• redfuse
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-02 15:22
L.S.

Ik ben op zoek naar een sample van puur (dus niet hergecomprimeerd) blu-ray materiaal op de hoogste toegestane AV bitrate van 48 mbit/s. Tenminste, dit is volgens mij de hoogste bitrate die een video op blu-ray mag hebben (video 40 mbit/s, audio 8mbit/s). Het sample hoeft maar een minuut ofzo te duren, maar ik wil graag weten of mijn computer het aankan om dit af te spelen. Ik wil namelijk een blu-ray lezer kopen voor mijn systeem, maar als het nodig is dat ik ook andere componenten moet upgraden zou ik dat graag van te voren weten (dan wacht ik misschien nog even met BR).

Heeft iemand of weet iemand zo'n sample? Ik heb veel gegoogled en op torrents gekeken, maar die video's zijn bijna altijd gehercomprimeerd en/of in een lagere bitrate. Ik had bijvoorbeeld een aantal van apple's sample video's geprobeerd (http://www.apple.com/quicktime/guide/hd/), maar die waren maar 10 mbit/s.

Alle tips worden gewaardeerd!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:28
Je kan ook hier je pc specs neerzetten dan kunnen wij je misschien ook adviseren.

Overigens vraag ik me wel af of het nuttig is om te testen met een sample van 48mbit/s aangezien het grootste aantal van blu-ray films daar volgens mij niet eens in de buurt komt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kijk hier even.

Hier staan wat downloadlinks naar verschillende versies van de beruchte "bird scene". Deze scene wordt veelal als referentie gebruikt. (er staat een 42 Mbit versie tussen).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
Verder kun je zoeken op REMUXED blu-ray's deze zijn zoals het originele schijfje maar vaak nog een extra audio track EN nl subs maar dan nog een titel vinden die zo'n hoge bitrate heeft :P

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ramon schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 12:56:
Overigens vraag ik me wel af of het nuttig is om te testen met een sample van 48mbit/s aangezien het grootste aantal van blu-ray films daar volgens mij niet eens in de buurt komt.
Lijkt me juist nuttig dan, als zo'n 48mbit sample werkt dan weet je zeker dat alles werkt. Als je een doorsnee Blu-ray film gebruikt met een wat lagere bitrate dan weet je nooit zeker of een film met zeer hoge bitrate goed afspeelt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• redfuse
Bedankt voor alle tips!

Ik zal die bird scene eens downloaden dan...
Lijkt me juist nuttig dan, als zo'n 48mbit sample werkt dan weet je zeker dat alles werkt. Als je een doorsnee Blu-ray film gebruikt met een wat lagere bitrate dan weet je nooit zeker of een film met zeer hoge bitrate goed afspeelt.
Dit was precies mijn gedachtegang ;)

En mijn specs:

core 2 duo E6600
4 gb RAM
Ati Radeon HD 2600 XT

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Question Mark schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 12:59:
Kijk hier even.

Hier staan wat downloadlinks naar verschillende versies van de beruchte "bird scene". Deze scene wordt veelal als referentie gebruikt. (er staat een 42 Mbit versie tussen).
Zelfs mijn 3 jaar oude AMD 4200+ X2 speelt de 42Mbit scene probleemloos af. Maar dat heeft meer te maken met mijn nvidia 8800GT en mpc hc die gpu versnelling biedt.

• Ramon
Mijn punt was meer dat als je nog veel investeringen aan je systeem zou moeten doen voor vloeiende 48mbit/s playback, terwijl misschien 1 op de 100 films die 48mbit/s gebruikt, ik dat nogal een beetje zonde zou vinden van je geld ;) maargoed dat is persoonlijk.
redfuse schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 13:13:
Bedankt voor alle tips!

Ik zal die bird scene eens downloaden dan...

[...]

Dit was precies mijn gedachtegang ;)

En mijn specs:

core 2 duo E6600
4 gb RAM
Ati Radeon HD 2600 XT
Vervang de videokaart voor eentje die DXVA ondersteund en je bent klaar. Bijv ATi 4350 of nVidia 9300 ofzoiets.

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Systeemvereisten voor blu-ray:
For High Definition BD Playback: ( Only Windows XP SP2/Vista )
Pentium D 3.0GHz or faster CPU and 1GB or higher RAM are required, HDCP capable graphics card with 256MB RAM,
PCI Express x16, 1920x1200 resolution, 32bit color,GPU : nVidia GeForce 7600GT / 7800GTX512
HDCP capable Monitor or TV for High Definition digital output
/ 7900GX2 / 7900GTX / 7950GX2 and ATI X1600 / X1800 / X1900 series are recommended
Zal wel goed komen dan. :)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

job schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 13:17:
[...]
Zelfs mijn 3 jaar oude AMD 4200+ X2 speelt de 42Mbit scene probleemloos af. Maar dat heeft meer te maken met mijn nvidia 8800GT en mpc hc die gpu versnelling biedt.
Dus weet je dat je systeem alle juist ge-encodeerde blu-ray (rips) goed af kan spelen.... Da's nu precies hetgene wat de TS probeert te achterhalen voor zijn systeem :)
TerraGuy schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 13:22:
Systeemvereisten voor blu-ray:

Zal wel goed komen dan. :)
Let er wel even op dat een officiele blu-ray disc met L4.1 profiel met een x-aantal reference frames ge-encodeerd moet zijn om aan de specificatie te voldoen. Een hoop rips voldoen hier echter niet aan, en met name ATI kaarten hebben dan moeite met hardware-matige versnelling.

[ Voor 33% gewijzigd door Question Mark op 02-01-2010 13:30 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-01 12:10
de 2600XT heeft ook al hardwarematige Hd videoversnelling aan boord hoor:
http://ati.amd.com/produc...radeonhd2600xt/index.html

icm die CPU denk ik dat jouw computer wel in staat is om alle Blu-ray disks zonder problemen af te spelen, waarschijnlijk zelfs met minimale CPU belasting ;)

[ Voor 34% gewijzigd door accountabc op 02-01-2010 13:26 ]

• Ramon
accountabc schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 13:24:

icm die CPU denk ik dat jouw computer wel in staat is om alle Blu-ray disks zonder problemen af te spelen, waarschijnlijk zelfs met minimale CPU belasting ;)
Klopt, maar wel een oudere versie, als ik wikipedia mag geloven dan
Wikipedia: Unified Video Decoder

• redfuse
accountabc schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 13:24:

Ja precies, dat is ook wat ik dacht, ik heb alleen de bird scene geprobeerd waar Question Mark naar verwees, en die van 42 mbit trekt mijn systeem erg slecht. Na een paar seconde komt de cpu belasting al tot 100% en stokt de video. Misschien is de gpu acceleratie niet ingeschakeld dan?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-02 10:02

mace

Sapere Aude

redfuse schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 13:34:
[...]

Ja precies, dat is ook wat ik dacht, ik heb alleen de bird scene geprobeerd waar Question Mark naar verwees, en die van 42 mbit trekt mijn systeem erg slecht. Na een paar seconde komt de cpu belasting al tot 100% en stokt de video. Misschien is de gpu acceleratie niet ingeschakeld dan?
Bijna zeker van niet dan, nee. :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

redfuse schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 13:34:
[...]

Welke software en codecs/splitters gebruik je dan om die scene af te spelen? Niet alle software (lees de meeste niet) kunnen gpu acceleratie toepassen.

• redfuse
Pfff, je moet zowat een video-engineer zijn om dat UVD aan de praat te krijgen (in ieder geval op de oudere kaarten), maar het is nu gelukt. Nu speel ik de bird scene met een CPU-belasting van rond de 8-9%, met de GPU-belasting rond dezelfde waarde.

Voor mensen met hetzelfde probleem kan ik de volgende site aanraden:

http://nunnally.ahmygodde...g-h264-videos-using-dxva/

Iedereen bedankt!
Pagina: 1