[SyncMaster 2494HM] Help: Zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

• h3rj4n
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-03 10:15
Ik heb m'n scherm nu 3 of 4 maanden en tot nu toe was er niks mee aan de hand. Nu geeft hij alleen geen beeld meer weer zoals hij dat eerst deed. Het enige wat ik nu te zien krijg is een zwart beeld en als je het scherm goed in het licht draait een in de juiste hoek gaat zitten kun je nog wat schimmen van schermen zien. Ik was youtube aan het kijken toen op gegeven moment m'n scherm donkerder werd en een halve tel later hij op zwart stond.

Het rare is dat wanneer je het scherm aan zet met m'n laptop op duplicate screen dan geeft hij de eerste seconde wel goed beeld, tot dat het informatie schermpje van het scherm, dat aangeeft op welke input source hij staat, weg is. In deze seconde kun je dus alles wel goed zien geeft hij precies hetzelfde beeld weer als wat mijn laptop weer geeft met de goede helderheid.

In de manual van het scherm stond dat je het scherm kon testen door hem gewoon aan te zetten zonder ook maar 1 kabel er in. Er zouden een schermpje rond moeten springen die weer gaf dat de kabel niet goed is aangesloten ofzo. Ook dit schermpje wordt enkel bij het opstarten van het scherm 1 seconden weer gegeven en verdwijnt verder. Ook bij het verwisselen van de source wordt het niet meer weergegeven.

Hetzelfde gebeurt met de input van digitaal en HDMI. Bij HDMI, getest met PS3, valt het geluid ook weg wanneer het 'licht' van het scherm weg valt. Het is niet opgelost met het verwisselen van de stroomkabel.

Wanneer ik menu wil openen van scherm zelf geeft hij dit weer zonder licht. Je moet dus weer eht scherm zo draaien en hopen dat je de tekst kan lezen om een beetje door het menu heen te komen. Het is me al gelukt om via het menu het scherm te resetten maar wat er nu precies gereset is weet ik niet maar het heeft niet geholpen.

Is er een manier om dit scherm te resetten zodat gewoon alle bestaande gegevens worden verwijderd. Weet niet of dit het gaat oplossen maar lijkt mij proberen waard.

Heeft iemand nog andere tips hoe ik dit het best aan kan pakken?

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-05 21:07
heb je geen garantie meer? een scherm zou plu&play moeten zijn dus ik denk eerder aan een defect scherm.
vooral als het spontaan tijdens wat internetten gebeurd.

[ Voor 21% gewijzigd door Goofy1978 op 02-01-2010 14:19 ]

• h3rj4n
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-03 10:15
Heb volgens mij gewoon garantie. Zal bon eens gaan zoeken. Maandag maar met Samsung bellen.