[Windows 7] Lage data transfer rate bij prestatie index

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 08:54
Beste tweakers,

Config
Moederbord : http://www.gigabyte.eu/Pr...rview.aspx?ProductID=2626
1e HDD (waar os op draait) : WD Veloci Raptor 150 gb : http://wdc.custhelp.com/c.../std_adp.php?p_faqid=2716
2e HDD : Voor docs en downloads: Samsung Sata 300 gb 7200 RPM

Windows prestatie index
Windows prestatie index loopt van 1 tot 7,9. Mijn cpu en ram scoren een 7,1. GPU scoort een 6.8. Me hdd data transfer rate een 5,9

Vraag
Nu geeft me prestatie index een 5.9 aan voor me data transfer rate, op zich niet heel laag, maar ik had eigelijk wel meer verwacht van me raptor. Klopt dit? Of wordt dat cijfer op beiden schijven gebasseerd?

Zou het kunnen worden veroorzaakt omdat er een raid config op me mobo zit en ik daarvoor geen driver heb geinstalleerd?

Alvast bedankt :)

[ Voor 10% gewijzigd door BlackHawkDesign op 02-01-2010 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Laatst online: 19:25
Ondervind je lage systeemprestaties of is het gewoon een getal wat je dwarszit? Indien het tweede, negeer het gewoon en gebruik HDtune of iets dergelijks om de prestaties te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackHawkDesign
Beiden eigenlijk :

Momenteel in win 7 heb ik er nog niks van gemerkt, echter in win xp had ik al vaker problemen met me schijven.

Ik had eerst alleen die 300 GB schijf waardoor ik regelmatig een BSOD kreeg. Toen ik me raptor ernaast zette en daar me os op zette waren de BSOD verdwenen, alleen had ik af en toe dat wanneer ik uit slaapstand kwam dat in eens me partities van me 300 GB schijf weg waren. Een restart loste het probleem op.

Ik heb er toen allerlei HD tools op los gelaten en deze vertelde me dat er niks mis was met die schijf. Ik heb ook geen data verlies gehad. Nu in win 7, geeft hij weer een laag cijfer voor dat ding, dus ik vraag me of er gewoon iets niet helemaal goed zit.

Ik wist niet zo heel goed onder welk onderwerp ik dit moest plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Dit is een bekend euvel in vista/windows 7. Niets van aantrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
5.9 vind ik wel wat aan de lage kant voor een 10K schijf. Mijn 7,2K schijf haalt ook 5.9
Zou Windows 7 ook die andere schijf meenemen in de prestatieindex?
Dat zou e.e.a. wel kunnen verklaren.

Als je die 2e schijf los koppelt, maakt het dan iets uit?
Naar verwachting krijg je een hogere prestatie index als je een RAID 0 configuratie voor je OS zou implementeren.

[ Voor 26% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 03-01-2010 11:16 ]

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Windows 7 staat op een RAID 0 configuratie met 2 Samsung F1 schijven.
In HD Tune zie ik duidelijk betere prestaties, maar in de prestatie index blijf ik ook steken op 5,9.
Op een oude pc hier met een IDE schijf van 80 GB haal ik dat ook.

Ik vermoed dat die index pas hoger uitvalt als men een SSD gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 11:21:
Mijn Windows 7 staat op een RAID 0 configuratie met 2 Samsung F1 schijven.
In HD Tune zie ik duidelijk betere prestaties, maar in de prestatie index blijf ik ook steken op 5,9.
Op een oude pc hier met een IDE schijf van 80 GB haal ik dat ook.

Hier exact hetzelfde, ook een raid0 opstelling met twee keer Samsung Spinpoit F1 en hier ook een 5.9. Mijn laptop met een enkele 7200rpm schijf haalt dat ook. Sterker nog ik heb in windows 7 voor de schijfprestaties nog nooit meer dan een 5,9 gezien.

In HDTune wel bijna dubbele prestaties tegenover 1 schijf dus dit is duidelijk een fout in Windows 7.

[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 03-01-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Laatst online: 18-09 09:37

ResuCigam

BOFH

Mijn 2 raptors in RAID 0 op een ICH9R kwamen bij mij ook op 5.9 uit...

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:49

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 11:21:
+1 inzichtvol :)

Klinkt wel erg logisch idd. Ga maar na wat voor index je een SSD in PCI-e uitvoering zou moeten geven.

Afbeeldingslocatie: http://www.solidstateblog.com/wp-content/uploads/2009/04/ocz_z_drive_pci_express_ssd_drive.jpg

.. dan is elke hardeschijf met platters en koppen een sloom ding, ook de raptor's en perpendicular schijven. Alleen met serieuze raid-sets zou je nog wat kunnen goedmaken.

[ Voor 36% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-01-2010 11:30 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als dat zo is dan meet W7 dus helemaal niks maar kijkt enkel naar het type harddisk wat erin zit?

Dat zou toch wel scheef zijn aangezien een raid0 opstelling met bijvoorbeeld 4 schijven best sneller kan zijn dan een enkele SSD. In doorvoer dan, wat betreft toegangstijd uiteraard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:49

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

.. en dan is het ook nog maar weer net wat Microsoft belangrijk acht. Qua OS heb je juist meer belang bij toegangstijd. Sustained transfer is leuk voor je mkv'tjes enzo maar daar heeft Windows niets aan.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackHawkDesign
Oke dat geeft inderdaad inzicht. Toevallig was mijn 2e schijf weer verdwenen (hetzelfde euvel wat ik in xp heb), toen gelijk ook even die test gedraait en ik bleef idd een 5,9 houden(Wat ook te verwachten viel als ik zie dat mensen met raptor in raid zelfs een 5,9 halen).

Bedankt voor het inzicht mensen :)
Pagina: 1