4 LaCie zegt dat er geen driver bij geleverd is maar dat die van microsoft moet gebruikt worden
Dingen die opvallen zijn onder apparaat beheer:
door systeem gereserveerd 10% bandbreedte die alle usb apparaten met elkaar moeten delen. Is dat goed?
Moet ik een stuurprogramma van microsoft bijwerken? waar en hoe doe je dat datn...?
Moet ik in de BIOS iets aanpassen? (Heb ik nog niet in gedaan)
Computer heeft de volgende specificaties:
Pentium 4 met 1,8 GHz.
USB 1 poorten direct op moederbord
besturingssysteem : Windows XP SP3
Uitbreiding die ik heb gedaan:
PCI usb 2.0 kaart met 4 externe + 1 internal port van Konig electronic met een VIA chipset. (type :CMP-USBCADR2HS)
Daarnaast wil ik
1 de LaCie harde schijf met 1 TB erop aansluiten. Dit geeft problemen.
Wat lukt wel:
1 aansluiten van nieuwe microsoft head set op USB 2.0
2 na een paar keer proberen lukt het om de USB 2 GB memory stick op USB 2.0 aan te sluiten met de juiste snelheid (die snelheid heb ik gemeten met programmaatje)
3 de bestaande muis van microsoft uit het jaar 2002 die eerst op usb 1 zat doet het op usb 2.0
Wat lukt niet:
1 Directory inzien op de LaCie harde schijf als die is aangesloten op usb 2.0. De directory is leeg. In apparaat beheer gekeken en daar staat dat het goed werkt . Via de USB 1 poort is die welgevuld
Wat heb ik al gedaan:
1 bijgeleverde driver cd geinstaleerd met VIA usb 2.0 driver versie 2.54
2 van internet de driver geinstaleerd van de website met VIA usb 2.0 driver versie 2.7 (lite)
3 snelheid gemeten van mijn USB 2.0 poort met daarop een USB 2 GB memory stick
4 LaCie zegt dat er geen driver bij geleverd is maar dat die van microsoft moet gebruikt worden
Dingen die opvallen zijn onder apparaat beheer:
door systeem gereserveerd 10% bandbreedte die alle usb apparaten met elkaar moeten delen. Is dat goed?
Moet ik een stuurprogramma van microsoft bijwerken? waar en hoe doe je dat datn...?
Moet ik in de BIOS iets aanpassen? (Heb ik nog niet in gedaan)