Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carloijpelaar
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-10-2022
Beste Tweakers,

Ik heb sinds kort een Canon 500D , maar nu heb ik al een probleempje. Mijn popup flitser ''popt'' Niet meer omhoog. Ik heb al wel gegoogled en daaruit blijkt het aan de firmware kan liggen.

Heeft iemand al ervaring met dit probleem? of suggesties hoe ik dit misschien kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170121

Doet de flitser het in geen enkele stand meer? In de standen P, Av, Tv en M gaat de flitser niet meer automatisch omhoog. Je zou even kunnen kijken of de flitser wel omhoog komt als je het knopje voor de flitser even indrukt.... Werkt dit niet ben ik bang dat deze dan toch naar Canon terug zal moeten voor een reparatie.

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carloijpelaar
bedankt voor je reactie, helaas werkt deze in geen enkele stand, Hoewel hij het wel altijd goed heeft gedaan, todat ik mijn losse flitser ging gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:35
Al contact met Canon zelf opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Doet hij helemaal niks meer of probeert hij 3 keer en krijg je een foutmelding ?
Zeker dat ie ingeschakeld is (kan je dat uitschakelen in het menu ?) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:00
Hoor je wel de tik dat de camera hem omhoog probeert te krijgen? Dat had mijn broertje met zijn 50D gehad, dan is je flitser kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-06 15:19
De flitser komt waarschijnlijk niet omhoog omdat de camera denkt dat de flitser er nog op zit. Je kan even kijken wat er gebeurd als je de externe flitser er op zet en weer afhaalt als de camera aan staat. Camera aan/uit zetten, Batterij eruit halen en als dat niet werkt, even de knoopcel eruit halen. De camera verliest dan waarschijnlijk de instellingen.

Ik heb dat zelfde geintje ook al eens gehad met een 40D. 1x voorgekomen daarna nooit meer.

[ Voor 11% gewijzigd door vandijk op 02-01-2010 16:31 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321105

En in de geleiders van de externe flitsersshoe het contactje nakijken dat er voor zorgt dat hij ziet of er al dan niet een externe flitser op zit.

Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als ie drie keer tik doet dan moet je een beetje links of rechts zachtjes duwen en wrikken en trekken. Dan gaat ie wel open. En dan heel erg goed de contactjes schoonblazen met zo'n blower. (dit probleem komt vaak voor bij de 20D).

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carloijpelaar
Bedankt voor jullie reacties, ik hoor de klik niet ... de flitser staat niet uit in het menu ... en ik durf hem niet omhoog te trekken want hij zit moervast :P

@ vandijk ,

Hoe gaat de knoopcel eruit?

de rest ga ik even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-06 15:19
Even nagekeken... De 450D en 500D hebben een interne batterij die niet verwijderd kan worden. De oudere modellen en de XD en XXD series hebben dat wel.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carloijpelaar
Toch bedankt voor het kijken!

Ik heb zojuist uitgevonden dat hij de oude flitser nog ziet , ook na het wissen van alle instellingen en gegevens.
Ik zal een deze dagen langs een fotografie winkel gaan om het probleem met een speedlite te testen.

Toch bedankt !

SLotje
Pagina: 1