Sinds 1 januari hebben me broertje en ik ineens een probleem met steam (op hetzelfde tijdstip ontstaan). Nadat Steam de laatste update heeft uitgegeven blijft tijdens het starten van steam de applicatie zichzelf updaten met dezelfde update. Vervolgens krijgen we bijde bij het starten van een spel de volgende melding:
Platform module failed to initialize.
Daardoor zijn we niet in staat op half life 2 te spelen, op het moment dat we een sourcemod spelen als battlegrounds 2 start deze wel op maar geen geen menu weer waardoor je tegen een leeg scherm aankijkt. Ook blijven alle hl2.exe draaien in het taakbeheer.
Nu heb ik de volgende stappen al zelf geprobeerd:
- Alles in de steam map verwijdert behalve steam.exe en de steamapps folder en vervolgens steam opnieuw opgestart.
- De hl.exe (zowel uit de halflife 2 folder als de source SDK folder) the runnen in compatibility modes (XP sp2 en 3) en visuele themas uitgeschakeld.
- Steam runnen in administrator mode
- De applicaties runnen via de desktop shortcuts
- De locale tijd teruggezet naar 2009 (als test met mogelijke jaarovergangsproblemen gezien precies 1 januarie dit probleem ontstond)
- Steam ingame community getest met zowel aan als uit.
- De steam taal instellingen veranderd.
- De steamskin terug gezet naar default.
- C++ bestanden upgedate (zowel 32 als 64 bit bestanden)
Helaas mag geen van de bovengenoemde oplossingen baten en blijft het probleem bestaan, dit geld dus voor bijde PC's. het vreemde is dat we op 2 totaal verschillende locaties zitten en ook 2 verschillende systemen en steam accounts hebben.
Echter zitten we wel bijde op Windows 7 systemen. Ik ben benieuwd of jullie ook deze problemen hebben ondervonden na de jaarwisseling en er misschien iemand bij zit die al een oplossing ervoor heeft gevonden.
Gr. Jos
Platform module failed to initialize.
Daardoor zijn we niet in staat op half life 2 te spelen, op het moment dat we een sourcemod spelen als battlegrounds 2 start deze wel op maar geen geen menu weer waardoor je tegen een leeg scherm aankijkt. Ook blijven alle hl2.exe draaien in het taakbeheer.
Nu heb ik de volgende stappen al zelf geprobeerd:
- Alles in de steam map verwijdert behalve steam.exe en de steamapps folder en vervolgens steam opnieuw opgestart.
- De hl.exe (zowel uit de halflife 2 folder als de source SDK folder) the runnen in compatibility modes (XP sp2 en 3) en visuele themas uitgeschakeld.
- Steam runnen in administrator mode
- De applicaties runnen via de desktop shortcuts
- De locale tijd teruggezet naar 2009 (als test met mogelijke jaarovergangsproblemen gezien precies 1 januarie dit probleem ontstond)
- Steam ingame community getest met zowel aan als uit.
- De steam taal instellingen veranderd.
- De steamskin terug gezet naar default.
- C++ bestanden upgedate (zowel 32 als 64 bit bestanden)
Helaas mag geen van de bovengenoemde oplossingen baten en blijft het probleem bestaan, dit geld dus voor bijde PC's. het vreemde is dat we op 2 totaal verschillende locaties zitten en ook 2 verschillende systemen en steam accounts hebben.
Echter zitten we wel bijde op Windows 7 systemen. Ik ben benieuwd of jullie ook deze problemen hebben ondervonden na de jaarwisseling en er misschien iemand bij zit die al een oplossing ervoor heeft gevonden.
Gr. Jos
http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/