Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik weinig verstand van computers heb wilde ik eens vragen of jullie me met het volgende kunnen helpen.

Ik heb een Dell 0PP150 moederboard im mijn pc zitten en daarop zit 3GB geheugen (2x1024 en 2x512).

Graag wilde ik deze 'upgraden' naar 4GB maar ik ben een beetje in de war welk geheugen ik moet nemen hiervoor.

Wat ik ook nog wil vragen is zou ik nu ik er toch mee bezig ga meer geheugen dan 4GB in moeten stoppen of is 4GB genoeg?

Ik gebruik mijn pc voornamelijk om op te gamen (mmo) en soms wat photoshop en textverwerking.

Het geld wat ik eraan uit wil geven is rond de €150 voor de 4GB.

Bvd 1zn0

Edit*
Afbeeldingslocatie: http://img130.imageshack.us/img130/2189/cpuz1copy.jpg
Geheugen 1+2 zijn hetzelfde en 3+4 ook dus heb ik alleen 1 en 3 gedaan.
En het OS wat ik op het moment gebruik is Windows Vista home premium.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2010 10:08 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:03
Kijk even met cpu-z wat voor een soort geheugen er nu in zit, post even de gegevens op de memory tab. Op de spd tab kun je de gegevens van de afzonderlijke modules zien. Indien je de volledige 4GB geheugen aan wilt kunnen spreken moet je wel aan een paar voorwaarden voldoen, controleer dat dus eerst anders heeft upgraden misschien helemaal geen nut.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

En niet onbelangrijk is welk OS dat je draait, als je XP/Vista/Win7 32bit draait heeft 4GB zowieso geen zin.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

^^ wat Def zegt. Bij 32 bit OS heeft het geen zin om meer dan 4GB geheugen erin te steken omdat het OS toch niet meer geheugen kan adresseren.

Het lijkt me niet zinvol om in jouw systeem 2 keer 2 GB te prikken. Als je betere performance wil denk dan eerder aan een volledige upgrade en stap dan over op een 64 bit OS.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Ik zou niks kopen, fijn zo laten.
Pc wordt echt niet sneller met meer geheugen.
Je hebt voor de meeste toepassingen geneog geheugen.
Spaar het geld voor je volgende pc.

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 18:37
4GB is in sommige gevallen niet helemaal te adresseren door een 32bit systeem (alleen met een bepaalde optie bij opstarten dacht ik).

Wat is de hoofdreden dat je het geheugen wilt upgraden naar 4GB?

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt aan deze antwoorden heb ik iets, ik dacht er voornamelijk aan omdat ik bij 'can you run it' bij sommige spellen op 'minimum' uitkwam en niet op 'recommended' omdat mijn pc niet aan de standaarden voor geheugen uitkomt.

Bedankt voor zo snel te antwoorden mensen, het word op prijs gesteld.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-02 19:50

Compizfox

Bait for wenchmarks

Is niet erg, dat Can You Run It klopt wel vaker niet.

Zo zegt hij ook dat mijn E5300 bepaalde games niet aan kan. Maar er staat dan weer wel bij:
Minimum requirements: Dual Core processor.

Van meer geheugen wordt je computer niet sneller. Meer geheugen loont alleen als je computer nu veel swapt: Dingen verplaatst naar je HD omdat je anders geheugen te kort komt.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Die requirements zijn niet meer dan een vage indicatie. Zo staat er bij de videokaart vaak alleen de hoeveelheid geheugen en dat zegt juist geen ruk over de grafische rekenkracht (zelfs baggerkaarten komen hierom moet 1GB, om de consument te misleiden "want meer geheugen is beter" terwijl mijn semi-high-end met zijn 512MB véél sneller is).

Over het nut van geheugen upgraden: Als je te weinig geheugen hebt, zorgt dat ervoor dat je pc traag wordt en dan zal wat extra geheugen inderdaad je pc sneller maken. Heb je echter genoeg geheugen, dan wordt die extra 1GB helemaal niet gebruikt en daarom zal 3GB het net zo goed doen als 4GB als het genoeg is voor jouw gebruik. Dit is het gemakkelijkst te controleren door in windows taskmanager naar je geheugengebruik te gaan en dan een game op te starten. Taskmanager volgt dan je geheugengebruik in zo'n grafiekje, als je daarin onder de 3GB blijft is dat dus genoeg.

Tevens is 150,- aan upgrades bijna altijd nuttiger besteed aan een videokaart, als het om gamen gaat (en je nog geen hele dikke videokaart hebt) ;) of eventueel een andere CPU.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1