Toon posts:

waarde 2dehands computer

Pagina: 1
Acties:
  • 441 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag deze maand een 2de hands computer kopen en heb het volgende op het oog:

- Intel Core 2 Quad CPU Q6600 a 2.40 GHz per processor
- 2GB RAM geheugen
- Nvidia Geforce 8800 GT met 1 GB geheugen
- 64 bit besturingssysteem met Windows 7 Ultimate edition
- Systeemfabrikant MSI
- Systeemmodel-7320

Dit zijn de scores van de prestatie-index van Windows 7:

- Processor 7.1
- Geheugen 5.5
- Grafisch 6.9
- Grafische weergave voor spellen 6.9
- Primaire harde schijf 5.9

Deze PC is in 2007 nieuw gekocht. Er zit geen muis, toetsenbord of beeldscherm bij. Verder wel DVD speler en DVD brander, aparte soundcard die in 2007 van goede kwaliteit was, ethernet en al die standaard dingen.

Mijn vraag is: wat is voor deze computer een eerlijke prijs? :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zoek eens in Het nieuwe 'hoeveel is dit nog waard' topic - deel 4, en kijk naar vergeljikbare computers op Marktplaats, en in V&A op dit topic. Zoek verder de nieuwprijs op van de componenten.

Wat denk je zelf dat het waard is?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12 19:40

painkill

Pain(k)(ill)

250 voor de hardware, met win7 en gewoon een goede installatie denk ik dat het wel 350 mag kosten.

Mijn SNES verzameling!

Verwijderd

Topicstarter
Er wordt 450 voor gevraagd en dat lijkt me nog al veel. Ik vind 300 maximum

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Als je dat het maximum voor die machine vindt, waarom vraag je het nog aan ons?

Ik zou hem laten taxeren in ^^ topic, of idd vergelijkbare pc's zoeken.

Verwijderd

Windows 7 zal er vermoedelijk niet legaal opzitten omdat deze net uit is. Of ze hebben een upgrade gekocht of een retail pakket en deze zal ik zelf niet verkopen voor 450 euro incl deze PC.

Als er een OEM licentie opzit dan is deze later bijgekocht wat eigenlijk niet mag.

Verwijderd

350 zou een zeer eerlijke prijs zijn denk ik.

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-12 15:24
vooral omdat het ultimate is. dat ga je voor zo'n bak echt niet kopen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

iceheart schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 02:32:
vooral omdat het ultimate is. dat ga je voor zo'n bak echt niet kopen.
kan een Surfspot licentie zijn. Is niet legaal om die door te verkopen, maar wel degene die je daarbij krijgt. Maar ik vermoed ook een illegale of OEM versie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Even kijken, je zit met een oudere quad core, slechts 2 Gb ramgeheugen, een OEM-moederbord (daar ga ik van uit) en een redelijk goeie grafische kaart (die een korte levensduur kent Het 8800 GT topic - deel 2 ). Als iemand voor deze pc 450 euro vraagt, is hij/zij ofwel een leek in computersystemen of een schurk. Ik voorspel hierbij ook dat de windows 7-licentie niet legaal verkregen/overdraagbaar is.

Op Tweakers V&A kan je vast een beter deal vinden!

Een richtprijs voor het systeem met legale (vista)key, uigaande van een gave behuizing en een volledig werkend systeem, taxeer ik( >:) ) op ongeveer 275 euro.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 02:56:
is hij/zij ofwel een leek in computersystemen of een schurk.
Hoezo dat? Ik vraag ook altijd meer dan iets waard is, simpelweg omdat mensen er sowieso onder bieden en omdat er altijd mensen zijn die niet precies weten hoeveel iets waard is en een hoger bedrag neerleggen. Heeft niks met schurk zijn te maken, kwestie van vraag en aanbod. Waarom mag je niet profiteren van de onkunde van kopers? Doen ze op sommige plekken op zeer grote schaal, dat noemen ze Albert Heijns.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica