Toon posts:

Peltier & BP6 /Alpha; sileconen kit???

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net 2 Tom Leufkens Peltier elementen bij 3dfxcool besteld. Deze wil ik op mijn BP6 plaatsen. In verband met condensatie zit ik te denken het geheel af te kitten met sileconen kit. Waterdicht en luchtdicht!. Heeft iemand hier ervaring mee???.

Greetinz
Newt

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-09 09:37
euhhh, hoe wil je de warme zijde van dit zooitje koelen??? anders heb je niets aan die peltiers??? Je had er op zijn mist de alpha 7H0 koeler bij moeten bestellen, maar toch, deze kan ook niet alle warmte goed kwijt zodat het nog steeds niet goed onder 0 kan komen.

Alleen bij temperaturen vanaf een paar graden boven 0 krijg je last van condens.

Op een bp6 is dit zeer lastig tegen te gaan. Heb zelf alleen maar revieuws gelezen van mensen die een convertor naar slot 1 gebruikten. Dit is ideaal om met schuimrubber(met cellen die dicht zijn, dus geen lucht doorlaten) in te pakken en dan af te kitten met apart schuimkit (ook dichte cellenstructuur)

3kwp pvoutput

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten inderdaad twee High Performance Alpha's op!.

Verwijderd

Bij ALLE temperaturen onder kamertemperatuur krijg je condensvorming. Alleen, hoe groter het verschil in temp, hoe sneller dit proces plaatsvind.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-09 17:08

ChUcKiE

Dus........

Op een bp6 is dit zeer lastig tegen te gaan. Heb zelf alleen maar revieuws gelezen van mensen die een convertor naar slot 1 gebruikten.
Zou best kunnen , dat jij het nog nooit gezien hebt ;), maar lastig is het niet....

Je had het setje ook bij www.swiftnets.com kunnen bestellen, compleet met materiaal om de risico's van condensvorming teniet te doen!!

Let er wel op, datje een zeer zware extra voeding nodig hebt!! Ik weet niet wat het setje je gekost heeft, maar op swiftnet, zijn ze $154, twee zware peltiers met twee alpha's + anti-condesn spul etc. compleet en speciaal voor BP6 MC370-2.....
Lees die site maar eens goed door!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Ik denk dat als je met peltiers gaat werken je toch echt aan de waterkoeling moet anders haal je 0> toch niet.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:52
/me haalt met gewone fans nog >0 temperaturen :D

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik ben het met helemaal met chuckie eens en met de mc1000 van Swiftech op een cel 366@616 temperatuur continue -2 tot -8 met luchtkoeling dr zitten 2 33 cfm fans op dus het maakt wel herrie dat is dan het voordeel van waterkoeling je bent wat herrie kwijt en het wordt nog koeler maar je hebt dan wel weer een instalatie erbij die ook de nodige zorg en tijd en ruimte vraagt.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Waterkoeling hoeft niet zoveel problemen te geven, als je het maar goed in elkaar zet, met betrouwbare onderdelen.
Zwem eens langs http://www.goudacomposieten.nl/waterkoeling voor meer info.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:16
Ik zat ook aan een peltier te denken, maar ik wilde toch < 0 temperaturen. :)

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• tazitiz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-06 22:25

tazitiz

dbprutser

mijn idee is als je met een peltier sub zero wil gaan, dat luchtkoeling je niet ver kan brengen. wil je onder nul komen, kan je aan fase verandering (koelkasttechniek) of water-peltierkoeling (frostyfox idee) gaan denken.

dan dat water weer koelen, met een grote bak met ijs, of met radiator.

ik heb het zelf allebei (lucht en water) uitgeprobeerd, eeh resultaten heb ik nog niet netjes in elkaar maar je kan het vonden op:
titanicmetme.jero.cc
Pagina: 1