Vervelend netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-03 20:32

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Hallo,

Sinds een week of 2 hebben we thuis een verschikkelijk irritant netwerk. De oorzaak? geen idee, daarom dit topic.

Ik zal proberen eerst even een goed beeld te schetsen van ons thuis netwerk.

We krijgen binnen: UPC Fiberpower 60 (60 mbps, let op het pakket het fiberpower maar het is geen fiberpower). Met 1 telefoon centrale en 1 modem. Vanaf de modem gaat er een 100mbps kabel naar de router boven (Linksys WRT160Nv2, firmware V2.0.01). ALle poortjes zitten vol.

Er zitten 2 pc's en 1 Wii & 1 PS3 aangekopeld (Let op: Wii is 192.168.0.103, ik vermoed dat hier het probeem zit.)

Wat is nu precies de klacht? Het lijkt wel of ik gewoon geen internet heb. Als ik een internetpagina wilt bezoeken gaat het of wel goed of niet, een weg er tussen is er niet. Af en toe is de pagina zo geladen en de andere keer krijg ik de pagina 'Internet Explorer cannot display the webpage'.

Ik word echt radeloos, welke netwerk monitor tool ik er ook opgooi, geen van alle komen ze met een nuttig andwoord en ik heb dus ook het idee dat het probleem vrij simpel te verhelpen is.

Het probleem komt vrijwel altijd voor en zeker op elke PC. Dat is iets wat zeker is.

Waarom denk ik nu de Wii is het probleem? Als ik in de DHCP logboeken ga kijken van de router komt de Woo om de +/- 15 tot 20 minuten steeds terug:

Sat, 02 Jan 2010 13:05:06 recieved REQUEST from 00:23:31:F3:XX:XX
Sat, 02 Jan 2010 13:05:06 sending ACK to 192.168.0.103

Iemand enig idee? Herstarten van zowel alle PC's, (Inclusief homeserver), router etc halen niets uit.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:59
en als je de wi niet aansluit voor een tijdje heb je dan ook nog het probleem?(zo kan je dus echt zien of het aan de wii ligt of niet)

How are you doing?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:48

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Alles op een vast ip adres zetten? Dat is het eerste waar ik aan denk, als dingen elkaar gaan storen..

En heb je de Wii al eens losgekoppeld (ook niet onbelangrijk, lijkt me). Hoe is die aangesloten; via WiiFi of UTP?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Wii even helemaal uit zetten idd (dat het lichtje op de voorkant rood brandt ipv oranje)

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:54

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Je zou als eerste de firmware kunnen updaten van je router. Hebben alle apparaten een vast ip of automatisch.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Toppe schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 13:16:
Waarom denk ik nu de Wii is het probleem? Als ik in de DHCP logboeken ga kijken van de router komt de Woo om de +/- 15 tot 20 minuten steeds terug:

Sat, 02 Jan 2010 13:05:06 recieved REQUEST from 00:23:31:F3:XX:XX
Sat, 02 Jan 2010 13:05:06 sending ACK to 192.168.0.103
Heb ik hier met mijn wii ook, maar ik heb geen netwerkproblemen.
Een ip request is ook niet echt interessant, en gezien het feit dat het binnen een 1de van een seconde door je router wordt afgehandeld geeft ook aan dat hij hier vast niet over struikelt. Maar je kan het natuurlijk altijd uitsluiten door je wii even uit te zetten (rood ledje).

En buiten het wii verhaal. Je hebt het probleem maar op 1 van je pc's, dan lijkt me handiger dat je die pc gaat doorlichten. Staat je pc wel ingesteld dat het een dynamisch ip moet krijgen? Je zou een probleem kunnen krijgen als je je pc een vast ip geeft welke door de router aan een ander apparaat wordt uitgedeeld.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 02-01-2010 13:27 ]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Wii uitzetten helpt niet echt, heb ik al eens geprobeerd voor 6 uur inclusief herstarten van 't complete netwerk.

Het probleem komt vrijwel altijd voor en zeker op elke PC komt dus ZEKER voor op ALLE pc's.

Alle PC"s toekennen op een vast IP adres zit ik niet op te wachten. Zeker omdat het nu pas zich voordoet en ik de afgelopen 6 weken zeker geen extra apparaten heb toegevoegd op het netwerk

• job

job

Toppe schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 13:28:
Het probleem komt vrijwel altijd voor en zeker op elke PC komt dus ZEKER voor op ALLE pc's.
Sorry verkeerd gelezen.
Een vast ip geven stel ik ook niet voor. Ik zei dat het probleem daar wellicht door veroorzaakt wordt en dat je dus alles op dynamisch moet zetten.

Buiten dat, probeer eens vast te stellen wat het probleem is, als het probleem zich voor doet.
doe dan eens een ping naar google.nl als het niet werkt.
En dan ook een ping naar het ip adres van google (209.85.227.103)
Als dan (als voorbeeld) een ping naar google niet lukt, maar naar het ip adres wel, dan is het bijvoorbeeld een dns probleem. Een andere dns instellen in je router lost je probleem dan op.

Heb je uberhaupt nog wel een upc ip adres als het probleem voorkomt? Wellicht dat er iets raars aan de hand is waardoor je ip niet goed verlengd wordt.

Je kan nu bijvoorbeeld ook al een andere dns instellen om te gaan testen.
Test de boel eens zonder router dus met maar 1 pc aangesloten (om problemen met de router uit te sluiten).
probeer een nieuwere/oudere firmware voor je router.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 02-01-2010 13:34 ]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
job schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 13:32:
[...]

Sorry verkeerd gelezen.
Een vast ip geven stel ik ook niet voor. Ik zei dat het probleem daar wellicht door veroorzaakt wordt en dat je dus alles op dynamisch moet zetten.

Buiten dat, probeer eens vast te stellen wat het probleem is, als het probleem zich voor doet.
doe dan eens een ping naar google.nl als het niet werkt.
En dan ook een ping naar het ip adres van google (209.85.227.103)
Als dan (als voorbeeld) een ping naar google niet lukt, maar naar het ip adres wel, dan is het bijvoorbeeld een dns probleem. Een andere dns instellen in je router lost je probleem dan op.

Je kan nu bijvoorbeeld ook al een andere dns instellen om te gaan testen.
Test de boel eens zonder router dus met maar 1 pc aangesloten (om problemen met de router uit te sluiten).
probeer een nieuwere/oudere firmware voor je router.
Zou ik graag willen alleen als ik even geen verbinding heb en ik druk op F5 kan het zo maar zijn dat de website wel opent. Ik zet wel even een ping google.nl /n 9999 > log.txt aan:)

Ook met de oude router heb ik de problemen nog steeds. Juist omdat het probleem niet lang aanhoudt kan ik niets controleren, omdat het probleem dan vaak al wel opgelost is. Alleen komt het wel 30x per uur voor. Balane!

[ Voor 8% gewijzigd door Toppe op 02-01-2010 13:38 ]

• job

job

Als het met een andere router ook problemen geeft, en op je pc's neigt het naar een probleem bij upc.
Je kan altijd op 1 pc een andere dns instellen, kijk eens naar http://www.opendns.com
Als dat je probleem oplost weet je de oorzaak.

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-03 18:23
Zit ieder apparaat op hetzelfde subnet? Dus heeft ieder apparaat een ip als 192.168.0.xxx? Zodra er meerdere subnets (bijv 192.168.1.xxx en 192.168.0.xxx) bestaan kan dat een probleem opleveren.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
nee allemaal de zelfde subnets. Ik ga dat van openDNS vanavond proberen!

Pagina: 1