Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 13:39

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
Heb hier thuis sinds kort een internetverbinding van XMSnet en hiervoor een draadloze router gekocht van sitecom met het type 300N X3 wl-342.
Ik heb voor het X3 type gekozen omdat ik met mijn laptop regelmatig op zolder zit en het signaal dus vanaf de meterkast beneden naar boven moet komen.
de router stel ik in met een pc met kabelverbinding
Allereerst heb ik de basisinstellingen gebruikt om het werkend te krijgen en heb ik op zolder een matig signaal.met bijvoorbeeld mijn gsm een nokia n95 kan ik dan een wifiverbinding maken en werkt het probleemloos.
Pas wanneer ik verbinding wil maken beginnen de problemen hier pas goed.
Signaal valt met grote regelmaat weg en zelfs beneden heb ik een zwak signaal waarbij ik van de 5 streepjes maar 3 tot 4 streepjes signaal heb.
allereerst vraagt de pc om de pincode welke ik dus invoer en vervolgens krijg ik een volgend scherm waarbij ik voor de WPA2 beveiliging kies.
ik wijzig het wachtwoord in het wachtwoord wat op mijn router staat.
Dit doe ik omdat wanneer ik niet thuis ben en iets niet werkt dat mijn vrouw zich ook kan redden en niet alles aan mij hoeft te vragen.
Nadat ik probeer draadloos in te loggen beginnen de problemen want ik kan geen verbinding maken met het draadloos netwerk en het signaal valt volledig weg.
Tevens kan ik dan met mijn gsm geen wifi verbinding meer maken en geeft hij een fout bij verbinden aan.
Het netwerk wordt een aantal minuten niet meer weergeven en als hij weergeven wordt en ik verbinding wil maken valt het signaal weer weg.

Heb diverse sites opgezocht waar het probleem zit ik lees heel veel verschillende ervaringen van goed tot zeer slecht maar niet de oplossing wordt gegeven buiten het feit dat ze hem terugbrengen naar de winkel voor een ander merk of exemplaar.
Tevens wordt er wel eens gesproken over een firmwareupdate maar deze kan ik op de site van sitecom niet terugvinden.
mijn type router is een WL-342 v1 001

Heeft iemand een idee waar het probleem in zit?

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:00

job

Je verhaal over hoe je de boel ingesteld hebt is nogal onduidelijk.
wat voor pincode heb je het over bijvoorbeeld? Wachtwoord wijzigen in wat op de router staat??
Ik volg het niet, omdat het me totaal niet bekend voorkomt. We kunnen ook niet zien wat jij ziet.

Het handigste is om met zulke problemen helemaal opnieuw te beginnen.
Je reset de router (dmv het reset knopje) naar de fabriekswaarden. Je verwijdert je draadloze netwerk in windows uit je netwerkvolgorde lijst (ben even de naam kwijt) Belangrijk.. vergeet dit niet!
Je router moet je altijd configureren terwijl je met een draad aan het ding verbonden bent, niet draadloos.
In de router inloggen, ssid kiezen, wpa2 met wachtwoord kiezen.
Als dat werkt dan trek je utp kabel uit je pc/laptop waarmee je de boel ingesteld hebt, hangt de router op de plek waar die moet hangen en dan ga je kijken of draadloos werkt.

Maar let wel, de sterkte een draadloos netwerk kan fluctueren, als je dus al een zwakke verbinding hebt kan het zo zijn dat hij afentoe wegvalt. De antenne's goed richten kan helpen, maar 2 verdiepingen naar boven is vaak teveel.

[ Voor 26% gewijzigd door job op 02-01-2010 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
Het installeren heb ik als volgt gedaan conform de nogal sumiere handleiding.
Ben gelukkig niet helemaal een leek in het opzetten van een draadloze verbinding maar ik zal het wat duidelijker proberen te omschrijven.
Op de router zelf zit een stikker met de voor deze router ingestelde standaard wpa2 wachtwoord.
Nu op dit moment zit ik met de kabel op deze router aangesloten en kan ik middels 192.168.0.1 verbinding maken met het configuratiescherm van de router.
Wanneer ik vervolgens middels mijn laptop verbinding probeer te maken valt het draadloos netwerk compleet weg.
Dat boven op zolder draadloos internet is dus de reden dat ik voor een X3 type heb gekozen.
X1 is voor gelijkvloers
X2 voor eventueel in een andere kamer
X3 voor bijvoorbeeld op zolder.

Bij internet blijft wel via de router gehandhaafd per kabel (kabel via router naar modem).

Verder zitten er op de router geen antennes want deze schijnen ingebouwd te zitten.
De compacte vormgeving,de mogelijkheden en het merk waren voor mij doorslaggevens om tot aanschaf over te gaan.
Aangezien ik nooit eerder problemen met sitecomproducten heb gehad.

Verder zijn de laptops voorzien van windows vista met de laatste updates

[ Voor 3% gewijzigd door Edwin van Cleef op 02-01-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Nog steeds een wat wazig verhaal. Waar komt die sticker op dat modem vandaan? Heb je nou dat moden gereset of niet? Doe dat eerst (verbonden met een draad dus, dit kan niet draadloos), en stel dan een nieuw (!) WPA2 wachtwoord in. Vergeet die pincode, maak gewoon een draadloze verbinding aan met dat nieuwe wachtwoord. Als dat dan allemaal werkt maak je maar een nieuwe sticker voor op dat modem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
Heb de router meerdere malen gereset dat kan met de button bovenop door hem ingedrukt te houden
-10 seconden is reset
-15 seconden is fabrieksinstellingen
Op de stikker onderop de router staan een wpa2 wachtwoord en een pincode om de router bij de eerste installatie te activeren.
Hiermee proberen ze bij sitecom te bereiken dat iedereen binnen enkele minuten de router werkende kan krijgen.
dus heb ik alles allereerst gedaan volgens de bijgesloten handleiding.

Wanneer ik dan in wil loggen voor de eerste maal op het draadloos netwerk vraagt hij allereerst om deze pincode en vervolgens krijg ik een windowsscherm waarmee ik de router verder in kan stellen.
Kan dit niet overslaan helaas.
In dit scherm kan ik de router een andere naam geven en het wachtwoord veranderen.
Wanneer ik dit veranderd heb gaat hij alles vervolgens verwerken en gaat de router ca 1 minuut offline (reboot) en daarna heb ik geen toegang meer.
Bekabeld kan ik gewoon in het configuratiescherm komen en worden de veranderingen weergeven.
Met bekabeling kan ik ook gewoon online gaan ook met meerdere computers.
Alleen wanneer een computer in de slaapstand gaat en ik er later weer mee wil werken is mijn verbinding met de router weg tot ik mijn ip van de netwerkkaart gereset heb.

Ik begin zo langzamerhand te twijfelen of dit product wel goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119927

Heb net zo'n router teruggebracht. I.v.m. geen netwerk met de WL-614 moest de WL-351, ook x3 ( volgens de verkoper ) wel voldoende bereik bieden. De 2e verdieping zou geen probleem moeten zijn, helaas bleek dit niet het geval. Een of twee streepjes bereik maar geen verbinding. Met de WL-614 had ik 11mbps en met de WL 351, 1mbps. Met een eigen merk N usb stick geen bereik. Kortom soms heb je wel een of twee streepjes bereik maar onvoldoende signaal om tot een verbinding te komen. Zat er op die 342 trouwens geen linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
Heb geen idee wat voor besturingssysteem er opzit kan het ook niet achterhalen.
Door al het gezeur ga ik hem vandaag terugbrengen en kies ik voor een linsys oid.
Lees naarmate ik meerdere forums doorblader ook heel veel problemen met dit type router.
Heb hier boven op zolder een signaal van ongeveer 2 tot 3 strepen alleen als ik verbinding wil maken valt het signaal compleet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
Heb een nieuwe router gekocht een LINKSYS WRT320N EW Wireless N gigabit-router.
Binnen 10 minuten gehele netwerk online en werkende zonder enige problemen.
Alles wat op sitecom totaal niet lukte met de instellingen werkte hiermee zonder problemen.

Met 192.168.1.1 ingelogd op de router het wachtwoord veranderd
opnieuw ingelogd met nieuwe wachtwoord en draadloos gedeelte geactiveerd en wachtwoord ingesteld.
Met laptop ingelogd en pincode ingegeven en verbinding gemaakt met draadloos netwerk.
Later de overige pc's en laptops toegevoegd zonder problemen

momenteel ssid uitgeschakeld en de macadressen van de computers ingevoerd op router.

Geen problemen meer gehad en van de 5 streepjes ontvangst heb ik hier op zolder 4 streepjes terwijl router beneden in meterkast staat.

Al met al probleem verholpen na aanschaf nieuwe router waaruit ik de conclusie trek dat vorige exemplaar helaas defect was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:46

Ypho

Allround Nerd

Al met al probleem verholpen na aanschaf nieuwe router waaruit ik de conclusie trek dat vorige exemplaar helaas defect was.
Dat zou ik niet meteen zeggen, ik heb ook een Sitecom, wel een ander type (WL351). Maar op de bovenverdieping ook 0 bereik, 13% met de Sitecom bijbehorende USB adapter, maar geen internet. Ik geloof niet dat de boel defect is, maar dat Sitecom gewoon niet zo goed (meer) is als ik ze eerder ervaren heb.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Pagina: 1